Nieuws

28/11/22

Aandacht toegepast: Het KPI criterium ‘de tijd dat reclame zichtbaar is’ vormt de ondergang van het moderne media-onderzoek

Nieuws Onderzoek

Professor Karen Nelson-Field, oprichter van Amplified Intelligence, gaat een vaste bijdrage leveren aan reclame expertisecentrum Warc in de vorm van een tweemaandelijkse column. Ze trapt

10/11/22

De kracht van kerstcommercials

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn ze pas op televisie als Sinterklaas het land uit is, maar in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zijn ze al vanaf oktober

07/11/22

GroupM: TV krachtig medium om in te zetten door adverteerders

Onderzoek

Volgens onderzoek door GroupM’s Consumer Eye, vindt 60% van de ondervraagden dat gratis TV-zenders de wereld beter maken.  Onderzoek naar effectiviteit media De afgelopen twee

Topics: TV-reclame

07/11/22

Onderzoek Comcast: Reclames op het TV-scherm effectiever dan op de smartphone

Onderzoek

Nieuw onderzoek door Comcast in samenwerking met onderzoeksbureau MediaScience laat zien dat reclames rond long-form TV-content op het TV-scherm tweemaal beter onthouden worden dan short-form

24/10/22

Thinkbox: mediaprofessionals overschatten de tijd die mensen besteden aan SVOD

Nieuws Onderzoek

Volgens een recent door Ipsos uitgevoerd onderzoek, in opdracht van de Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox, overschatten mediaprofessionals de tijd die consumenten besteden aan subscription video on

18/10/22

Ster onderzoek De magie van aandacht

Nieuws Onderzoek

Aandacht is essentieel voor een goede campagne en tegelijkertijd een van de grootste uitdagingen voor iedereen die adverteert. Consumenten komen immers dagelijks honderden, al dan

03/10/22

Aandacht voor reclame: BVOD vs. YouTube vs. social

Nieuws Onderzoek

Voor reclame effectiviteit is aandacht voor reclame belangrijker dan de tijd besteed aan reclame. Maar een platform dat effectief is voor het ene merk kan

29/09/22

Wat kunnen merken doen in tijden van inflatie?

Nieuws Onderzoek

Ad Alliance heeft afgelopen augustus onderzoeksbureau Dynata onderzoek laten uitvoeren naar de invloed van de inflatie op merken. In hoeverre heeft de inflatie ook invloed

Topics: Reclame-effect, ROI

26/09/22

Onderzoek Screenforce Duitsland: TV-kijken bevredigt meer motivatiepatronen dan SVOD

Nieuws Onderzoek

Met het ‘Mapping the Moods’ onderzoek presenteert Screenforce Duitsland de eerste alomvattende meting van het Duitse videolandschap. Het onderzoek sluit aan op het eerder door

23/09/22

Grootste deel van mediatijd (37%) wordt besteed aan kijken

Nieuws Onderzoek

Het Engelse multimediaonderzoek IPA TouchPoints levert interessante Insights over de actuele mediaconsumptie De data zijn afkomstig van een representatieve steekproef van 6.000 personen in Engeland

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

09/09/22

Aandacht voor reclame belangrijk of niet? Sharp en Ritson zijn het weer niet met elkaar eens.

Onderzoek

Tijdens een lezing op de Mi3-LinkedIn B2B Next bijeenkomst in Sydney vertelde professor Byron Sharp dat het volgens hem zinloos is om als adverteerder te

Topics: Reclame-effect

05/09/22

SevenOne Media: Impact videoreclames beter op premium platform

Onderzoek

SevenOne Media, het sales house van de Duitse TV-Broadcaster ProSiebenSat.1, heeft onderzoeksbureau Eye Square de opdracht gegeven om de effectiviteit van online videoreclame te vergelijken