Nieuws

15/07/24

Hoe werken videoreclamecontacten in de echte wereld?

Kennis Nieuws Onderzoek

In de afgelopen jaren heeft Screenforce Duitsland, de zusterorganisatie van Screenforce, verschillende onderzoeken laten uitvoeren. Van eye-tracking van verschillende mediakanalen, het in kaart brengen van

Topics: Case studies, Reclame-effect, TV-reclame, Aandacht

01/07/24

Bereid je nu vast voor op je kerstcommercial van 2024

Onderzoek Inspiratie Kennis

Terwijl de zomer net begonnen is, zijn de voorbereidingen voor de kerstcampagnes van veel adverteerders al in volle gang. Reden voor System1 om in hun

Topics: Case studies, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

03/06/24

Lineaire TV blijft de eerste keuze bij het aanzetten van de TV

Onderzoek Kennis

Derde editie The new life of the living room onderzoek RTL AdAlliance. RTL AdAlliance, het internationale saleshuis van RTL, heeft de resultaten gedeeld van de

Topics: Online Video, Case studies

21/05/24

Attentie, attentie! Attention Economy on its way!

Onderzoek Kennis

De overvloed aan content en reclameboodschappen zorgt ervoor dat consumenten meestal alleen scannen, snel filteren en een ultrakorte aandachtspanne hebben. Hoe en waar kun je

Topics: Case studies, Reclame-effect, Aandacht

22/04/24

Profiteer van de kansen van sportsponsoring

Onderzoek Kennis

Met de Olympische Spelen in Parijs en het EK Voetbal in Berlijn in het vooruitzicht belooft 2024 een mooi sportjaar te worden. En dan hebben

Topics: Case studies, Reclame-effect, TV-reclame

02/04/24

De woonkamer is de plek met de meeste reclame-impact

Nieuws Onderzoek

De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft nieuw onderzoek gepresenteerd naar de invloed van de context op de effectiviteit van reclame. Voorafgaand aan de presentatie van de

Topics: Case studies, Reclame-effect, TV-reclame

25/03/24

Nieuw onderzoek van Karen Nelson-Field: Merkvoorkeur stijgt met 30% na reclame op lineaire TV of BVOD

Kennis Onderzoek

Internationaal aandachtdeskundige en reclameprofessor Karen Nelson-Field heeft weer een nieuw en zeer interessant onderzoek uitgevoerd naar de aandacht voor reclame, deze keer in Ierland. Volgens

Topics: Case studies, Reclame-effect, TV-reclame

05/02/24

De 10 best gelezen artikelen van 2023: het jaar samengevat

Inspiratie Kennis

Het begin van een nieuw jaar: tijd voor nieuwe plannen maar ook tijd om nog eens terug te kijken naar het afgelopen jaar. Het jaar

Topics: Case studies, Jongeren en media, Kijkcijfers, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

26/01/24

Addressable TV: krachtig instrument om aandacht van kijkers langer vast te houden

Onderzoek Kennis

Resultaten onderzoek naar creatie van de eerste grootschalige addressable TV-campagne van de Nationale Postcode Loterij. Afgelopen december is de allereerste grootschalige addressable TV-campagne in Nederland

Topics: Case studies

22/01/24

De kracht van creatie en de magie van afleiding

Onderzoek Kennis

Zowel Ad Alliance als Ster hebben onlangs nieuwe onderzoeken uitgevoerd naar de effectiviteit van videocommercials. Het onderzoek van Ad Alliance maakt duidelijk dat aspecten als

Topics: Case studies, Reclame-effect

09/10/23

Welke aanpak werkt het beste voor kerstcommercials

Nieuws Onderzoek Inspiratie

Nederlanders houden van humor en nuchtere commercials In veel Europese landen en in de VS barst binnenkort het kerstcommercial seizoen los. In Nederland moeten we

Topics: Case studies, TV-reclame

09/05/23

Kantar’s Brand Equity rapport; hoe creëer je merkwaarde en merkgroei

Onderzoek Kennis

Het in maart gepubliceerde rapport is een complete gids voor het creëren van merkwaarde en merkgroei. Met behulp van insights gebaseerd op de data van

Topics: Case studies, Reclame-effect