Nieuws

25/03/24

Nieuw onderzoek van Karen Nelson-Field: Merkvoorkeur stijgt met 30% na reclame op lineaire TV of BVOD

Onderzoek Kennis

Internationaal aandachtdeskundige en reclameprofessor Karen Nelson-Field heeft weer een nieuw en zeer interessant onderzoek uitgevoerd naar de aandacht voor reclame, deze keer in Ierland. Volgens

Topics: Case studies, Reclame-effect, TV-reclame

21/03/24

Warner Bros. Discovery lanceert in juni het vernieuwde HBO Max in Nederland

Nieuws Persberichten

Warner Bros. Discovery (WBD) heeft domderdag 21 maart bekendgemaakt dat zijn vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland gelanceerd wordt in juni. De dienst brengt de

Topics: Online Video, TV-reclame

18/03/24

NMO publiceert Mediatrends 2023

Nieuws Kennis

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de derde editie van NMO Mediatrends gepubliceerd. Het rapport is een belangrijke informatiebron voor het bezit en het gebruik

Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

14/03/24

Verslag TV Jaarrapport 2023: TV in transitie

Nieuws Onderzoek Kennis

De jaarlijkse Screenforce-presentatie van de belangrijkste TV-cijfers is altijd een goed moment om de peilstok weer ’s in de televisiemarkt te steken. De presentatie van

Topics: TV-reclame, Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport

12/03/24

TV-reclamemarkt komt in 2023 uit op € 922 miljoen

Persberichten Nieuws

Daling bestedingen lineaire TV en stijging bestedingen online video Amsterdam, 12 maart 2024 – In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op €

Topics: Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame, Kijkcijfers, Mediabestedingen

07/03/24

Uniek: RTL Weer en Buienradar lanceren energieweerbericht op tv

Nieuws Persberichten

Op welk moment is de opbrengst van je zonnepanelen het hoogst? Hoeveel energie leveren al onze windmolens vandaag? Hoe kan jouw groene stroom zo optimaal

05/03/24

Maandelijks overzicht van nieuwe TV-adverteerders op screenforce.nl

Nieuws Inspiratie Kennis

Vanaf nu kun je alle adverteerders die nieuw zijn op het medium TV, vinden op de Screenforce website. Iedere maand weer zijn er merken die

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

05/03/24

Nieuw in het TIP Dashboard: gerealiseerde impressies

Nieuws Kennis

Naast het aantal gerealiseerde GRP’s, zie je vanaf nu ook het aantal gerealiseerde impressies van je campagnes terug in het TIP Dashboard. TV wordt steeds

Topics: TV-reclame

26/02/24

De tien belangrijkste Marketing Trends voor 2024 volgens Kantar

Kennis

Kantar, de grootste organisatie ter wereld op het gebied van data, insights en consultancy, heeft ook dit jaar weer een rapport uitgebracht met de wereldwijd

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect

19/02/24

A Force For Good deel 2: Nog meer TV-adverteerders stimuleren goed gedrag

Kennis

Volgens de Nederlandse Reclamecode wordt onder reclame verstaan: ‘Iedere openbare en/of systematische directe dan wel indirecte aanprijzing van goederen, diensten en/of denkbeelden door een adverteerder

Topics: TV-reclame

13/02/24

De 10 finalisten van de Ster Gouden Loeki 2023 zijn bekend

Persberichten

De strijd om de Ster Gouden Loeki is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. De commercials die nog in de race zijn voor

Topics: TV-reclame

12/02/24

Bruto TV-bestedingen e-commerce in 2023 voor het eerst gedaald

Nieuws Onderzoek

Nederlandse consument van plan om in 2024 online meer geld uit te geven. In samenwerking met onderzoeksbureau Nielsen heeft Screenforce een analyse gemaakt van de

Topics: TV-reclame, Mediabestedingen