Nieuws
25/03/24
Nieuw onderzoek van Karen Nelson-Field: Merkvoorkeur stijgt met 30% na reclame op lineaire TV of BVOD
Onderzoek Kennis
Internationaal aandachtdeskundige en reclameprofessor Karen Nelson-Field heeft weer een nieuw en zeer interessant onderzoek uitgevoerd naar de aandacht voor reclame, deze keer in Ierland. Volgens
Topics: Case studies, Reclame-effect, TV-reclame
21/03/24
Warner Bros. Discovery lanceert in juni het vernieuwde HBO Max in Nederland
Nieuws Persberichten
Warner Bros. Discovery (WBD) heeft domderdag 21 maart bekendgemaakt dat zijn vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland gelanceerd wordt in juni. De dienst brengt de
Topics: Online Video, TV-reclame
18/03/24
NMO publiceert Mediatrends 2023
Nieuws Kennis
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de derde editie van NMO Mediatrends gepubliceerd. Het rapport is een belangrijke informatiebron voor het bezit en het gebruik
Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd
14/03/24
Verslag TV Jaarrapport 2023: TV in transitie
Nieuws Onderzoek Kennis
De jaarlijkse Screenforce-presentatie van de belangrijkste TV-cijfers is altijd een goed moment om de peilstok weer ’s in de televisiemarkt te steken. De presentatie van
Topics: TV-reclame, Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport
12/03/24
TV-reclamemarkt komt in 2023 uit op € 922 miljoen
Persberichten Nieuws
Daling bestedingen lineaire TV en stijging bestedingen online video Amsterdam, 12 maart 2024 – In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op €
Topics: Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame, Kijkcijfers, Mediabestedingen
07/03/24
Uniek: RTL Weer en Buienradar lanceren energieweerbericht op tv
Nieuws Persberichten
Op welk moment is de opbrengst van je zonnepanelen het hoogst? Hoeveel energie leveren al onze windmolens vandaag? Hoe kan jouw groene stroom zo optimaal
05/03/24
Maandelijks overzicht van nieuwe TV-adverteerders op screenforce.nl
Nieuws Inspiratie Kennis
Vanaf nu kun je alle adverteerders die nieuw zijn op het medium TV, vinden op de Screenforce website. Iedere maand weer zijn er merken die
Topics: Mediabestedingen, TV-reclame
05/03/24
Nieuw in het TIP Dashboard: gerealiseerde impressies
Nieuws Kennis
Naast het aantal gerealiseerde GRP’s, zie je vanaf nu ook het aantal gerealiseerde impressies van je campagnes terug in het TIP Dashboard. TV wordt steeds
Topics: TV-reclame
26/02/24
De tien belangrijkste Marketing Trends voor 2024 volgens Kantar
Kennis
Kantar, de grootste organisatie ter wereld op het gebied van data, insights en consultancy, heeft ook dit jaar weer een rapport uitgebracht met de wereldwijd
Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect
19/02/24
A Force For Good deel 2: Nog meer TV-adverteerders stimuleren goed gedrag
Kennis
Volgens de Nederlandse Reclamecode wordt onder reclame verstaan: ‘Iedere openbare en/of systematische directe dan wel indirecte aanprijzing van goederen, diensten en/of denkbeelden door een adverteerder
Topics: TV-reclame
13/02/24
De 10 finalisten van de Ster Gouden Loeki 2023 zijn bekend
Persberichten
De strijd om de Ster Gouden Loeki is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. De commercials die nog in de race zijn voor
Topics: TV-reclame
12/02/24
Bruto TV-bestedingen e-commerce in 2023 voor het eerst gedaald
Nieuws Onderzoek
Nederlandse consument van plan om in 2024 online meer geld uit te geven. In samenwerking met onderzoeksbureau Nielsen heeft Screenforce een analyse gemaakt van de