Nieuws
06/06/25
Case: Volvo’s Branded content campagne met Het Perfecte Plaatje leidt tot verdubbeling in online zoekopdrachten

Inspiratie Kennis
De samenwerking tussen Volvo, Het Perfecte Plaatje, ITV Studios Netherlands en Ad Alliance laat zien dat de impact branded content nog veel verder reikt dan
Topics: Cases
20/03/25
Case: Cristal x Ads & Data met TV, BVOD en Smart AD formats

Inspiratie
Ads & Data gebruikt TV, BVOD en Smart AD formats om de aantrekkingskracht van Cristal bij jongere doelgroepen te vernieuwen Algemene informatie Land: België Bedrijf:
Topics: Cases
20/03/25
Case: REWE Group x RTL Germany – Addressable TV-integratie

Inspiratie
RTL Germany’s TV frequency capping: Het vernieuwen van de advertentie-impact van REWE Group met Addressable TV-integratie Algemene informatie Land: Duitsland Bedrijf: RTL Germany / Ad
Topics: Cases
20/03/25
Case: Van Aquarius naar Powerade

Inspiratie
Hoe TV-integraties tijdens Belgische voetbalwissels Aquarius opnieuw introduceerden als Powerade Algemene informatie Land: België Bedrijf: Transfer Media Klant: Aquarius sportdrank (Powerade) Sector: FMCG, frisdranken Periode:
Topics: Cases
13/03/25
Case: Vinted x Channel 4 (UK)

Inspiratie
Hoe social branded content van Channel 4 tweedehands kleding tot echte mode maakte Algemene informatie Land: Verenigd Koninkrijk Bedrijf: Channel 4 Klant: Vinted Sector: Tweedehands
Topics: Cases
16/01/25
CASE: VriendenLoterij x Moordfeest

Inspiratie
Vriendenloterij scoort met Moordfeest De campagne De VriendenLoterij zette groots in op het meeslepende programma Moordfeest en gaf kijkers een unieke kans om zelf deel
Topics: Cases, Reclame-effect, Effectiviteit
16/01/25
CASE: Smint x Talpa Network

Inspiratie
Een krachtige boost voor het merk Samen met Talpa Network heeft Smint een opvallende branded content-campagne gelanceerd, waarmee het merk een frisse en relevante positionering
Topics: Cases, Reclame-effect, Creatie
11/12/24
CASE: Odido x Heineken x De Sportzomer

Inspiratie
De Oranjezomer: verhalen die verbinden en impact maken Tijdens het EK Voetbal, de Olympische Spelen en Formule 1 bracht Talpa Network samen met partners een
Topics: Cases
23/09/24
Case: Effectiviteit product placement van Lays in B&B Vol Liefde

Nieuws
We kijken B&B Vol Liefde vooral vanwege de ‘bijzondere types’, product placement van Lays valt op 8 Procent van de kijkers noemt Lays uit zichzelf
Topics: Cases, Reclame-effect, Aandacht
17/09/24
CASE: Grolsch x Humanitas

Nieuws
Grolsch en Humanitas bundelen krachten in strijd tegen eenzaamheid. De behoefte aan menselijke connectie is universeel, toch groeit het aantal mensen dat eenzaam is met
Topics: Cases
12/09/24
Case: Merkbekendheid belangrijk voor consument in overweging elektrische automerken

Kennis
Headlines onderzoek: Het onderzoek van Ad Alliance, uitgevoerd in samenwerking met Dynata, omvatte 1150 deelnemers van 18 jaar en ouder met een rijbewijs Campagnes op
Topics: Cases
04/09/24
Case: hoe Nike in een digitale valkuil is gevallen

Nieuws
Net als concurrent Adidas voor hen, stapte Nike een aantal jaar geleden over op een pure data-driven en Direct-to-Consumer korte termijn marketingstrategie. Met desastreuze gevolgen