Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

02/10/24
15 oktober
NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en worden nieuwe calculatieregels gebruikt om dubbeltellingen te voorkomen. Via de watermerktechnologie van Kantar Media kan vastgesteld worden of een reclameblok een addressable tv-spot bevat. Wanneer een reguliere (lineaire) spot is vervangen door een addressable spot, houdt het systeem hiermee rekening en worden de spot- en blokkijkdichtheid en het bereik gecorrigeerd. De correctiemethode is in de afgelopen periode uitgebreid getest en door NMO goedgekeurd.

Voor alle gebruikers van data organiseert NMO een webinar. Het doel van het webinar is om uitleg te geven over de methodiek om addressable tv-spots te herkennen in de data, over de correctiemethode om dubbeltellingen te voorkomen en over de manier waarop de verschillende softwaretools ermee omgaan.

De volgende sprekers komen aan het woord:

  • Patricia Sonius, Directeur Onderzoek bij Nationaal Media Onderzoek (NMO), over de watermerktechnologie, de correctiemethode en de nieuwe calculatieregels.
  • Allard Korenhof, Director Data Intelligence & Strategy bij Talpa Network, over de uitdagingen en de meerwaarde die Addressable TV met zich meebrengt.
  • Gijs van Beek, Director Partnerships & Sales Innovation bij Ad Alliance, over de toegevoegde waarde van addressable advertising voor adverteerders.

Het webinar duurt ongeveer 30 minuten. Daarna zijn er drie break-outsessies. In elke sessie vertelt iemand van een softwarehuis op welke manier de correctie in de software is verwerkt en hoe je cijfers met/zonder correctie kunt uitdraaien. Deze sessies vinden tegelijkertijd plaats en duren maximaal 30 minuten (afhankelijk van het aantal vragen). Tijdens het webinar kun je kiezen bij welke break-outsessie je aansluit, afhankelijk van de voor jou relevante software. Mocht jouw bedrijf meerdere analyse-tools gebruiken, dan is het goed om even met een collega af te stemmen wie bij welke sessie aansluit. De break-outsessies worden ook opgenomen, zodat het mogelijk is om deze na afloop (nogmaals) te bekijken. Heb je geen behoefte aan een break-outsessie, dan is het webinar na het plenaire deel met Patricia, Allard en Gijs voor jou afgerond.

Praktische informatie

  • Wat: webinar NMO Kijkonderzoek & Addressable TV
  • Wanneer: dinsdag 15 oktober 2024
  • Tijd: 14:00-14:30 uur met aansluitend een break-outsessie van max. 30 minuten met een van de drie softwarehuizen

Meld je hier aan!

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

30 september

Dutch Media Week 2024

Save the date! Dutch Media Week keert dit jaar terug met als thema ‘Level Up!’. De

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met