Nieuws

08/12/23

Peter Field: Marketeers investeren te weinig in TV-reclames

Nieuws Onderzoek

Volgens marketingeffectiviteit goeroe Peter Field is TV een van de sterkste media om een reclameboodschap effectief over te brengen. Maar het, in zijn woorden, ‘verdomd

Topics: Reclame-effect, ROI

05/12/23

Peter Field podcast over de veerkracht van TV

Nieuws Onderzoek

De bekende marketingeffectiviteit goeroe Peter Field is door hoofdredacteur Omar Oakes van The Media Leader in een podcast geïnterviewd naar aanleiding van zijn presentatie tijdens

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect

04/12/23

Geluid trekt de aandacht naar het beeld van de TV-commercial

Kennis Onderzoek

TV-marketingbureau Thinkbox heeft afgelopen september tijdens een bijeenkomst verschillende wetenschappers aan het woord gelaten en twee onderzoeken gepresenteerd over het effect van beeld en geluid

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

27/11/23

Het effect van influencers en de kracht van de combinatie met TV

Kennis Onderzoek

Bij zowel Ad Alliance als Talpa Network is digital native content een belangrijk onderdeel van hun ‘total video’ aanbod. Om deze reden doen zowel Ad

Topics: Jongeren en media, Online Video, TV-reclame

06/11/23

Merken die een jaar niet adverteren verliezen 10 procent marktaandeel

Kennis Onderzoek

Marketingdeskundige Les Binet, Head of Effectiveness van adam&eveDDB heeft onlangs een aantal aanbevelingen voor het adverteren in economisch zware tijden gegeven. Uit veel wetenschappelijk onderzoek

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect

02/11/23

Ruim 8 miljoen volwassenen zijn onvoldoende mediawijs

Nieuws Onderzoek

Dat meldt Mary Berkhout-Nio, programmadirecteur bij Netwerk Mediawijsheid, op basis van onderzoek door Kantar-Public. Hoewel het iets beter gesteld is met de mediawijsheid van Nederlanders

30/10/23

Geïntegreerde TV-sponsoring werkt het beste

Nieuws Onderzoek

Paramount brengt de effectiviteit van TV-sponsoring verder in kaart. Voor het onderzoek zijn 2.200 Australiërs ondervraagd over verschillende combinaties van programmasponsoring en TV-reclames waarnaar zij

23/10/23

Hoe gebruik je aandacht als de nieuwe media-currency

Kennis Onderzoek

Het media ecosysteem is de afgelopen jaren op een disruptieve manier geëvolueerd. Volgens mediabureau Dentsu heeft de media-industrie te langzaam gereageerd om het mediaplanning proces

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

16/10/23

Ondertitelde TV-commercials zijn effectiever en inclusiever

Kennis Nieuws Onderzoek

In ons land wonen 1,5 miljoen mensen die doof of slechthorend zijn. Met ondertiteling van TV-commercials kunnen adverteerders hun product en dienstenaanbod divers en inclusief

Topics: Techniek, TV-reclame

09/10/23

Welke aanpak werkt het beste voor kerstcommercials

Inspiratie Nieuws Onderzoek

Nederlanders houden van humor en nuchtere commercials In veel Europese landen en in de VS barst binnenkort het kerstcommercial seizoen los. In Nederland moeten we

Topics: Case studies, TV-reclame

25/09/23

Het belang van branding en emotie in TV-reclames

Kennis Onderzoek

Net zoals TV gewone mensen verandert in ‘Bekende Nederlanders’, verandert TV een onopvallend merk in een alom bekend A-merk. Uit veel onderzoeken blijkt dat reclamecampagnes

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

11/09/23

De impact van reclame op de economie is toegenomen

Kennis Onderzoek

La Filière Communication, het onderzoeksinstituut van het Franse Ministerie van Economie, heeft deze zomer tijdens Cannes Lions een internationale analyse gepresenteerd naar de relatie tussen

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect