Nieuws

15/04/24

Peter Field: Waarom TV nog steeds de basis vormt van effectiviteit

Nieuws Onderzoek Kennis

Marketinggoeroe Peter Field is het meest bekend vanwege zijn effectiviteitonderzoeken en vanwege zijn interessante presentaties tijdens internationale marketingcongressen. Zijn laatste keynote tijdens de Future of

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

08/04/24

Transparantie erover leidt tot groter effect van reclame

Nieuws Onderzoek

15 maart was de internationale Dag van het Consumentenrecht. Dit was voor SWOCC een mooie gelegenheid om stil te staan bij één van de rechten

Topics: Reclame-effect, Regelgeving TV-reclame, TV-reclame

02/04/24

De woonkamer is de plek met de meeste reclame-impact

Nieuws Onderzoek

De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft nieuw onderzoek gepresenteerd naar de invloed van de context op de effectiviteit van reclame. Voorafgaand aan de presentatie van de

Topics: Case studies, Reclame-effect, TV-reclame

02/04/24

Talpa Network en Viaplay Group sluiten strategisch contentpartnership

Nieuws Persberichten

SBS9 wordt Viaplay TV   Talpa Network zet zijn open mediastrategie extra kracht bij met het sluiten van een strategisch contentpartnership met Viaplay Group, het

29/03/24

René Zeedijk benoemd tot bestuurslid NMO

Nieuws Persberichten

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) verwelkomt René Zeedijk (52) als nieuw lid van het bestuur, waarin hij namens de Verenigde Internetexploitanten (VINEX) vanaf 28 maart

Topics: Kijkcijfers

25/03/24

Nieuw onderzoek van Karen Nelson-Field: Merkvoorkeur stijgt met 30% na reclame op lineaire TV of BVOD

Onderzoek Kennis

Internationaal aandachtdeskundige en reclameprofessor Karen Nelson-Field heeft weer een nieuw en zeer interessant onderzoek uitgevoerd naar de aandacht voor reclame, deze keer in Ierland. Volgens

Topics: Case studies, Reclame-effect, TV-reclame

21/03/24

Warner Bros. Discovery lanceert in juni het vernieuwde HBO Max in Nederland

Nieuws Persberichten

Warner Bros. Discovery (WBD) heeft domderdag 21 maart bekendgemaakt dat zijn vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland gelanceerd wordt in juni. De dienst brengt de

Topics: Online Video, TV-reclame

18/03/24

NMO publiceert Mediatrends 2023

Nieuws Kennis

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de derde editie van NMO Mediatrends gepubliceerd. Het rapport is een belangrijke informatiebron voor het bezit en het gebruik

Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

14/03/24

Verslag TV Jaarrapport 2023: TV in transitie

Nieuws Onderzoek Kennis

De jaarlijkse Screenforce-presentatie van de belangrijkste TV-cijfers is altijd een goed moment om de peilstok weer ’s in de televisiemarkt te steken. De presentatie van

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

12/03/24

TV-reclamemarkt komt in 2023 uit op € 922 miljoen

Persberichten Nieuws

Daling bestedingen lineaire TV en stijging bestedingen online video Amsterdam, 12 maart 2024 – In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op €

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

07/03/24

Uniek: RTL Weer en Buienradar lanceren energieweerbericht op tv

Nieuws Persberichten

Op welk moment is de opbrengst van je zonnepanelen het hoogst? Hoeveel energie leveren al onze windmolens vandaag? Hoe kan jouw groene stroom zo optimaal

05/03/24

Maandelijks overzicht van nieuwe TV-adverteerders op screenforce.nl

Nieuws Inspiratie Kennis

Vanaf nu kun je alle adverteerders die nieuw zijn op het medium TV, vinden op de Screenforce website. Iedere maand weer zijn er merken die

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame