Kantar creative effectiveness awards 2022

Kantar heeft de winnaars van de Kantar Creative Effectiveness Awards 2022 bekend gemaakt: ‘s werelds beste TV, outdoor en digital reclames, gekozen door consumenten. De verkiezing is gebaseerd op de meer dan 13.000 reclames die Kantar in 2021 wereldwijd testte in meer dan 17 verschillende markten voor zijn klanten. Kantar signaleert in het rapport 5 […]

A force for good: steeds meer TV-commercials stimuleren goed gedrag

Volgens de Nederlandse Reclamecode wordt onder reclame verstaan: ‘Iedere openbare en/of systematische directe dan wel indirecte aanprijzing van goederen, diensten en/of denkbeelden door een adverteerder of geheel of deels ten behoeve van deze, al dan niet met behulp van derden’. In Nederland is reclame aan strikte regels gebonden. Dat zijn algemene regels zoals dat reclame […]

23 TV CEO’s vertellen hoe TV merken bouwt

De TV van morgen wordt nu gecreëerd. De Global TV Group geeft in een aantal video’s een beeld van de mogelijkheden die TV biedt aan adverteerders en van de evolutie van het medium TV. Daarvoor geeft de Global TV Group het woord aan 23 CEO’s, directeuren en directie-voorzitters van TV-bedrijven en TV-saleshuizen. In de video’s […]

De 10 belangrijkste marketing momenten van 2021 door Mark Ritson

Ieder jaar geeft marketingguru en Marketingweek columnist Mark Ritson weer een overzicht van de belangrijkste marketing momenten van het afgelopen jaar. In zijn lezing voor de Marketing Academy op 16 december kwamen deze keer gebeurtenissen voorbij die varieerden van Reebok tot Tiffany, van Bezos tot Burger King en van Brand purpose tot Meta. Screenforce heeft […]