Nieuws
08/12/23
Peter Field: Marketeers investeren te weinig in TV-reclames

Nieuws Onderzoek
Volgens marketingeffectiviteit goeroe Peter Field is TV een van de sterkste media om een reclameboodschap effectief over te brengen. Maar het, in zijn woorden, ‘verdomd
Topics: Reclame-effect, ROI
05/12/23
Peter Field podcast over de veerkracht van TV

Nieuws Onderzoek
De bekende marketingeffectiviteit goeroe Peter Field is door hoofdredacteur Omar Oakes van The Media Leader in een podcast geïnterviewd naar aanleiding van zijn presentatie tijdens
Topics: Jongeren en media, Reclame-effect
04/12/23
Geluid trekt de aandacht naar het beeld van de TV-commercial

Kennis Onderzoek
TV-marketingbureau Thinkbox heeft afgelopen september tijdens een bijeenkomst verschillende wetenschappers aan het woord gelaten en twee onderzoeken gepresenteerd over het effect van beeld en geluid
Topics: Reclame-effect, TV-reclame
27/11/23
Het effect van influencers en de kracht van de combinatie met TV

Kennis Onderzoek
Bij zowel Ad Alliance als Talpa Network is digital native content een belangrijk onderdeel van hun ‘total video’ aanbod. Om deze reden doen zowel Ad
Topics: Jongeren en media, Online Video, TV-reclame
06/11/23
Merken die een jaar niet adverteren verliezen 10 procent marktaandeel

Kennis Onderzoek
Marketingdeskundige Les Binet, Head of Effectiveness van adam&eveDDB heeft onlangs een aantal aanbevelingen voor het adverteren in economisch zware tijden gegeven. Uit veel wetenschappelijk onderzoek
Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect
02/11/23
Ruim 8 miljoen volwassenen zijn onvoldoende mediawijs

Nieuws Onderzoek
Dat meldt Mary Berkhout-Nio, programmadirecteur bij Netwerk Mediawijsheid, op basis van onderzoek door Kantar-Public. Hoewel het iets beter gesteld is met de mediawijsheid van Nederlanders
30/10/23
Geïntegreerde TV-sponsoring werkt het beste

Nieuws Onderzoek
Paramount brengt de effectiviteit van TV-sponsoring verder in kaart. Voor het onderzoek zijn 2.200 Australiërs ondervraagd over verschillende combinaties van programmasponsoring en TV-reclames waarnaar zij
23/10/23
Hoe gebruik je aandacht als de nieuwe media-currency

Kennis Onderzoek
Het media ecosysteem is de afgelopen jaren op een disruptieve manier geëvolueerd. Volgens mediabureau Dentsu heeft de media-industrie te langzaam gereageerd om het mediaplanning proces
Topics: Reclame-effect, TV-reclame
16/10/23
Ondertitelde TV-commercials zijn effectiever en inclusiever

Kennis Nieuws Onderzoek
In ons land wonen 1,5 miljoen mensen die doof of slechthorend zijn. Met ondertiteling van TV-commercials kunnen adverteerders hun product en dienstenaanbod divers en inclusief
Topics: Techniek, TV-reclame
09/10/23
Welke aanpak werkt het beste voor kerstcommercials

Inspiratie Nieuws Onderzoek
Nederlanders houden van humor en nuchtere commercials In veel Europese landen en in de VS barst binnenkort het kerstcommercial seizoen los. In Nederland moeten we
Topics: Case studies, TV-reclame
25/09/23
Het belang van branding en emotie in TV-reclames

Kennis Onderzoek
Net zoals TV gewone mensen verandert in ‘Bekende Nederlanders’, verandert TV een onopvallend merk in een alom bekend A-merk. Uit veel onderzoeken blijkt dat reclamecampagnes
Topics: Reclame-effect, TV-reclame
11/09/23
De impact van reclame op de economie is toegenomen

Kennis Onderzoek
La Filière Communication, het onderzoeksinstituut van het Franse Ministerie van Economie, heeft deze zomer tijdens Cannes Lions een internationale analyse gepresenteerd naar de relatie tussen