Nieuws

28/11/23

XITE start Connected TV advertentienetwerk

Nieuws Persberichten

Het Nederlandse muziekvideoplatform XITE kondigt een belangrijke stap aan in zijn groeistrategie. Deze ontwikkeling omvat een uitbreiding van het huidige advertentiebereik van XITE en premium

Topics: Techniek

27/11/23

Nieuwe kansen in streaming, content en adverteren

Kennis Nieuws

Redacteur Jan Roekens van Dailydatabites.nl heeft de voorspellingen voor de media-industrie voor 2024 uit het onlangs verschenen rapport Media Trends and Predictions van Kantar samengevat.

Topics: Reclame-effect, ROI

20/11/23

World Television Day 2023 in het teken van toegankelijkheid van TV platforms en content

Nieuws Persberichten

Ook dit jaar is het op 21 november weer World Television Day. Een dag waarop we stil staan bij de kracht van TV. Dit jaar

Topics: Online Video, TV-reclame

06/11/23

Merken die een jaar niet adverteren verliezen 10 procent marktaandeel

Kennis Onderzoek

Marketingdeskundige Les Binet, Head of Effectiveness van adam&eveDDB heeft onlangs een aantal aanbevelingen voor het adverteren in economisch zware tijden gegeven. Uit veel wetenschappelijk onderzoek

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect

02/11/23

Ruim 8 miljoen volwassenen zijn onvoldoende mediawijs

Nieuws Onderzoek

Dat meldt Mary Berkhout-Nio, programmadirecteur bij Netwerk Mediawijsheid, op basis van onderzoek door Kantar-Public. Hoewel het iets beter gesteld is met de mediawijsheid van Nederlanders

31/10/23

Interieur- en lifestylezender HGTV komt naar Nederland

Nieuws Persberichten

Warner Bros. Discovery haalt de zender HGTV begin 2024 naar Nederland. De interieur- en lifestylezender met een breed scala aan interieurinspiratie- en verbouwingscontent is al

30/10/23

Geïntegreerde TV-sponsoring werkt het beste

Nieuws Onderzoek

Paramount brengt de effectiviteit van TV-sponsoring verder in kaart. Voor het onderzoek zijn 2.200 Australiërs ondervraagd over verschillende combinaties van programmasponsoring en TV-reclames waarnaar zij

26/10/23

XITE breidt bereik in Nederland uit

Persberichten

Lancering van twee nieuwe kanalen op Samsung TV Plus Muziekvideoplatform XITE kondigt een uitgebreide samenwerking aan met global smart TV-leider Samsung. Het bedrijf presenteert twee

23/10/23

Hoe gebruik je aandacht als de nieuwe media-currency

Kennis Onderzoek

Het media ecosysteem is de afgelopen jaren op een disruptieve manier geëvolueerd. Volgens mediabureau Dentsu heeft de media-industrie te langzaam gereageerd om het mediaplanning proces

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

16/10/23

Ondertitelde TV-commercials zijn effectiever en inclusiever

Kennis Nieuws Onderzoek

In ons land wonen 1,5 miljoen mensen die doof of slechthorend zijn. Met ondertiteling van TV-commercials kunnen adverteerders hun product en dienstenaanbod divers en inclusief

Topics: Techniek, TV-reclame

09/10/23

Welke aanpak werkt het beste voor kerstcommercials

Inspiratie Nieuws Onderzoek

Nederlanders houden van humor en nuchtere commercials In veel Europese landen en in de VS barst binnenkort het kerstcommercial seizoen los. In Nederland moeten we

Topics: Case studies, TV-reclame

05/10/23

Fox wordt STAR Channel

Persberichten

The Walt Disney Company onthult in Vlaanderen en Nederland een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit voor de tv-zender FOX. Vanaf 1 november zal