Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en worden nieuwe calculatieregels gebruikt om dubbeltellingen te voorkomen. Via de watermerktechnologie van Kantar Media kan vastgesteld worden of een reclameblok een addressable tv-spot bevat. Wanneer een reguliere (lineaire) spot is vervangen door een addressable spot, houdt het systeem hiermee rekening en worden de spot- en blokkijkdichtheid en het bereik gecorrigeerd. De correctiemethode is in de afgelopen periode uitgebreid getest en door NMO goedgekeurd.
Voor alle gebruikers van data organiseert NMO een webinar. Het doel van het webinar is om uitleg te geven over de methodiek om addressable tv-spots te herkennen in de data, over de correctiemethode om dubbeltellingen te voorkomen en over de manier waarop de verschillende softwaretools ermee omgaan.
De volgende sprekers komen aan het woord:
- Patricia Sonius, Directeur Onderzoek bij Nationaal Media Onderzoek (NMO), over de watermerktechnologie, de correctiemethode en de nieuwe calculatieregels.
- Allard Korenhof, Director Data Intelligence & Strategy bij Talpa Network, over de uitdagingen en de meerwaarde die Addressable TV met zich meebrengt.
- Gijs van Beek, Director Partnerships & Sales Innovation bij Ad Alliance, over de toegevoegde waarde van addressable advertising voor adverteerders.
Het webinar duurt ongeveer 30 minuten. Daarna zijn er drie break-outsessies. In elke sessie vertelt iemand van een softwarehuis op welke manier de correctie in de software is verwerkt en hoe je cijfers met/zonder correctie kunt uitdraaien. Deze sessies vinden tegelijkertijd plaats en duren maximaal 30 minuten (afhankelijk van het aantal vragen). Tijdens het webinar kun je kiezen bij welke break-outsessie je aansluit, afhankelijk van de voor jou relevante software. Mocht jouw bedrijf meerdere analyse-tools gebruiken, dan is het goed om even met een collega af te stemmen wie bij welke sessie aansluit. De break-outsessies worden ook opgenomen, zodat het mogelijk is om deze na afloop (nogmaals) te bekijken. Heb je geen behoefte aan een break-outsessie, dan is het webinar na het plenaire deel met Patricia, Allard en Gijs voor jou afgerond.
Praktische informatie
- Wat: webinar NMO Kijkonderzoek & Addressable TV
- Wanneer: dinsdag 15 oktober 2024
- Tijd: 14:00-14:30 uur met aansluitend een break-outsessie van max. 30 minuten met een van de drie softwarehuizen
Meld je hier aan!