Nieuws

06/06/25

Case: Volvo’s Branded content campagne met Het Perfecte Plaatje leidt tot verdubbeling in online zoekopdrachten

Inspiratie Kennis

De samenwerking tussen Volvo, Het Perfecte Plaatje, ITV Studios Netherlands en Ad Alliance laat zien dat de impact branded content nog veel verder reikt dan

Topics: Cases

20/03/25

Case: Cristal x Ads & Data met TV, BVOD en Smart AD formats

Inspiratie

Ads & Data gebruikt TV, BVOD en Smart AD formats om de aantrekkingskracht van Cristal bij jongere doelgroepen te vernieuwen Algemene informatie Land: België Bedrijf:

Topics: Cases

20/03/25

Case: REWE Group x RTL Germany – Addressable TV-integratie

Inspiratie

RTL Germany’s TV frequency capping: Het vernieuwen van de advertentie-impact van REWE Group met Addressable TV-integratie Algemene informatie Land: Duitsland Bedrijf: RTL Germany / Ad

Topics: Cases

20/03/25

Case: Van Aquarius naar Powerade

Inspiratie

Hoe TV-integraties tijdens Belgische voetbalwissels Aquarius opnieuw introduceerden als Powerade Algemene informatie Land: België Bedrijf: Transfer Media Klant: Aquarius sportdrank (Powerade) Sector: FMCG, frisdranken Periode:

Topics: Cases

13/03/25

Case: Vinted x Channel 4 (UK)

Inspiratie

Hoe social branded content van Channel 4 tweedehands kleding tot echte mode maakte Algemene informatie Land: Verenigd Koninkrijk Bedrijf: Channel 4 Klant: Vinted Sector: Tweedehands

Topics: Cases

16/01/25

CASE: VriendenLoterij x Moordfeest

Inspiratie

Vriendenloterij scoort met Moordfeest De campagne De VriendenLoterij zette groots in op het meeslepende programma Moordfeest en gaf kijkers een unieke kans om zelf deel

Topics: Cases, Reclame-effect, Effectiviteit

16/01/25

CASE: Smint x Talpa Network

Inspiratie

Een krachtige boost voor het merk Samen met Talpa Network heeft Smint een opvallende branded content-campagne gelanceerd, waarmee het merk een frisse en relevante positionering

Topics: Cases, Reclame-effect, Creatie

11/12/24

CASE: Odido x Heineken x De Sportzomer

Inspiratie

De Oranjezomer: verhalen die verbinden en impact maken Tijdens het EK Voetbal, de Olympische Spelen en Formule 1 bracht Talpa Network samen met partners een

Topics: Cases

23/09/24

Case: Effectiviteit product placement van Lays in B&B Vol Liefde

Nieuws

We kijken B&B Vol Liefde vooral vanwege de ‘bijzondere types’, product placement van Lays valt op 8 Procent van de kijkers noemt Lays uit zichzelf

Topics: Cases, Reclame-effect, Aandacht

17/09/24

CASE: Grolsch x Humanitas

Nieuws

Grolsch en Humanitas bundelen krachten in strijd tegen eenzaamheid. De behoefte aan menselijke connectie is universeel, toch groeit het aantal mensen dat eenzaam is met

Topics: Cases

12/09/24

Case: Merkbekendheid belangrijk voor consument in overweging elektrische automerken

Kennis

Headlines onderzoek: Het onderzoek van Ad Alliance, uitgevoerd in samenwerking met Dynata, omvatte 1150 deelnemers van 18 jaar en ouder met een rijbewijs Campagnes op

Topics: Cases

04/09/24

Case: hoe Nike in een digitale valkuil is gevallen

Nieuws

Net als concurrent Adidas voor hen, stapte Nike een aantal jaar geleden over op een pure data-driven en Direct-to-Consumer korte termijn marketingstrategie. Met desastreuze gevolgen

Topics: Cases