Nieuws
28/11/23
XITE start Connected TV advertentienetwerk

Nieuws Persberichten
Het Nederlandse muziekvideoplatform XITE kondigt een belangrijke stap aan in zijn groeistrategie. Deze ontwikkeling omvat een uitbreiding van het huidige advertentiebereik van XITE en premium
Topics: Techniek
27/11/23
Het effect van influencers en de kracht van de combinatie met TV

Kennis Onderzoek
Bij zowel Ad Alliance als Talpa Network is digital native content een belangrijk onderdeel van hun ‘total video’ aanbod. Om deze reden doen zowel Ad
Topics: Jongeren en media, Online Video, TV-reclame
27/11/23
Nieuwe kansen in streaming, content en adverteren

Kennis Nieuws
Redacteur Jan Roekens van Dailydatabites.nl heeft de voorspellingen voor de media-industrie voor 2024 uit het onlangs verschenen rapport Media Trends and Predictions van Kantar samengevat.
Topics: Reclame-effect, ROI
20/11/23
World Television Day 2023 in het teken van toegankelijkheid van TV platforms en content

Nieuws Persberichten
Ook dit jaar is het op 21 november weer World Television Day. Een dag waarop we stil staan bij de kracht van TV. Dit jaar
Topics: Online Video, TV-reclame
06/11/23
Merken die een jaar niet adverteren verliezen 10 procent marktaandeel

Kennis Onderzoek
Marketingdeskundige Les Binet, Head of Effectiveness van adam&eveDDB heeft onlangs een aantal aanbevelingen voor het adverteren in economisch zware tijden gegeven. Uit veel wetenschappelijk onderzoek
Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect
02/11/23
Ruim 8 miljoen volwassenen zijn onvoldoende mediawijs

Nieuws Onderzoek
Dat meldt Mary Berkhout-Nio, programmadirecteur bij Netwerk Mediawijsheid, op basis van onderzoek door Kantar-Public. Hoewel het iets beter gesteld is met de mediawijsheid van Nederlanders
31/10/23
Interieur- en lifestylezender HGTV komt naar Nederland

Nieuws Persberichten
Warner Bros. Discovery haalt de zender HGTV begin 2024 naar Nederland. De interieur- en lifestylezender met een breed scala aan interieurinspiratie- en verbouwingscontent is al
30/10/23
Geïntegreerde TV-sponsoring werkt het beste

Nieuws Onderzoek
Paramount brengt de effectiviteit van TV-sponsoring verder in kaart. Voor het onderzoek zijn 2.200 Australiërs ondervraagd over verschillende combinaties van programmasponsoring en TV-reclames waarnaar zij
26/10/23
XITE breidt bereik in Nederland uit

Persberichten
Lancering van twee nieuwe kanalen op Samsung TV Plus Muziekvideoplatform XITE kondigt een uitgebreide samenwerking aan met global smart TV-leider Samsung. Het bedrijf presenteert twee
23/10/23
Hoe gebruik je aandacht als de nieuwe media-currency

Kennis Onderzoek
Het media ecosysteem is de afgelopen jaren op een disruptieve manier geëvolueerd. Volgens mediabureau Dentsu heeft de media-industrie te langzaam gereageerd om het mediaplanning proces
Topics: Reclame-effect, TV-reclame
16/10/23
Ondertitelde TV-commercials zijn effectiever en inclusiever

Kennis Nieuws Onderzoek
In ons land wonen 1,5 miljoen mensen die doof of slechthorend zijn. Met ondertiteling van TV-commercials kunnen adverteerders hun product en dienstenaanbod divers en inclusief
Topics: Techniek, TV-reclame
09/10/23
Welke aanpak werkt het beste voor kerstcommercials

Inspiratie Nieuws Onderzoek
Nederlanders houden van humor en nuchtere commercials In veel Europese landen en in de VS barst binnenkort het kerstcommercial seizoen los. In Nederland moeten we