Nieuws

14/02/25

Saaie reclame is kostbaar als je effectief wilt zijn

Onderzoek Kennis

In zijn presentatie tijdens Screenforce Day Amsterdam brak Orlando Wood al een lans voor ‘showmanship over salesmanship’ met als reden dat die eerste, met alle

Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Creatie, Effectiviteit

10/02/25

De ongekende macht van Big Tech en de gevolgen voor media en democratie

Nieuws Onderzoek Kennis

Tijdens een webinar georganiseerd door The Global TV Group zetten media-onderzoeker Martin Andree en crisis consultant Christina Forsgård uiteen hoe de global tech giants niet

Topics: Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, Jongeren en media

03/02/25

VAB: De vijf voordelen van Multiscreen TV voor merk en performance

Onderzoek Kennis

Platformen voor premium content onderscheiden zich duidelijk ten opzichte van andere platformen door de lengte van de content, de sterke verhaallijnen met uitgediepte karakters, hoge

Topics: TV-reclame, Aandacht, Effectiviteit

20/01/25

Verruiming uitgesteld kijken met 7-27 dagen na uitzenddag

Persberichten Onderzoek

Vanaf 27 januari is het mogelijk om uitgesteld kijken (UGK) tot en met 27 dagen na uitzenddag te meten en te rapporteren. Deze optie is

Topics: Kijkcijfers

13/01/25

Exponentiele merkgroei door consistentie in campagnes

Nieuws Onderzoek Kennis

Onlangs publiceerde onderzoeksbureau System1 en de Britse bond van adverteerders IPA een onderzoek naar de effecten van consistentie in merkreclame. Consistentie blijkt een krachtig middel

Topics: TV-reclame, Creatie, Effectiviteit

17/12/24

De waarde van TV volgens gedragswetenschappen

Kennis Nieuws Onderzoek

Richard Shotton is al 24 jaar werkzaam in marketing. Gespecialiseerd in het toepassen van gedragswetenschappen op marketing is hij in die hoedanigheid verbonden aan het

Topics: TV-reclame, Effectiviteit

11/12/24

Screenforce Duitsland: Hoe reclame in de praktijk wordt beleefd

Onderzoek Kennis

Afgelopen zomer lichtten wij al een tipje van de sluier op van de resultaten van een grootschalig veldonderzoek dat onze collega’s van Screenforce Duitsland hebben

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

02/12/24

Global TV Group update video-consumptie over 16 landen: de Kracht van TV is onverminderd sterk

Onderzoek Kennis Nieuws

De Global TV Group heeft een nieuwe update gepubliceerd van het Global TV Deck. De organisatie – bestaande uit broadcasters en salesorganisaties – heeft in

Topics: Online Video, Reclame-effect

26/11/24

Het directe verband tussen aandacht en extra winst

Onderzoek Kennis

Revolutionair onderzoek van Ebiquity en Lumen Eerder onderzoek uit het Verenigd Koninkrijk heeft aangetoond dat aandacht onder meer online resultaten zoals clicks en conversies voorspelt.

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, TV-reclame, Aandacht

04/11/24

Hoe nieuwe en terugkerende merken kunnen groeien met TV

Onderzoek Kennis

Adverteren op TV is de juiste beslissing voor bedrijven die willen opschalen. Maar door veronderstelde drempels, zoals hoge kosten, kunnen bedrijven terughoudend zijn. Toch kan

Topics: TV-reclame, Aandacht, Creatie, Mediabestedingen, Reclame-effect

28/10/24

Onderzoek Thinkbox: Reclame wordt beter onthouden bij kijken in gezelschap

Nieuws Onderzoek Kennis

Uit onderzoek van de Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox blijkt dat samen TV kijken één van de belangrijkste factoren is die bepaalt in welke mate men zich

Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Aandacht

16/10/24

Onderzoek Commissariaat voor de Media over hoe jongeren nieuws consumeren

Nieuws Onderzoek

Het gegeven dat het mediagebruik van jongeren steeds meer richting social media verschuift, was voor het Commissariaat voor de Media aanleiding om te onderzoeken wat

Topics: Jongeren en media