Nieuws
20/03/25
Case: Cristal x Ads & Data met TV, BVOD en Smart AD formats

Inspiratie
Ads & Data gebruikt TV, BVOD en Smart AD formats om de aantrekkingskracht van Cristal bij jongere doelgroepen te vernieuwen Algemene informatie Land: België Bedrijf:
Topics: Cases
20/03/25
Case: REWE Group x RTL Germany – Addressable TV-integratie

Inspiratie
RTL Germany’s TV frequency capping: Het vernieuwen van de advertentie-impact van REWE Group met Addressable TV-integratie Algemene informatie Land: Duitsland Bedrijf: RTL Germany / Ad
Topics: Cases
20/03/25
Case: Van Aquarius naar Powerade

Inspiratie
Hoe TV-integraties tijdens Belgische voetbalwissels Aquarius opnieuw introduceerden als Powerade Algemene informatie Land: België Bedrijf: Transfer Media Klant: Aquarius sportdrank (Powerade) Sector: FMCG, frisdranken Periode:
Topics: Cases
13/03/25
Case: Vinted x Channel 4 (UK)

Inspiratie
Hoe social branded content van Channel 4 tweedehands kleding tot echte mode maakte Algemene informatie Land: Verenigd Koninkrijk Bedrijf: Channel 4 Klant: Vinted Sector: Tweedehands
Topics: Cases
16/01/25
CASE: VriendenLoterij x Moordfeest

Inspiratie
Vriendenloterij scoort met Moordfeest De campagne De VriendenLoterij zette groots in op het meeslepende programma Moordfeest en gaf kijkers een unieke kans om zelf deel
Topics: Cases, Reclame-effect, Effectiviteit
16/01/25
CASE: Smint x Talpa Network

Inspiratie
Een krachtige boost voor het merk Samen met Talpa Network heeft Smint een opvallende branded content-campagne gelanceerd, waarmee het merk een frisse en relevante positionering
Topics: Creatie, Cases, Reclame-effect
11/12/24
CASE: Odido x Heineken x De Sportzomer

Inspiratie
De Oranjezomer: verhalen die verbinden en impact maken Tijdens het EK Voetbal, de Olympische Spelen en Formule 1 bracht Talpa Network samen met partners een
Topics: Cases
23/09/24
Case: Effectiviteit product placement van Lays in B&B Vol Liefde

Nieuws
We kijken B&B Vol Liefde vooral vanwege de ‘bijzondere types’, product placement van Lays valt op 8 Procent van de kijkers noemt Lays uit zichzelf
Topics: Cases, Reclame-effect, Aandacht
17/09/24
CASE: Grolsch x Humanitas

Nieuws
Grolsch en Humanitas bundelen krachten in strijd tegen eenzaamheid. De behoefte aan menselijke connectie is universeel, toch groeit het aantal mensen dat eenzaam is met
Topics: Cases
12/09/24
Case: Merkbekendheid belangrijk voor consument in overweging elektrische automerken

Kennis
Headlines onderzoek: Het onderzoek van Ad Alliance, uitgevoerd in samenwerking met Dynata, omvatte 1150 deelnemers van 18 jaar en ouder met een rijbewijs Campagnes op
Topics: Cases
04/09/24
Case: hoe Nike in een digitale valkuil is gevallen

Nieuws
Net als concurrent Adidas voor hen, stapte Nike een aantal jaar geleden over op een pure data-driven en Direct-to-Consumer korte termijn marketingstrategie. Met desastreuze gevolgen
Topics: Cases
15/07/24
Hoe werken videoreclamecontacten in de echte wereld?

Onderzoek Kennis Nieuws
In de afgelopen jaren heeft Screenforce Duitsland, de zusterorganisatie van Screenforce, verschillende onderzoeken laten uitvoeren. Van eye-tracking van verschillende mediakanalen, het in kaart brengen van