Nieuws

23/05/22

Verslag webinar Orlando Wood ‘The Playbook for Effective Advertising’

Covid 19 Nieuws Onderzoek

De aandacht van het publiek is in het digitale tijdperk opnieuw versmald. Om effectieve, betekenisvolle en gedenkwaardige campagnes te creëren die merken opbouwen, moet de

19/05/22

Waarom het Double Jeopardy principe ook geldt voor aandacht

Nieuws Onderzoek

In haar achtste blog voor The Media Leader legt Karen Nelson-Field uit waarom het Double Jeopardy marketingprincipe van Andrew Ehrenberg ook geld voor aandacht. Dit

16/05/22

Harvard Business Review: waarom marketeers terugkeren naar traditionele media

Nieuws Onderzoek

In een artikel in de Harvard Business Review signaleren marketing professoren Christine Moorman (Duke University) en Nader Tavassoli (London Business School) voor het eerst sinds

25/04/22

Effect TV-sponsoring door Paramount in kaart gebracht

Nieuws Onderzoek

Er is veel onderzoek bekend naar de effectiviteit van de sponsoring van TV-programma’s. Uit al deze onderzoeken blijkt dat sponsoring een significante positieve uitwerking heeft

Topics: TV-reclame

21/04/22

Aandacht als mediaplanning currency: Zorg voor een goed fundament

Onderzoek

Karen Nelson Field schrijft maandelijks blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel. Daarin geeft ze een beschrijving van de state of the art van

12/04/22

VIA België: rethinking TV reach in the digital age

Nieuws Onderzoek

Onze Belgische zusterorganisatie VIA (Vereniging van de Audiovisuele Media) heeft een Engelstalig rapport gepubliceerd over de evolutie van TV-reclame. Het rapport gaat onder andere in

04/04/22

De vorm van de aandacht curve is het fundament van de voorspelling voor het merkresultaat

Onderzoek

Karen Nelson Field schrijft maandelijks blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel. Daarin geeft ze een beschrijving van de state of the art van

Topics: Reclame-effect, ROI

29/03/22

Effectiviteit campagne mede bepaald door volgorde media-inzet

Onderzoek Persberichten

Ad Alliance doet continu onderzoek naar de meest effectieve inzet van campagnes. Eerder onderzoek heeft laten zien dat platform en device van invloed zijn op

28/02/22

Accenture onderzoekt lange termijn ROI in Canadese markt

Kennis Onderzoek

Accenture heeft in opdracht van de Canadese TV-marketingorganisatie ThinkTV meer dan 3 miljard Canadese dollars aan mediabestedingen en de verkoopresultaten geanalyseerd van 105 verschillende adverteerders

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, TV-reclame

07/02/22

State of the art van de aandachteconomie en een voorspelling voor 2022

Onderzoek

Karen Nelson Field schrijft maandelijks blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel. Daarin geeft ze een beschrijving van de state of the art van

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

20/01/22

Aandachtsdata zijn data die keer op keer inzicht bieden

Onderzoek

In haar vierde blog voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel geeft professor Karen Nelson-Field een overzicht van de inzichten die worden verkregen uit aandachtsdata.

Topics: Reclame-effect, ROI