Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

07/11/22
GroupM: TV krachtig medium om in te zetten door adverteerders

Volgens onderzoek door GroupM’s Consumer Eye, vindt 60% van de ondervraagden dat gratis TV-zenders de wereld beter maken. 

Onderzoek naar effectiviteit media

De afgelopen twee decennia is het medialandschap ingrijpend veranderd waarbij het aantal opties voor adverteerders significant is toegenomen. Veel van deze opties bieden merken uitstekende mogelijkheden om doelgroepen met een hoge mate van precisie, maatwerk en meetbaarheid te bereiken. Deze verandering is weliswaar positief voor veel adverteerders maar hierdoor lijkt TV soms gezien te worden als een ouderwets medium of als een medium dat minder effectief is. Uit recent onderzoek uitgevoerd door GroupM’s Consumer Eye blijkt dit echter niet het geval te zijn.

TV blijft krachtig medium om in te zetten door adverteerders

Volgens het GroupM rapport blijft TV een krachtig medium om in te zetten door adverteerders. Bovendien bieden de online toevoegingen aan TV-zenders niet alleen extra mogelijkheden voor consumenten om TV-content te consumeren maar bieden deze ook een veelvoud aan kansen voor merken om in contact te komen met een betrokken TV-publiek.

Bepalen gedachten van consumenten en cultureel gedrag

Van de ondervraagden, onderzocht in 14 verschillende APAC markten, is 60% het eens met de stelling dat gratis TV-zenders de wereld beter maken. TV blijft een erg belangrijk medium om de gedachten van consumenten te beïnvloeden en om cultureel gedrag te bepalen, stelt het rapport.

Merken verantwoordelijk voor de plek waarop hun reclames te zien zijn

Volgens het rapport staat TV, gemiddeld over de 14 APAC landen, op de eerste positie en vormt het belangrijkste instrument, om positieve impressies van merken over te brengen. TV-reclames worden net zo belangrijk gevonden (39%) als aanbevelingen van vrienden (39%). TV heeft een unieke eigenschap als het gaat om het bouwen van brand-equity. Volgens 73% van de ondervraagden zijn merken verantwoordelijk voor de plek waarop hun reclames te zien zijn. 45% geeft aan dat ze een negatieve mening hebben over merken die naast ongepaste of aanstootgevende content te zien zijn. TV vormt nog steeds de meest veilige omgeving die merken de gelegenheid biedt om naast hoge premium kwaliteit content te staan.

Te veel reclame

Volgens het rapport geeft 66% van de ondervraagden aan dat ze significant meer reclames te zien krijgen de laatste tijd. 53% geeft aan dat ze reclames te vaak herhaald zien, 37% ziet vaak reclames voor producten die ze niet aantrekkelijk vinden en 35% ziet vaak reclames voor producten die voor hen niet relevant zijn.

Deze tekst is een bewerking door Screenforce van het artikel over het GroupM onderzoek door exchange4media.com.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

28/02/22

Accenture onderzoekt lange termijn ROI in Canadese markt

Kennis Onderzoek

Accenture heeft in opdracht van de Canadese TV-marketingorganisatie ThinkTV meer dan 3 miljard Canadese dollars aan mediabestedingen en de verkoopresultaten geanalyseerd van 105 verschillende adverteerders

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, TV-reclame

24/01/22

WARC Marketer’s Toolkit 2022: de 5 belangrijkste trends in beeld

Nieuws

WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft voor de elfde keer de Marketer’s Toolkit gepubliceerd. Marketeers zijn hun plannen voor het nieuwe jaar aan

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

06/07/21

Track the succes: hoge effectiviteit TV-reclame dankzij kijkgedrag en fit umfeld

Nieuws Onderzoek

Screenforce Duitsland heeft onderzoeksbureau Eye Square gevraagd om vervolgonderzoek te doen op het Duitse Not all Reach is Equal onderzoek dat Karen Nelson-Field begin 2020

Topics: 2nd screening, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

23/11/22

Egta’s Expert series: Insights in de aandachteconomie

Kijktip Nieuws

Is aandacht de meest waardevolle grondstof in de wereld? Nu content producenten en merken allemaal hun best doen om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

21/11/22

Branding werkt in 80% van de gevallen beter dan performance marketing

Nieuws

Branding stimuleert de verkoop, verbetert de ROI en verhoogt zelfs het rendement van actiemarketing, bezuinig er niet op! Dat is de hoofdconclusie die marketingdatasoftware platform

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

14/11/22

Boost jouw merk met distinctive brand assets

Inspiratie Nieuws

In deze whitepaper nemen de branding experts van Blauw Research je mee aan de hand van opvallende en bewezen ontdekkingen over DBA’s (Distinctive Brand Assests)

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en