Nieuws
06/03/23
Ster onderzoek De kracht van muziek in reclame
Nieuws Onderzoek
Brenda Kompier, projectleider research bij Ster, deelt praktische inzichten over de impact van muziek voor je merk. Hoe trek je de aandacht met muziek? Wat
Topics: Reclame-effect
06/03/23
Brand building stimuleert korte termijn verkoop
Kennis Onderzoek
Tien jaar nadat The Long and the Short of It door auteurs Peter Field en Les Binet is gepubliceerd, is er nu nieuw bewijs afkomstig
Topics: Mediabestedingen, ROI
27/02/23
Bruto TV-bestedingen e-commerce stijgen verder in 2022
Nieuws Onderzoek
Branche groeit met 13% naar € 683 miljoen In samenwerking met onderzoeksbureau Nielsen heeft Screenforce een overzicht gemaakt van de investeringen van de e-commerce branche
Topics: Mediabestedingen, TV-reclame
20/02/23
Update QRP-onderzoek GroupM
Kennis Onderzoek
Learnings impactfactoren straks van 40 naar 400 en MediaMarkt case Screenforce heeft Loïs Schut, Strategic Product & Brand Lead bij GroupM, gevraagd om een update
Topics: Case studies, Online Video, TV-reclame
13/02/23
Aandacht toegepast: Het DNA van de aandachtseconomie
Kennis Onderzoek
In deze column legt Karen Nelson-Field uit wat de juiste onderzoeksaanpak is om van losse cases naar breed inzetbare kennis te gaan Professor Karen Nelson-Field,
Topics: Case studies
06/02/23
DVJ Insights: Zes lessen ter verbetering van de performance van reclamecampagnes
Kennis Nieuws Onderzoek
Duizenden pretests van commercials voor vele A-merken Wat is de stopping-power van een nieuwe social video? Is de TV-commercial in staat om door ‘the clutter’
06/02/23
The Roundup: Thinkbox samenvatting van de belangrijkste internationale onderzoeken
Kennis Nieuws Onderzoek
De Britse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft een presentatie samengesteld met de belangrijkste onderzoek Insights van het afgelopen jaar. De onderwerpen variëren van een overzicht van de
01/02/23
Negen van de tien Nederlanders kijkt live TV-programma’s
Nieuws Onderzoek Persberichten
Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2022 Uit het onlangs verschenen Trends in Digitale Media onderzoek blijkt dat negen van de tien (90%) Nederlanders
Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd
09/01/23
Marketing in een kosten-voor-dagelijkse-leven-crisis veruit de belangrijkste trend in 2023
Nieuws Onderzoek
Warc, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft voor de twaalfde keer de Marketer’s Toolkit gepubliceerd. Met deze Insights kunnen marketeers hun plannen voor het
Topics: Reclame-effect, ROI
19/12/22
System1 Webinar met Mark Ritson: Hoe overleef je als merk een recessie en hoe kun je er zelfs beter uitkomen?
Nieuws Onderzoek
Onderzoeksbureau System1 heeft marketing guru en MarketingWeek columnist Mark Ritson gevraagd om in een online Webinar zijn inzichten te delen over marketing in een recessie.
15/12/22
De Adland mediabubbel: Mediaprofessionals overschatten het online mediagebruik van de gemiddelde Nederlander
Nieuws Onderzoek
Mediabrands en Motivaction hebben in samenwerking met de MWG en Adformatie het mediumgebruik van ‘Adland’ onderzocht. Gebruiken mediaprofessionals dezelfde media als andere Nederlanders? En hebben
09/12/22
Mediamonitor 2022 en Onderzoek TV aanbod en kijkgedrag 2022
Nieuws Onderzoek
De verschuiving naar online zet door, en de twijfel over het TV pakket neemt toe. Nederlanders hebben anno 2022 een ruime keuze aan media-aanbod, zowel