Categorieën

  • Publicatiedata
  • Aanleveren commercials
  • Tarieven
  • Dagschema’s
  • Tip

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

Tip
  • Publicatiedata
  • Aanleveren commercials
  • Tarieven
  • Dagschema’s
  • Tip

  • SPOT Aanleveren TV-commercials

    02/12/15 Aanleveren TV-commercials

    In Nederland hebben de TV-zenders binnen Screenforce gezamenlijk afspraken gemaakt over het aanleveren van TV- en online commercials en over de technische voorschriften van TV- en online commercials.

    Sinds 2009 is de TV-markt overgestapt naar het aanleveren door een MXF-file. Adverteerders kunnen zelf de TV-commercial file-based aanleveren via de FTP-server van de Screenforce-zender. Meestal wordt dit in opdracht van een adverteerder door een reclamebureau of een productiebedrijf verzorgd.

    Aanlevering TV-commercials via FTP

    De servers waarop de videofiles worden afgeleverd, zijn bereikbaar via internet en ondersteunen het zogenaamde File Transfer RFC 959 protocol. Het internetadres van deze FTP-servers wordt door de zenders verstrekt met de gegevens van het toegangsaccount. Adverteerders en/of productiebedrijven die nog niet eerder een commercial bij een specifieke Screenforce-zender hebben aangeleverd, moeten eerst bij de zender een FTP-account aanvragen.

    Postproductiebedrijven moeten rekening houden met de technische voorschriften voor commercials en billboards. Het materiaal dat zij aanleveren bij de Screenforce-zenders moet aan deze voorschriften voldoen. Vanwege de vele Engelse termen en de internationalisering van de TV-broadcastindustrie zijn de technische voorschriften alleen nog in het Engels beschikbaar.

    Technische voorschriften TV-commercials en billboards

    De technische voorschriften zijn door de Screenforce-zenders in onderlinge samenwerking ontwikkeld en worden via de Screenforce-website gepubliceerd. Wie ten behoeve van een TV-campagne een commercial wil aanleveren kan volstaan met hetzelfde fileformaat voor alle betrokken TV-zenders. De technische voorschriften voorzien in de EBU-luidheidnorm, bevatten informatie voor het aanleveren in de High Definition (HD) standaard en bevatten specificaties voor de aanlevering van zogenaamde meer-kanaals audio. De technische voorwaarden worden aangepast op basis van nieuwe ontwikkelingen in de broadcasttechniek. Zorg ervoor dat je hiervan op de hoogte blijft.

    Algemene leveringsvoorwaarden

    Aan de technische voorschriften kunnen geen rechten worden ontleend. De formele specificaties vormen onderdeel van de algemene leveringsvoorwaarden van de individuele exploitanten. De Screenforce-zenders hebben het recht een commercial af te keuren indien bij controle blijkt dat de commercial niet voldoet aan de voorgeschreven normen. Let op dat eventuele kosten, waaronder die van de uitzending van de commercial, aan de adverteerder in rekening gebracht kunnen worden wanneer er geen goed gekeurde commercial tijdig aanwezig is bij de zender.

    Commercial Transfer Platforms

    Het is voor sommige adverteerders goed te doen om zelf de TV-commercials aan te leveren. Meestal wordt dit echter in opdracht van een adverteerder door een reclamebureau of een commercial-productiebedrijf verzorgd. De laatste jaren is een aantal nationale en internationale gespecialiseerde bedrijven ontstaan die het file-based aanleveren verzorgen en allerlei aanvullende diensten leveren in de workflow van de afmontage, levering en opslag van TV en online commercials. Denk hierbij aan bedrijven als AdToox, Adstream, The Ambassadors en Mad Bank.

    Tal van adverteerders, veelal multinationals, maken al jaren gebruik van Commercial Transfer Platforms. Screenforce heeft media asset management expert Phillip Maher een gevraagd een publicatie te schrijven waarin de Commercial Transfer Platforms worden toegelicht.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 10 - 11 december - Future TV Advertising Forum London
  • 12 december - Nationaal Reclamerechtcongres
  • 12 december - Minds in Media
  • 9 januari - Koffiedik Kijken 2020
  • 14 januari - Online Tuesday en IAB Nieuwjaarsborrel
  • 6 februari 2020 - Branded Content Event
  • 27 mei 2020 - SAN Accenten

vacatures

  • BrandDeli | Digital Planner
  • Discovery | Director Corporate Communications & Public Affairs Benelux
  • RTL | Online marketeer
  • RTL | Content Marketeer Videoland
  • Ster | Stagiair (marketing)communicatie
  • Ster | Specialist online marketing & communicatie
  • Talpa | Marketing Manager Data
  • Talpa | Marketing Technology Specialist

Participanten

Participanten - BrandDeli
Participanten - Talpa TV
Participanten - RTL
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • De focus van veel campagne-effectonderzoek ligt op de Return on Investment (ROI). Maar zegt dit genoeg over de pote… twitter.com/i/web/status/12043…

    Ongeveer 13 uur geleden

  • Frank Volmer, algemeen directeur van Ster, is benoemd tot voorzitter van Screenforce. Frank volgt Ton Rozestraten (… twitter.com/i/web/status/12026…

    5 december 2019 17:07

  • Bij A/B-testen denk je waarschijnlijk aan de vele tools om webpagina’s en online ads te optimaliseren. Maar A/B-tes… twitter.com/i/web/status/12021…

    4 december 2019 10:05

  • Wat maakt het verschil tussen een goed presterende reclame en een niet goed presterende reclame? @tvsquared een Bri… twitter.com/i/web/status/12017…

    3 december 2019 10:32

  • Er staan weer drie nieuwe commercials klaar op het #CommercialPrikbord. Deze week van Johma, Microsoft en Alzheimer… twitter.com/i/web/status/12000…

    28 november 2019 17:11

  • Vanochtend vond de expertsessie Distinctive Brand Assets plaats, in samenwerking met @RABNederland. Wat zijn DBA’s… twitter.com/i/web/status/11993…

    26 november 2019 16:58

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2019 Screenforce