Nieuws

09/10/23

Welke aanpak werkt het beste voor kerstcommercials

Inspiratie Nieuws Onderzoek

Nederlanders houden van humor en nuchtere commercials In veel Europese landen en in de VS barst binnenkort het kerstcommercial seizoen los. In Nederland moeten we

Topics: Case studies, TV-reclame

09/05/23

Kantar’s Brand Equity rapport; hoe creëer je merkwaarde en merkgroei

Kennis Onderzoek

Het in maart gepubliceerde rapport is een complete gids voor het creëren van merkwaarde en merkgroei. Met behulp van insights gebaseerd op de data van

Topics: Case studies, Reclame-effect

20/02/23

Update QRP-onderzoek GroupM

Kennis Onderzoek

Learnings impactfactoren straks van 40 naar 400 en MediaMarkt case Screenforce heeft Loïs Schut, Strategic Product & Brand Lead bij GroupM, gevraagd om een update

Topics: Case studies, Online Video, TV-reclame

13/02/23

Aandacht toegepast: Het DNA van de aandachtseconomie

Kennis Onderzoek

In deze column legt Karen Nelson-Field uit wat de juiste onderzoeksaanpak is om van losse cases naar breed inzetbare kennis te gaan Professor Karen Nelson-Field,

Topics: Case studies

24/05/22

Case: Ster | FarmCamps

Inspiratie

FarmCamps, al jaren een trouwe verschijning rondom NPO Zapp(elin), de kinderprogrammering van de NPO, besloot eind 2020 zijn kansen te grijpen én te verzilveren in

Topics: Case studies

20/12/21

Case: Talpa | Coca Cola ‘Breakology’

Inspiratie

Coca Cola presenteert ‘Breakology. Dé break die je nodig hebt om even te resetten. Een co-creatie van Coca-Cola, UM en Talpa Network met als doelstellingen:

Topics: Case studies

31/05/21

egta whitepaper: 40 cases tonen impact Covid-19 op reclame creatie

Covid 19 Inspiratie Nieuws

TV-broadcasters en hun saleshuizen moeten zich constant aanpassen aan het veranderende ‘Total Video’ landschap. Dat komt door de veranderingen in reclame-technologie, waardoor de TV-industrie zich

Topics: Case studies

22/03/21

Case: Ad Alliance | PLUS ‘Bestemming: Weerzien’

Inspiratie

Rondom kerst 2020 sloeg Ad Alliance samen met PLUS en Initiative de handen ineen om een mooie 360 graden branded content-samenwerking op te tuigen. Het

Topics: Case studies

15/02/21

Interessante case: Deense TV 2 start selfservice platform voor addressable TV

Nieuws

Deze week in de Screenflash een inspirerende business case uit Denemarken. Daar heeft het saleshuis TV 2 Network in december vorig jaar een interessant platform

Topics: Case studies

20/11/20

Case: Ster | Sentimo

Inspiratie

De stap maken naar adverteren op televisie is spannend. Met name als je de eerste in een categorie bent en daarmee een uniek product wil

Topics: Case studies

09/11/20

Onderzoek: videoreclames op ‘VTM GO’ BVOD-platform effectiever dan op YouTube

Nieuws Onderzoek

Online video zit in de lift. Verschillende mediaspelers bieden gratis content aan op hun digitale platforms. Hierdoor ontstaat er een heuse strijd om de aandacht

Topics: Case studies, Reclame-effect, TV-reclame

21/08/20

Case: Ad Alliance | Licor 43 Fresco

Inspiratie

Hoe verover je de harten van een jonge dynamische doelgroep die houdt van gemak, kwaliteit en zomerse cocktails? Licor 43 gaat deze uitdaging aan met

Topics: Case studies