Commercial
Prikbord

Creativiteit en inspiratie zijn bij de strategische ontwikkeling van een campagne onlosmakelijk met elkaar verbonden. Doe hier inspiratie op met innovatieve en opvallende commercials uit binnen- en buitenland.
In samenwerking met commercialreview.nl

Look-O-Look

Selmore

Eten en Drinken Humor Retail

Deze fantasierijke commercial van snoepfabrikant Look-O-Look nodigt je uit tot niet te normaal te doen, maar lekker ‘uit te pakken’.

Wakker Dier

Howdy

Activatie Dieren Duurzaam en Natuur Eten en Drinken

Wakker Dier roept in deze commercial op om te stoppen met sloopmelk. Dat wil zeggen; melk van koeien die onder slechte omstandigheden veel meer melk moeten geven dan goed voor hen is.

Allianz Direct

Alfred

Humor Verzekeren en Geldzaken

In de nieuwe campagne van Allianz Direct spelen twee nieuwsgierige alpaca’s de hoofdrol in een onverwachte maar herkenbare situatie: een vergeten handrem tijdens een selfie-moment.

Week 17 – 2025

BridgeFund

Ceci n’est pas un bureau

Verzekeren en Geldzaken

De campagne van BridgeFund benadrukt het gemak van direct geld opnemen met hun Flexibel Zakelijk Krediet. Zo heb je altijd een financiële buffer, voor je weet maar nooit.

ANWB

Ace

Goed doel Vervoer

Niet elk kind in Nederland heeft een fiets, en dat betekent buitengesloten worden. Met het Kinderfietsenplan laat ANWB zien dat je met het doneren van een oude fiets méér geeft dan alleen een frame op wielen, je geeft vrijheid.

Markplaats

Happiness Amsterdam

Duurzaam en Natuur Ecommerce

Wat jij niet meer nodig hebt, kan voor een ander van waarde zijn en jou iets nieuws opleveren. In de nieuwste campagne laat Marktplaats zien hoe persoonlijke verkopen leiden tot dromen, geluksmomenten en minder verspilling.

Week 16 – 2025

Bol

Dept Agency

Retail

De nieuwe campagne van bol voor de lente-aanpakkers!

No Watch

Bonkers United

Tech en telecom

De internationale campagne van NoWatch laat zien wat constante stress met ons doet en pleit voor een leven met minder prikkels. De screenless wearable helpt gebruikers om hun lichaam beter te begrijpen en rustiger keuzes te maken.

Swapfiets

Unknown

Vervoer

In de campagnevideo van Swapfiets balanceert Mike ogenschijnlijk moeiteloos op zijn fiets, soms zelfs in yogahouding. De bijbehorende hotline biedt luchtig advies en benadrukt het zorgeloze gevoel dat Swapfiets wil overbrengen.

Week 15 – 2025

Van Lanschot Kempen

Dawn

Verzekeren en Geldzaken

Van Lanschot Kempen richt zich in zijn nieuwe campagne op het belang van tijd, in plaats van geld. Ze bieden klanten de ruimte om zich te focussen op wat voor hen echt belangrijk is.

Coca Cola

Eten en Drinken Jongeren

Je kunt weer zoeken naar je naam op een Coca-Cola-flesje. Coca-Cola herlanceert de “Share a Coke”-campagne met 160 populaire namen, gericht op Gen Z en offline connecties. De campagne moedigt jongeren aan om samen te delen en echte ontmoetingen te vieren met gepersonaliseerde flesjes en activaties.

LYNX

LOLA MullenLowe

Household-and-bodycare Humor Retail

In de commercial spuit een basketballer LYNX op zijn shorts, waarna zijn tegenstander onweerstaanbaar aangetrokken wordt en veel te dichtbij komt. In een andere scène spuit iemand LYNX op zijn billen in de bioscoop, waarna een andere filmbezoeker de geur volgt, tot grote verwarring. Dat is The Power of a Fragrance

Week 14 – 2025

Wakker Dier

Bureau: Howdy

Activatie Dieren Duurzaam en Natuur Eten en Drinken

Wakker Dier roept in deze commercial op om te stoppen met sloopmelk. Dat wil zeggen; melk van koeien die onder slechte omstandigheden veel meer melk moeten geven dan goed voor hen is.

Look-O-Look

Bureau: Selmore

Eten en Drinken Humor Retail

Deze fantasierijke commercial van snoepfabrikant Look-O-Look nodigt je uit tot niet te normaal te doen, maar lekker ‘uit te pakken’.

Allianz Direct

Bureau: Alfred

Humor Verzekeren en Geldzaken

In de nieuwe campagne van Allianz Direct spelen twee nieuwsgierige alpaca’s de hoofdrol in een onverwachte maar herkenbare situatie: een vergeten handrem tijdens een selfie-moment.

BridgeFund

Bureau: Ceci n’est pas un bureau

Verzekeren en Geldzaken

De campagne van BridgeFund benadrukt het gemak van direct geld opnemen met hun Flexibel Zakelijk Krediet. Zo heb je altijd een financiële buffer, voor je weet maar nooit.

ANWB

Bureau: Ace

Goed doel Vervoer

Niet elk kind in Nederland heeft een fiets, en dat betekent buitengesloten worden. Met het Kinderfietsenplan laat ANWB zien dat je met het doneren van een oude fiets méér geeft dan alleen een frame op wielen, je geeft vrijheid.

Markplaats

Bureau: Happiness Amsterdam

Duurzaam en Natuur Ecommerce

Wat jij niet meer nodig hebt, kan voor een ander van waarde zijn en jou iets nieuws opleveren. In de nieuwste campagne laat Marktplaats zien hoe persoonlijke verkopen leiden tot dromen, geluksmomenten en minder verspilling.

Bol

Bureau: Dept Agency

Retail

De nieuwe campagne van bol voor de lente-aanpakkers!

No Watch

Bureau: Bonkers United

Tech en telecom

De internationale campagne van NoWatch laat zien wat constante stress met ons doet en pleit voor een leven met minder prikkels. De screenless wearable helpt gebruikers om hun lichaam beter te begrijpen en rustiger keuzes te maken.

Swapfiets

Bureau: Unknown

Vervoer

In de campagnevideo van Swapfiets balanceert Mike ogenschijnlijk moeiteloos op zijn fiets, soms zelfs in yogahouding. De bijbehorende hotline biedt luchtig advies en benadrukt het zorgeloze gevoel dat Swapfiets wil overbrengen.