Nieuws
28/08/24
De invloed van TV- en streamingcontent op Gen Z
Nieuws Onderzoek Kennis
In eerder onderzoek hebben onze Amerikaanse collega’s van VAB opgemerkt dat sterke storytelling en complexe karakterontwikkeling in content belangrijke elementen zijn om Gen Z-ers te
Topics: Aandacht
14/08/24
Meest gelezen: De rol van aandacht, emoties, vertrouwen en het moment van de dag bij de effectiviteit van TV reclame
Nieuws Onderzoek Kennis
We zijn alweer halverwege het jaar en voor velen is dat eerste halfjaar voorbij gevlogen. In deze, normaalgesproken, wat luwere zomerperiode nemen we jullie graag
Topics: Reclame-effect, Aandacht
05/08/24
Meest gelezen: De kracht van lineair kijken, de rol van uitgesteld kijken en de waarheid over jongeren en kijken
Onderzoek Kennis
We zijn alweer halverwege het jaar en voor velen is dat eerste halfjaar voorbij gevlogen. In deze, normaal gesproken, wat luwere zomerperiode nemen we jullie
Topics: Online Video, Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd
29/07/24
Trends in TV 2023 | deel 2: Het herstel van reclame kijktijd en de kracht van TV reclame
Nieuws Onderzoek Kennis
Naast de ontwikkelingen op het gebied van kijkpatronen in het vorige artikel over het Trends in TV onderzoek 2023, ziet Thinkbox ook stabilisatie van de
Topics: Online Video, TV-reclame
22/07/24
Trends in TV 2023: Thinkbox ziet stabilisatie kijkgedrag in het VK
Nieuws Onderzoek Kennis
Met het afvlakken van de groei van SVOD abonnementen en de afvlakking van de daling van lineaire TV ziet Thinkbox een stabilisatie van het kijkgedrag.
Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Online Video, Kijkcijfers
15/07/24
Hoe werken videoreclamecontacten in de echte wereld?
Onderzoek Kennis Nieuws
In de afgelopen jaren heeft Screenforce Duitsland, de zusterorganisatie van Screenforce, verschillende onderzoeken laten uitvoeren. Van eye-tracking van verschillende mediakanalen, het in kaart brengen van
Topics: Cases, Reclame-effect, TV-reclame, Aandacht
08/07/24
Aandacht voor lineair en VOD het grootst op het TV-scherm
Onderzoek Kennis
Afgelopen najaar is door SNPTV, de Franse zusterorganisatie van Screenforce, een nieuw onderzoek uitgevoerd naar de rol van aandacht in het overbrengen van je merkboodschap,
Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame, Aandacht
01/07/24
Bereid je nu vast voor op je kerstcommercial van 2024
Onderzoek Inspiratie Kennis
Terwijl de zomer net begonnen is, zijn de voorbereidingen voor de kerstcampagnes van veel adverteerders al in volle gang. Reden voor System1 om in hun
Topics: Cases, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame
03/06/24
Lineaire TV blijft de eerste keuze bij het aanzetten van de TV
Onderzoek Kennis
Derde editie The new life of the living room onderzoek RTL AdAlliance. RTL AdAlliance, het internationale saleshuis van RTL, heeft de resultaten gedeeld van de
Topics: Cases, Online Video
27/05/24
De winnaars van de Kantar Creative Effectiveness Awards 2024 hebben het beste naar hun consument geluisterd
Inspiratie Kennis Onderzoek
Om een merk te laten groeien is het essentieel dat meer mensen je merk in overweging nemen. Dat doen mensen op het moment dat ze
Topics: Reclame-effect, TV-reclame
21/05/24
Attentie, attentie! Attention Economy on its way!
Onderzoek Kennis
De overvloed aan content en reclameboodschappen zorgt ervoor dat consumenten meestal alleen scannen, snel filteren en een ultrakorte aandachtspanne hebben. Hoe en waar kun je
Topics: Cases, Reclame-effect, Aandacht
14/05/24
Hoe groter, hoe beter: bioscoopreclame heeft de hoogste impact, zo blijkt uit onderzoek
Nieuws Onderzoek
Adverteren op het witte doek blijkt een slimme zet, mits de adverteerder een boodschap uitdraagt die past bij het bioscoopgevoel. Die en meer inzichten delen