Verslag webinar Orlando Wood ‘The Playbook for Effective Advertising’

De aandacht van het publiek is in het digitale tijdperk opnieuw versmald. Om effectieve, betekenisvolle en gedenkwaardige campagnes te creëren die merken opbouwen, moet de industrie de ‘brede’ aandacht van het publiek trekken. Dat is de strijdkreet van Orlando Wood (Chief Innovation Officer bij System1 Group) in zijn nieuwe IPA-publicatie ‘Look Out’, die vorig jaar […]

De succesfactoren achter de meest succesvolle E-commerce bedrijven

Analyse Amerikaanse markt De Amerikaanse TV-Marketingorganisatie VAB heeft in de ‘VAB Attribution & Outcomes Week’ van 20 september verschillende onderzoeken gepresenteerd. VAB onderzoekt al meer dan acht jaar de succesverhalen van DTC, oftewel E-commerce, bedrijven. De analyse van de 30 snelst groeiende, ‘best in class’, E-commerce bedrijven maakt onder andere duidelijk wat de creatieve succesfactoren […]

egta whitepaper: 40 cases tonen impact Covid-19 op reclame creatie

TV-broadcasters en hun saleshuizen moeten zich constant aanpassen aan het veranderende ‘Total Video’ landschap. Dat komt door de veranderingen in reclame-technologie, waardoor de TV-industrie zich verder ontwikkelt. Broadcasters en saleshuizen komen met nieuwe oplossingen om tegemoet te komen aan de veranderende wensen van adverteerders. Daarbij moeten ze hun sales structuren steeds heruitvinden en hun aanbod […]

Creativiteit in crisistijd: learnings van de meest creatieve en effectieve reclames

Kantar heeft een whitepaper uitgebracht naar aanleiding van de creative effectiveness awards 2021: ‘The five habits of highly effective advertisers’. De paper start met een overzicht van de 20 wereldwijd meest creatieve en effectieve campagnes uit 2020. Met behulp van de zogenaamde Link methode meet Kantar de kans dat een campagne zowel korte termijn verkoopresultaten […]