Nieuws

06/03/23

Ster onderzoek De kracht van muziek in reclame

Nieuws Onderzoek

Brenda Kompier, projectleider research bij Ster, deelt praktische inzichten over de impact van muziek voor je merk. Hoe trek je de aandacht met muziek? Wat

Topics: Reclame-effect

06/03/23

Brand building stimuleert korte termijn verkoop

Kennis Onderzoek

Tien jaar nadat The Long and the Short of It door auteurs Peter Field en Les Binet is gepubliceerd, is er nu nieuw bewijs afkomstig

Topics: Mediabestedingen, ROI

27/02/23

Bruto TV-bestedingen e-commerce stijgen verder in 2022

Nieuws Onderzoek

Branche groeit met 13% naar € 683 miljoen In samenwerking met onderzoeksbureau Nielsen heeft Screenforce een overzicht gemaakt van de investeringen van de e-commerce branche

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

20/02/23

Update QRP-onderzoek GroupM

Kennis Onderzoek

Learnings impactfactoren straks van 40 naar 400 en MediaMarkt case Screenforce heeft Loïs Schut, Strategic Product & Brand Lead bij GroupM, gevraagd om een update

Topics: Case studies, Online Video, TV-reclame

13/02/23

Aandacht toegepast: Het DNA van de aandachtseconomie

Kennis Onderzoek

In deze column legt Karen Nelson-Field uit wat de juiste onderzoeksaanpak is om van losse cases naar breed inzetbare kennis te gaan Professor Karen Nelson-Field,

Topics: Case studies

06/02/23

DVJ Insights: Zes lessen ter verbetering van de performance van reclamecampagnes

Kennis Nieuws Onderzoek

Duizenden pretests van commercials voor vele A-merken Wat is de stopping-power van een nieuwe social video? Is de TV-commercial in staat om door ‘the clutter’

06/02/23

The Roundup: Thinkbox samenvatting van de belangrijkste internationale onderzoeken

Kennis Nieuws Onderzoek

De Britse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft een presentatie samengesteld met de belangrijkste onderzoek Insights van het afgelopen jaar. De onderwerpen variëren van een overzicht van de

01/02/23

Negen van de tien Nederlanders kijkt live TV-programma’s

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2022 Uit het onlangs verschenen Trends in Digitale Media onderzoek blijkt dat negen van de tien (90%) Nederlanders

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

09/01/23

Marketing in een kosten-voor-dagelijkse-leven-crisis veruit de belangrijkste trend in 2023

Nieuws Onderzoek

Warc, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft voor de twaalfde keer de Marketer’s Toolkit gepubliceerd. Met deze Insights kunnen marketeers hun plannen voor het

Topics: Reclame-effect, ROI

19/12/22

System1 Webinar met Mark Ritson: Hoe overleef je als merk een recessie en hoe kun je er zelfs beter uitkomen?

Nieuws Onderzoek

Onderzoeksbureau System1 heeft marketing guru en MarketingWeek columnist Mark Ritson gevraagd om in een online Webinar zijn inzichten te delen over marketing in een recessie.

15/12/22

De Adland mediabubbel: Mediaprofessionals overschatten het online mediagebruik van de gemiddelde Nederlander

Nieuws Onderzoek

Mediabrands en Motivaction hebben in samenwerking met de MWG en Adformatie het mediumgebruik van ‘Adland’ onderzocht. Gebruiken mediaprofessionals dezelfde media als andere Nederlanders? En hebben

09/12/22

Mediamonitor 2022 en Onderzoek TV aanbod en kijkgedrag 2022

Nieuws Onderzoek

De verschuiving naar online zet door, en de twijfel over het TV pakket neemt toe. Nederlanders hebben anno 2022 een ruime keuze aan media-aanbod, zowel