Nieuws

29/09/22

Wat kunnen merken doen in tijden van inflatie?

Nieuws Onderzoek

Ad Alliance heeft afgelopen augustus onderzoeksbureau Dynata onderzoek laten uitvoeren naar de invloed van de inflatie op merken. In hoeverre heeft de inflatie ook invloed

Topics: Reclame-effect, ROI

26/09/22

Onderzoek Screenforce Duitsland: TV-kijken bevredigt meer motivatiepatronen dan SVOD

Nieuws Onderzoek

Met het ‘Mapping the Moods’ onderzoek presenteert Screenforce Duitsland de eerste alomvattende meting van het Duitse videolandschap. Het onderzoek sluit aan op het eerder door

23/09/22

Grootste deel van mediatijd (37%) wordt besteed aan kijken

Nieuws Onderzoek

Het Engelse multimediaonderzoek IPA TouchPoints levert interessante Insights over de actuele mediaconsumptie De data zijn afkomstig van een representatieve steekproef van 6.000 personen in Engeland

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

22/09/22

Screenforce zoekt een Marketing Communicatie Expert

Nieuws

Maak kennis met Inge: onze Marketing Communicatie Expert bij Screenforce, de Nederlandse TV marketingorganisatie. Op 1 december (2022) zal zij beginnen aan een nieuw avontuur:

19/09/22

Dutch Media Week 2022 kent een completer programma dan ooit

Nieuws

Van 3 tot en met 9 oktober laat Dutch Media Week de ontwikkeling zien van media en de impact ervan op mens en maatschappij. Samen

09/09/22

Aandacht voor reclame belangrijk of niet? Sharp en Ritson zijn het weer niet met elkaar eens.

Onderzoek

Tijdens een lezing op de Mi3-LinkedIn B2B Next bijeenkomst in Sydney vertelde professor Byron Sharp dat het volgens hem zinloos is om als adverteerder te

Topics: Reclame-effect

05/09/22

SevenOne Media: Impact videoreclames beter op premium platform

Onderzoek

SevenOne Media, het sales house van de Duitse TV-Broadcaster ProSiebenSat.1, heeft onderzoeksbureau Eye Square de opdracht gegeven om de effectiviteit van online videoreclame te vergelijken

01/09/22

Bestedingen TV-reclamemarkt komen uit op € 460 miljoen (+13%)

Persberichten

De markt voor spot- en non-spotbestedingen is uitgekomen op een record van € 460 miljoen, een groei van 13%. Screenforce is positief over de verwachtingen

Topics: TV Jaarrapport

31/08/22

Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan Nationaal Media Onderzoek leiden

Persberichten

Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan vanaf heden het ambitieuze en wereldwijd unieke crossmediale onderzoek naar een volgende fase brengen en een organisatie vormgeven die

19/08/22

Waarom is het tijd voor ‘Aandacht versie 2’: Aandachtwetenschap

Nieuws Onderzoek

In haar blog voor The Media Leader geeft Karen Nelson-Field een overzicht van de onderwerpen die ze de afgelopen 12 maanden heeft behandeld. Gedurende die

Topics: Reclame-effect, ROI

18/08/22

Wat vindt Bright van het TV-toestel?

Kennis

Tv-fabrikanten als Samsung, LG, Sony en Philips voegen steeds meer functies toe aan hun smart tv’s. Vinden we dit wel zo handig? Hoe ziet de

16/08/22

Streamingdienst SkyShowtime gaat later dit jaar van start

Persberichten

Nederland krijgt er later dit jaar nog een streamingdienst bij: SkyShowtime wordt later dit jaar gelanceerd. Dat heeft Paramount Benelux gemeld. De prijs van de