Nieuws
23/05/22
Verslag webinar Orlando Wood ‘The Playbook for Effective Advertising’
Covid 19 Nieuws Onderzoek
De aandacht van het publiek is in het digitale tijdperk opnieuw versmald. Om effectieve, betekenisvolle en gedenkwaardige campagnes te creëren die merken opbouwen, moet de
19/05/22
Waarom het Double Jeopardy principe ook geldt voor aandacht
Nieuws Onderzoek
In haar achtste blog voor The Media Leader legt Karen Nelson-Field uit waarom het Double Jeopardy marketingprincipe van Andrew Ehrenberg ook geld voor aandacht. Dit
16/05/22
Harvard Business Review: waarom marketeers terugkeren naar traditionele media
Nieuws Onderzoek
In een artikel in de Harvard Business Review signaleren marketing professoren Christine Moorman (Duke University) en Nader Tavassoli (London Business School) voor het eerst sinds
25/04/22
Effect TV-sponsoring door Paramount in kaart gebracht
Nieuws Onderzoek
Er is veel onderzoek bekend naar de effectiviteit van de sponsoring van TV-programma’s. Uit al deze onderzoeken blijkt dat sponsoring een significante positieve uitwerking heeft
Topics: TV-reclame
21/04/22
Aandacht als mediaplanning currency: Zorg voor een goed fundament
Onderzoek
Karen Nelson Field schrijft maandelijks blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel. Daarin geeft ze een beschrijving van de state of the art van
12/04/22
VIA België: rethinking TV reach in the digital age
Nieuws Onderzoek
Onze Belgische zusterorganisatie VIA (Vereniging van de Audiovisuele Media) heeft een Engelstalig rapport gepubliceerd over de evolutie van TV-reclame. Het rapport gaat onder andere in
04/04/22
De vorm van de aandacht curve is het fundament van de voorspelling voor het merkresultaat
Onderzoek
Karen Nelson Field schrijft maandelijks blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel. Daarin geeft ze een beschrijving van de state of the art van
Topics: Reclame-effect, ROI
29/03/22
Effectiviteit campagne mede bepaald door volgorde media-inzet
Onderzoek Persberichten
Ad Alliance doet continu onderzoek naar de meest effectieve inzet van campagnes. Eerder onderzoek heeft laten zien dat platform en device van invloed zijn op
28/02/22
Accenture onderzoekt lange termijn ROI in Canadese markt
Kennis Onderzoek
Accenture heeft in opdracht van de Canadese TV-marketingorganisatie ThinkTV meer dan 3 miljard Canadese dollars aan mediabestedingen en de verkoopresultaten geanalyseerd van 105 verschillende adverteerders
Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, TV-reclame
07/02/22
State of the art van de aandachteconomie en een voorspelling voor 2022
Onderzoek
Karen Nelson Field schrijft maandelijks blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel. Daarin geeft ze een beschrijving van de state of the art van
Topics: Reclame-effect, TV-reclame
01/02/22
Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren
Nieuws Onderzoek Persberichten
Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo
Topics: Jongeren en media, Techniek
20/01/22
Aandachtsdata zijn data die keer op keer inzicht bieden
Onderzoek
In haar vierde blog voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel geeft professor Karen Nelson-Field een overzicht van de inzichten die worden verkregen uit aandachtsdata.