Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • 20/04/17 Gids Content Creators en Voedingsmiddelenadverteerders uit

    De inzet van vloggers binnen het reclamedomein brengt nieuwe uitdagingen voor adverteerders met zich mee. Daarom brengen BVA Bond van Adverteerders en FNLI, Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie, de ‘Gids Voedingsmiddelenadverteerders en Content Creators’ uit.

    Doel van de gids is om adverteerders en hun bureaus een kompas te bieden hoe ze op het gebied van content creation verantwoord reclame kunnen maken. Content creators of vloggers zijn voor voedingsmiddelenadverteerders interessante influencers om commercieel mee samen te werken. Met hun eigen videocreaties spreken ze een jonge doelgroep aan, die steeds minder lineair televisie kijkt. Deze nieuwe manier van reclame maken brengt uitdagingen met zich mee op het gebied van regelgeving en naleving, met name in combinatie met kinderen jonger dan 13 jaar.

    De gids van BVA en FNLI is gebaseerd op rondetafel gesprekken en presentaties met experts van PepsiCo, Coca-Cola, Nestlé, Unilever en McDonald’s, enkele van hun bureaus en MCN’s (Multi Channel Networks). Ook is er samenspraak geweest met Stichting Reclamecode (SRC).

    Reclamecode Social Media
    De gids bevat onder meer een verwijzing naar de Reclamecode Social Media, die regels bevat voor reclame maken met content creators. Aan deze code is een voorbeeld toegevoegd over reclame via vlogs. Ook checks op Creator & Creatie (de campagne en de uiting) zijn in de gids opgenomen. De kwalitatieve checks zijn bedoeld om (met name) voedingsmiddelenadverteerders op praktische wijze door de regelgeving te navigeren en extra aandachtspunten op het gebied van samenwerking met content creators te bieden.

    Olaf Croon, directeur BVA: “BVA staat voor verantwoord communiceren met als uitgangspunt zelfregulering. Vandaaruit vinden wij het een mooie stap dat voedingsmiddelenadverteerders als PepsiCo, Coca-Cola, Unilever, Nestlé en McDonald’s bereid zijn geweest hun expertise te delen over een relevant onderwerp dat veel adverteerders en andere partijen bezighoudt: samenwerking met vloggers. Zo maken we met elkaar stappen naar een kwalitatieve industriestandaard binnen verantwoorde reclame.”

    Philip den Ouden, directeur FNLI: “De manier waarop fabrikanten hun boodschap bij de doelgroep kunnen brengen blijft zich uitbreiden en daarom is het goed dat we alert blijven op de effecten die deze kanalen met zich meebrengen. De levensmiddelenindustrie hanteert de Reclamecode voor Voedingsmiddelen die onderdeel is van de Nederlandse Reclame Code van de SRC. Daarin staat onder meer dat we helemaal geen reclame meer maken gericht op kinderen onder de 7 jaar en voor kinderen tussen de 7-13 jaar is het alleen toegestaan voor voedingsmiddelen die aan bepaalde voedingskundige criteria voldoen. Deze regels zijn ook van toepassing op samenwerking met vloggers en deze gids is een waardevol hulpmiddel om daaraan te voldoen.”

    Aanvragen gids
    De Gids Reclameregels Content Creators & Voedingsmiddelenadverteerders is beschikbaar voor BVA- en FNLI-leden op www.bva.nl of www.fnli.nl. Niet-leden kunnen de gids aanvragen via info@bva.nl.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 28 januari - Koffiedik Kijken
  • 9 maart - Presentatie Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • maart - 12e Nationaal Mediawijsheid Congres
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 8-10 juni - ANGA COM

vacatures

  • Talpa Network | Projectmanager Talpa Media Solutions
  • Talpa Network | Marketing Stage Talpa TV
  • Ad Alliance | Campaign Manager
  • Open sollicitatie – Ster

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Nieuw op het #CommercialPrikbord: @QuornUS, @MobielnlWebcare en Singapore Navy. Het is niet gek om bij de marine te… twitter.com/i/web/status/13522…

    21 januari 2021 13:31

  • Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit de TV-branche, zoals publicaties van onderzoeken, interessa… twitter.com/i/web/status/13518…

    20 januari 2021 11:52

  • Op welke wijze dragen TV-reclames bij aan de groei in omzet van e-commerce bedrijven? Dit hebben Screenforce, VIA,… twitter.com/i/web/status/13514…

    19 januari 2021 08:27

  • Na eerder de belangrijkste kijkcijfers van het afgelopen jaar bekend te hebben gemaakt is vandaag het @sko jaarrapp… twitter.com/i/web/status/13511…

    18 januari 2021 15:48

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: @AmstelBier_NL, @pearleopticiens en @ANWB. De ANWB Wegenwacht heeft ter geleg… twitter.com/i/web/status/13496…

    14 januari 2021 09:21

  • Stichting KijkOnderzoek heeft de TV-kijkcijfers van het jaar 2020 gepubliceerd. De Nederlander keek in 2020 gemidde… twitter.com/i/web/status/13489…

    12 januari 2021 09:14

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce