RTL biedt MKB gratis reclamezendtijd

De coronamaatregelen maakten dat veel ondernemers hun deuren voor langere tijd moesten sluiten. Nu de verspreiding van het virus lijkt af te nemen, gaat Nederland langzaam weer open. Na de opening van winkels kan Nederland vanaf volgende week ook weer terecht bij onder andere kappers en schoonheidssalons. Vanaf 1 juni volgen de horeca, musea, bioscopen […]

Waarom je volgens gedragswetenschap juist nú moet communiceren

Verschillende onderzoeken maken volgens Walter Limpens van Neurensics duidelijk dat het coronavirus alle drie de voorwaarden voor gedrag (motivatie, mogelijkheid, aanleiding) heeft beïnvloed. De coronacrisis biedt op twee van deze voorwaarden een unieke kans voor adverteerders: de levensveranderende gebeurtenis motiveert consumenten om hun koopgewoonten te veranderen en het afwachtende gedrag van veel adverteerders maakt de […]

Recessiemarketing: volop kansen om legendarisch te worden

Aart Lensink geeft op Adformatie.nl tips hoe dat je als marketeer om kunt gaan met de recessie. Nestlé draait fantastisch. Vooral de bekende merken doen het goed. Unilever laat een gemengd beeld zien. De klassieke foodmerken doen het goed. Cosmetica doet het slecht. Tijdens recessies willen klanten waar voor hun geld. Benadruk dus dat je […]

Merkbouw in crisistijd: nu zaaien, straks oogsten?

André Koster heeft voor adformatie.nl de conjunctuur-data van het CBS van de afgelopen twee decennia op de Effie-database gelegd. Conclusies: 1 In een recessie wint thema vaak van promo. Daar zijn waarschijnlijk de lagere mediatarieven mede debet aan. Bovendien zie je bij recessies meer inhaakcampagnes: een thema-verhaal is nu eenmaal sneller op te tuigen dan […]