Commercial
Prikbord

Creativiteit en inspiratie zijn bij de strategische ontwikkeling van een campagne onlosmakelijk met elkaar verbonden. Doe hier inspiratie op met innovatieve en opvallende commercials uit binnen- en buitenland.
In samenwerking met commercialreview.nl

Hans Anders

Vengean

Influencers Retail

Hans Anders lanceert een nieuwe campagne met André van Duin, die met humor laat zien dat kwaliteit en een scherpe prijs hand in hand gaan. De campagne benadrukt dat zowel BN’ers als iedereen in Nederland bij Hans Anders terechtkunnen voor een goede bril.

Peroni

Eten en Drinken Sport

In een commercial vol Italiaanse flair ontvangt Lewis Hamilton bij Ferrari 44 dozen Peroni Nastro Azzurro 0.0%, alcoholvrij bier, een knipoog naar zijn racenummer. De spot benadrukt de stijl en gastvrijheid van The Italian Way.

Belastingdienst

Roorda Reclamebureau & Tabula Rasa

Verzekeren en Geldzaken

De Belastingdienst laat in een nieuwe campagne zien dat belastingaangifte op verschillende manieren kan, met of zonder hulp. Van online checklists tot persoonlijke afspraken, er is ondersteuning voor iedereen die dat nodig heeft.

Week 11 – 2025

Viaplay

PHD

Media Sport

Viaplay trapt het nieuwe Formule 1-seizoen af met een vernieuwde positionering en campagne onder de tagline De beste kijk op sport. Met scherpe analyses, exclusieve interviews en een groots F1-persevenement op Circuit Zandvoort wil de streamingdienst zijn kijkers de ultieme sportbeleving bieden.

Eneco

Publicis Groupe

Duurzaam en Natuur

Met de campagne Eneco Verlicht helpt Eneco consumenten en bedrijven duurzame energiekeuzes beter te begrijpen. Door complexe informatie toegankelijk te maken, inspireert het merk mensen om stap voor stap te verduurzamen.

ING Bank

TBWA\Neboko

Verzekeren en Geldzaken Voorlichting

ING’s nieuwe campagne laat zien hoe klanten zich beter kunnen beschermen tegen bankhelpdeskfraude met de in-app tool Check het gesprek. In de commercial ontdekt een vrouw op slimme wijze een oplichter en rekent ze met hem af.

Week 10 – 2025

Škoda

FCB Londen

Dieren Vervoer

De campagne voor de Škoda Elroq laat zien hoe nieuwsgierigheid je kan inspireren. Het vergelijkt grappige feiten over dieren en natuur met de slimme features van de elektrische SUV.

Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI)

SteamTalmark

Zorg

De nieuwe commercial van Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) laat zien hoe zorgprofessionals binnen gevangenissen een cruciale rol spelen in het herstel en de toekomst van gedetineerden.

Aanhuis.nl

Lukkien

Wonen en interieur

Aanhuis.nl laat zien hoe je je huis een grote makeover kunt geven. Ze nodigen je uit om inspiratie op te doen en een afspraak te maken voor de perfecte ‘wauw’-momenten.

Week 9 – 2025

Koninklijke ERU

Natwerk

Eten en Drinken Familie

ERU laat in de nieuwe campagne zien hoe hun smeerkaas hectische ochtenden een stuk makkelijker maakt. Met de belofte ‘Dat loopt lekker gesmeerd’ speelt het merk in op gemak en plezier in drukke gezinnen.

Toyota

DDB Amsterdam

Vervoer

Toyota laat met taxichauffeur Roy zien dat hij altijd klaarstaat om anderen te helpen, zelfs ’s nachts. De campagne benadrukt dat een Toyota er is voor meer dan alleen de bestuurder.

Simyo

Joe Public Amsterdam

Ecommerce Tech en telecom

Simyo benadrukt op een luchtige manier dat slim kiezen beter is dan onnodig veel betalen. In de campagne ‘Op die fiets’ laat een stel zien hoe je met een simpele keuze kosten kunt vermijden.

Week 8 – 2025

RAAK

Bureau: Natwerk

Eten en Drinken

Limonademerk RAAK moedigt ouders aan om hun innerlijke kind te omarmen en weer mee te spelen met hun kinderen. Met speelse films en een lijst vol activiteiten laat de campagne zien hoe kleine momenten grote herinneringen worden.

Hans Anders

Bureau: Vengean

Influencers Retail

Hans Anders lanceert een nieuwe campagne met André van Duin, die met humor laat zien dat kwaliteit en een scherpe prijs hand in hand gaan. De campagne benadrukt dat zowel BN’ers als iedereen in Nederland bij Hans Anders terechtkunnen voor een goede bril.

Belastingdienst

Bureau: Roorda Reclamebureau & Tabula Rasa

Verzekeren en Geldzaken

De Belastingdienst laat in een nieuwe campagne zien dat belastingaangifte op verschillende manieren kan, met of zonder hulp. Van online checklists tot persoonlijke afspraken, er is ondersteuning voor iedereen die dat nodig heeft.

Peroni

Eten en Drinken Sport

In een commercial vol Italiaanse flair ontvangt Lewis Hamilton bij Ferrari 44 dozen Peroni Nastro Azzurro 0.0%, alcoholvrij bier, een knipoog naar zijn racenummer. De spot benadrukt de stijl en gastvrijheid van The Italian Way.

Eneco

Bureau: Publicis Groupe

Duurzaam en Natuur

Met de campagne Eneco Verlicht helpt Eneco consumenten en bedrijven duurzame energiekeuzes beter te begrijpen. Door complexe informatie toegankelijk te maken, inspireert het merk mensen om stap voor stap te verduurzamen.

Viaplay

Bureau: PHD

Media Sport

Viaplay trapt het nieuwe Formule 1-seizoen af met een vernieuwde positionering en campagne onder de tagline De beste kijk op sport. Met scherpe analyses, exclusieve interviews en een groots F1-persevenement op Circuit Zandvoort wil de streamingdienst zijn kijkers de ultieme sportbeleving bieden.

ING Bank

Bureau: TBWA\Neboko

Verzekeren en Geldzaken Voorlichting

ING’s nieuwe campagne laat zien hoe klanten zich beter kunnen beschermen tegen bankhelpdeskfraude met de in-app tool Check het gesprek. In de commercial ontdekt een vrouw op slimme wijze een oplichter en rekent ze met hem af.

Aanhuis.nl

Bureau: Lukkien

Wonen en interieur

Aanhuis.nl laat zien hoe je je huis een grote makeover kunt geven. Ze nodigen je uit om inspiratie op te doen en een afspraak te maken voor de perfecte ‘wauw’-momenten.

Škoda

Bureau: FCB Londen

Dieren Vervoer

De campagne voor de Škoda Elroq laat zien hoe nieuwsgierigheid je kan inspireren. Het vergelijkt grappige feiten over dieren en natuur met de slimme features van de elektrische SUV.