Nieuws

19/05/22

Waarom het Double Jeopardy principe ook geldt voor aandacht

Nieuws Onderzoek

In haar achtste blog voor The Media Leader legt Karen Nelson-Field uit waarom het Double Jeopardy marketingprincipe van Andrew Ehrenberg ook geld voor aandacht. Dit

16/05/22

Harvard Business Review: waarom marketeers terugkeren naar traditionele media

Nieuws Onderzoek

In een artikel in de Harvard Business Review signaleren marketing professoren Christine Moorman (Duke University) en Nader Tavassoli (London Business School) voor het eerst sinds

09/05/22

Kantar creative effectiveness awards 2022

Inspiratie Nieuws

Kantar heeft de winnaars van de Kantar Creative Effectiveness Awards 2022 bekend gemaakt: ‘s werelds beste TV, outdoor en digital reclames, gekozen door consumenten. De

03/05/22

A force for good: steeds meer TV-commercials stimuleren goed gedrag

Inspiratie Nieuws

Volgens de Nederlandse Reclamecode wordt onder reclame verstaan: ‘Iedere openbare en/of systematische directe dan wel indirecte aanprijzing van goederen, diensten en/of denkbeelden door een adverteerder

Topics: TV-reclame

25/04/22

Effect TV-sponsoring door Paramount in kaart gebracht

Nieuws Onderzoek

Er is veel onderzoek bekend naar de effectiviteit van de sponsoring van TV-programma’s. Uit al deze onderzoeken blijkt dat sponsoring een significante positieve uitwerking heeft

Topics: TV-reclame

21/04/22

Aandacht als mediaplanning currency: Zorg voor een goed fundament

Onderzoek

Karen Nelson Field schrijft maandelijks blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel. Daarin geeft ze een beschrijving van de state of the art van

14/04/22

Kruidvat, Aldi en Oranje Fonds de grote winnaars van dé commercialcompetitie (Q1 2022)

Nieuws

Dit jaar organiseert commercialreview.nl voor het eerst dé commercialcompetitie waarvan de winnaars van het eerste kwartaal van 2022 nu bekend zijn. De deelnemende commercials worden

12/04/22

VIA België: rethinking TV reach in the digital age

Nieuws Onderzoek

Onze Belgische zusterorganisatie VIA (Vereniging van de Audiovisuele Media) heeft een Engelstalig rapport gepubliceerd over de evolutie van TV-reclame. Het rapport gaat onder andere in

11/04/22

BBC First treedt toe tot Screenforce

Nieuws Persberichten

BBC First, de Britse zender voor premium drama- en crimeseries, treedt toe tot Screenforce, de marketingorganisatie van de Nederlandse TV zenders. Met deelname in Screenforce

04/04/22

TV-inkoopplatform TIP breidt uit met uitzendinstructies

Nieuws Persberichten

De ontwikkeling van TIP, het platform voor de rechtstreekse inkoop van TV-campagnes, is in volle gang. Om het inkoopproces efficiënter te maken is TIP uitgebreid

04/04/22

De vorm van de aandacht curve is het fundament van de voorspelling voor het merkresultaat

Onderzoek

Karen Nelson Field schrijft maandelijks blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel. Daarin geeft ze een beschrijving van de state of the art van

Topics: Reclame-effect, ROI

31/03/22

Paramount Network komt naar Nederland

Persberichten

Paramount Network wordt op dinsdag 24 mei 2022 in Nederland gelanceerd. De nieuwe tv zender neemt de plaats in van Spike, dat zich momenteel richt