Tien tips voor corona-campagnes voor jongeren

Het RIVM wil een speciale campagne inzetten om de jeugd te bewegen hun gedrag aan te passen. Maar hoe doe je dat? Adformatie heeft hier een artikel over geschreven.  Crisisteams, beleidsmakers en communicatieprofessionals staan deze dagen voor de uitdaging om jongeren te informeren over de COVID-19-pandemie. Hoe overtuig je jongeren van nut en noodzaak van de […]

Anticyclisch adverteren tijdens pandemie: Slim of kansloos?

Zet anticyclische marketing zoden aan de dijk? En hoe zit het op de Nederlandse markt, vergt die een specifieke aanpak? Wat werkt wel en wat niet tijdens de huidige turbulentie? MarketingTribune ging te rade bij een batterij experts en verzamelde een mer à boire aan handige insights. ‘Meer dan ooit hebben we sportverhalen nodig om […]

Adverteren in crisistijd: Doen, maar wees bescheiden

Veelgehoorde uitspraak is dat er vooral niet moet worden gestopt met adverteren tijdens een crisis: ‘Je moet nu juist met je merk aanwezig zijn en in die zin leuke content bieden. Straks als men weer op zoek gaat naar je merk, moet je wel top of mind zijn.’ Maar is dat zo? DVJ Insights heeft […]

Mediaconsumptie & Mediabestedingen in (versoepelde) tijden van corona

Wordt er na de versoepeling van de lockdownmaatregelen nog steeds zoveel video gekeken? Is er al een verbetering in de mediabestedingen te zien? En hoe maak je eigenlijk content in coronatijd? Het antwoord op deze vragen vind je in het laatste slidedeck van AdAlliance over de mediaconsumptie en mediabestedingen in (versoepelde) tijden van corona. In […]