Nieuws
15/04/24
Peter Field: Waarom TV nog steeds de basis vormt van effectiviteit
Nieuws Onderzoek Kennis
Marketinggoeroe Peter Field is het meest bekend vanwege zijn effectiviteitonderzoeken en vanwege zijn interessante presentaties tijdens internationale marketingcongressen. Zijn laatste keynote tijdens de Future of
Topics: Reclame-effect, TV-reclame
08/04/24
Transparantie erover leidt tot groter effect van reclame
Nieuws Onderzoek
15 maart was de internationale Dag van het Consumentenrecht. Dit was voor SWOCC een mooie gelegenheid om stil te staan bij één van de rechten
Topics: Reclame-effect, Regelgeving TV-reclame, TV-reclame
02/04/24
De woonkamer is de plek met de meeste reclame-impact
Nieuws Onderzoek
De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft nieuw onderzoek gepresenteerd naar de invloed van de context op de effectiviteit van reclame. Voorafgaand aan de presentatie van de
Topics: Case studies, Reclame-effect, TV-reclame
02/04/24
Talpa Network en Viaplay Group sluiten strategisch contentpartnership
Nieuws Persberichten
SBS9 wordt Viaplay TV Talpa Network zet zijn open mediastrategie extra kracht bij met het sluiten van een strategisch contentpartnership met Viaplay Group, het
29/03/24
René Zeedijk benoemd tot bestuurslid NMO
Nieuws Persberichten
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) verwelkomt René Zeedijk (52) als nieuw lid van het bestuur, waarin hij namens de Verenigde Internetexploitanten (VINEX) vanaf 28 maart
Topics: Kijkcijfers
25/03/24
Nieuw onderzoek van Karen Nelson-Field: Merkvoorkeur stijgt met 30% na reclame op lineaire TV of BVOD
Onderzoek Kennis
Internationaal aandachtdeskundige en reclameprofessor Karen Nelson-Field heeft weer een nieuw en zeer interessant onderzoek uitgevoerd naar de aandacht voor reclame, deze keer in Ierland. Volgens
Topics: Case studies, Reclame-effect, TV-reclame
21/03/24
Warner Bros. Discovery lanceert in juni het vernieuwde HBO Max in Nederland
Nieuws Persberichten
Warner Bros. Discovery (WBD) heeft domderdag 21 maart bekendgemaakt dat zijn vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland gelanceerd wordt in juni. De dienst brengt de
Topics: Online Video, TV-reclame
18/03/24
NMO publiceert Mediatrends 2023
Nieuws Kennis
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de derde editie van NMO Mediatrends gepubliceerd. Het rapport is een belangrijke informatiebron voor het bezit en het gebruik
Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd
14/03/24
Verslag TV Jaarrapport 2023: TV in transitie
Nieuws Onderzoek Kennis
De jaarlijkse Screenforce-presentatie van de belangrijkste TV-cijfers is altijd een goed moment om de peilstok weer ’s in de televisiemarkt te steken. De presentatie van
Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame
12/03/24
TV-reclamemarkt komt in 2023 uit op € 922 miljoen
Persberichten Nieuws
Daling bestedingen lineaire TV en stijging bestedingen online video Amsterdam, 12 maart 2024 – In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op €
Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame
07/03/24
Uniek: RTL Weer en Buienradar lanceren energieweerbericht op tv
Nieuws Persberichten
Op welk moment is de opbrengst van je zonnepanelen het hoogst? Hoeveel energie leveren al onze windmolens vandaag? Hoe kan jouw groene stroom zo optimaal
05/03/24
Maandelijks overzicht van nieuwe TV-adverteerders op screenforce.nl
Nieuws Inspiratie Kennis
Vanaf nu kun je alle adverteerders die nieuw zijn op het medium TV, vinden op de Screenforce website. Iedere maand weer zijn er merken die