Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • SPOT NPO brengt TV en Twitter bij elkaar in een scherm

    19/05/15 NPO brengt TV en Twitter bij elkaar in één scherm

    Vanaf 18 mei 2015 is het mogelijk om op de website van de NPO de Twitter-discussie rondom een tv-programma te volgen en tegelijkertijd het programma bekijken. Met de nieuwe dienst wil de NPO-programmamakers en publiek dichter bij elkaar brengen.

    Een aantal programma’s is tijdens een proefperiode op dergelijke wijze te bekijken. Regelmatig gaan de gesprekken bij de koffieautomaat en in de huiskamer over tv-programma’s. De laatste jaren is hier Twitter als plek bij gekomen. In Nederland gaat zo’n 40% van de totale Twitter-conversatie tijdens piekuren over tv. Programma’s als Boer zoekt vrouw en Wie is de mol? zijn regelmatig trending topic. De  opkomst van online video maakt het mogelijk om dit programma en het gesprek op social media met elkaar te verbinden.

    Tweets en terugkijken

    De nieuwe onlinedienst van de NPO presenteert tv en Twitter binnen één scherm en is geschikt voor desktop of tablet. De dienst toont het Twitter-verkeer en de video van de uitzending. De discussie wordt aan de hand van verschillende grafieken gevisualiseerd. Ook na uitzending is de Twitter-conversatie rondom een tv-programma nog te zien zodat het publiek geïnformeerd wordt over de maatschappelijke impact van het programma en de meningen en ideeën daarover. Dit gebeurt in lijn met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Twitteraars kunnen altijd hun Tweets verwijderen. De nieuwe dienst is tot stand gekomen in samenwerking met de start-up SAAM.

    Bij het terugkijken van een uitzending is het ook mogelijk de conversatie opnieuw te tonen en mee te laten lopen met de video. Veelbesproken programma’s zoals De Wereld Draait Door, Pauw (VARA), Draadstaal (VPRO) en het Eurovisie Songfestival (AVROTROS) doen mee aan de proef. Het eerste programma waarbij gebruik wordt gemaakt van de technologie is De Wereld Draait Door op 18 mei.

    Tegenlicht met tweets

    Ook na uitzending is de Twitter-conversatie rondom een tv-programma nog te zien zodat het publiek geïnformeerd wordt over de maatschappelijke impact van het programma en de meningen en ideeën daarover. Zo zijn de laatste seizoenen van Boer zoekt Vrouw, Wie is de Mol? en Tegenlicht terug te kijken met daarnaast de conversatie op Twitter. Dit gebeurt in lijn met de Wet Bescherming Persooonsgegevens. Twitteraars kunnen altijd hun tweets verwijderen.De nieuwe dienst is tot stand gekomen in samenwerking met de start-up SAAM.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 28 januari - Koffiedik Kijken
  • 9 maart - Presentatie Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • maart - 12e Nationaal Mediawijsheid Congres
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 8-10 juni - ANGA COM

vacatures

  • Talpa Network | Projectmanager Talpa Media Solutions
  • Talpa Network | Marketing Stage Talpa TV
  • Ad Alliance | Campaign Manager
  • Open sollicitatie – Ster

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Nieuw op het #CommercialPrikbord: @QuornUS, @MobielnlWebcare en Singapore Navy. Het is niet gek om bij de marine te… twitter.com/i/web/status/13522…

    21 januari 2021 13:31

  • Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit de TV-branche, zoals publicaties van onderzoeken, interessa… twitter.com/i/web/status/13518…

    20 januari 2021 11:52

  • Op welke wijze dragen TV-reclames bij aan de groei in omzet van e-commerce bedrijven? Dit hebben Screenforce, VIA,… twitter.com/i/web/status/13514…

    19 januari 2021 08:27

  • Na eerder de belangrijkste kijkcijfers van het afgelopen jaar bekend te hebben gemaakt is vandaag het @sko jaarrapp… twitter.com/i/web/status/13511…

    18 januari 2021 15:48

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: @AmstelBier_NL, @pearleopticiens en @ANWB. De ANWB Wegenwacht heeft ter geleg… twitter.com/i/web/status/13496…

    14 januari 2021 09:21

  • Stichting KijkOnderzoek heeft de TV-kijkcijfers van het jaar 2020 gepubliceerd. De Nederlander keek in 2020 gemidde… twitter.com/i/web/status/13489…

    12 januari 2021 09:14

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce