Commercial
Prikbord

Creativiteit en inspiratie zijn bij de strategische ontwikkeling van een campagne onlosmakelijk met elkaar verbonden. Doe hier inspiratie op met innovatieve en opvallende commercials uit binnen- en buitenland.
In samenwerking met commercialreview.nl

Bavaria

Eten en Drinken Inhaker

Bavaria heeft de WK-campagne ‘Hele gekke tijden, de musical’ gelanceerd. Leo Alkemade en de Bart de Rijk praten, al bier drinkend, over of ze het WK gaan kijken of niet.

Adidas

Inhaker Sport

In nieuwe campagne van Adidas neemt Messi het op tegen de vier eerdere WK-versies van hemzelf. De commercial is onderdeel van de WK-campagne van het merk.

De Beren

Eten en Drinken Inhaker

Met de nieuwe WK campagne richt De Beren zich op ‘de spanning’ die wordt opgebouwd tijdens de voetbalwedstrijden. Paul Elstak en John de Wolf zijn de hoofdpersonen. De dj heeft voor de gelegenheid een track gemaakt, de oud-voetballer is in de tv-commercial te zien.

Week 47 – 2022

Bol.com

Bureau: Dept

Activatie Feestdagen en Events Inhaker

In de nieuwe campagne van Bol.com staat Sinterklaas centraal. Cadeauwensen op de verlanglijstposter kan de Sint makkelijk scannen met de app van bol.com

Albert Heijn

Bureau: TBWA\NEBOKO

Activatie Influencers Inhaker Sport

In de nieuwe tv-commercial hebben de spelers van het Nederlands Elftal samen met Louis van Gaal een boodschap voor de voetbalfans: samen kleuren we Oranje. Typhoon en Flemming hebben een mooi lied geschreven bij de commercial.

Holland Casino

Bureau: INDIE Amsterdam

Belofte Fashion Kansspelen

Iedereen droomt er weleens van de ster van de avond te zijn. Op stap gaan in je mooiste jurk of smoking, binnenkomen terwijl alle ogen op jou gericht zijn. Vanuit die sfeer en gedachte lanceert Holland Casino een nieuwe tv-commercial die in het teken staat van het James Bond-gevoel.

Week 46 – 2022

John Lewis

Emotie Feestdagen en Events Muziek en Sound

De kerstcommercial van John Lewis vertelt het verhaal van een man die zijn uiterste best doet om te leren skateboarden. Het gaat niet om het skateboarden zelf, maar om zijn vastberadenheid te slagen. Het einde van de commercial laat zien voor wie en waarom deze inspanningen zijn.

Nationale Nederlanden

Bureau: Dentsu

Activatie Verzekeren en Geldzaken

Met de nieuwe campagne van de Nationale Nederlanden motiveren worden mensen aangemoedigd om verandering aan te gaan. Een veelgenoemd voornemen, meer bewegen, komt in de commercial naar voren.

Centraal Beheer

Bureau: DDB Unlimited

Verzekeren en Geldzaken Voorlichting

In de nieuwe campagne van Centraal Beheer wordt humor gebruikt om te communiceren dat de verzekeraar er ook voor ondernemers is.

Week 45 – 2022

Smint

Bureau: 180 Made

Eten en Drinken

Smint brengt een nieuwe productcategorie op de markt: keelverzorgende snoepjes. In de commercial zie je de voorbereiding van een surpriseparty waar de vrienden van de jarige overduidelijk niet bekend zijn met het nieuwe snoepje.

Joolz

Belofte Storytelling Wonen en interieur

Met de nieuwe campagne van Joolz wordt getoond dat het ouderschap mooi maar ook lastige kanten heeft. Ze willen er voor al deze momenten voor je zijn.

Meride Uitvaartverzorging

Belofte Storytelling Verzekeren en Geldzaken

De boodschap van de uitvaartverzorger, Meride, is dat zij de meest persoonlijke dienstverlener zijn en het mooiste afscheid bieden. In de campagne zijn verschillende fictieve karakters te zien die allemaal een uitvaart hebben gekregen die bij ze paste als mens.

Week 44 – 2022

Fairphone

Goed doel Samenwerken Tech en telecom

De commercial van fairphone in samenwerking met waterbear neemt kijkers op een confronterende en indrukwekkende manier mee naar de mensonterende en milieuvervuilende werkelijkheid van de supply chain van de smartphone.

Pickwick

Eten en Drinken Familie

Pickwick komt met een korte kerstdocumentaire over opa Harrie en zijn kleindochter Simone die naar aanleiding van een ‘Tea Topic’ samen een reisje naar het Noorderlicht maken.

Kamer van Koophandel

Bureau: N=5

Belofte Verzekeren en Geldzaken

Ondernemers moeten veel keuzes maken en vaak belangrijke beslissingen nemen op gebieden die buiten je expertise liggen. In de nieuwe commercial is te zien dat de kennis van KVK hierbij kan helpen.

Bavaria

Eten en Drinken Inhaker

Bavaria heeft de WK-campagne ‘Hele gekke tijden, de musical’ gelanceerd. Leo Alkemade en de Bart de Rijk praten, al bier drinkend, over of ze het WK gaan kijken of niet.

Adidas

Inhaker Sport

In nieuwe campagne van Adidas neemt Messi het op tegen de vier eerdere WK-versies van hemzelf. De commercial is onderdeel van de WK-campagne van het merk.

De Beren

Eten en Drinken Inhaker

Met de nieuwe WK campagne richt De Beren zich op ‘de spanning’ die wordt opgebouwd tijdens de voetbalwedstrijden. Paul Elstak en John de Wolf zijn de hoofdpersonen. De dj heeft voor de gelegenheid een track gemaakt, de oud-voetballer is in de tv-commercial te zien.

Bol.com

Bureau: Dept

Activatie Feestdagen en Events Inhaker

In de nieuwe campagne van Bol.com staat Sinterklaas centraal. Cadeauwensen op de verlanglijstposter kan de Sint makkelijk scannen met de app van bol.com

Albert Heijn

Bureau: TBWA\NEBOKO

Activatie Influencers Inhaker Sport

In de nieuwe tv-commercial hebben de spelers van het Nederlands Elftal samen met Louis van Gaal een boodschap voor de voetbalfans: samen kleuren we Oranje. Typhoon en Flemming hebben een mooi lied geschreven bij de commercial.

Holland Casino

Bureau: INDIE Amsterdam

Belofte Fashion Kansspelen

Iedereen droomt er weleens van de ster van de avond te zijn. Op stap gaan in je mooiste jurk of smoking, binnenkomen terwijl alle ogen op jou gericht zijn. Vanuit die sfeer en gedachte lanceert Holland Casino een nieuwe tv-commercial die in het teken staat van het James Bond-gevoel.