Track the succes: hoge effectiviteit TV-reclame dankzij kijkgedrag en fit umfeld

Screenforce Duitsland heeft onderzoeksbureau Eye Square gevraagd om vervolgonderzoek te doen op het Duitse Not all Reach is Equal onderzoek dat Karen Nelson-Field begin 2020 heeft uitgevoerd. Nelson-Field onderzocht de verschillen in aandacht voor videoreclame over verschillende videoplatforms. Doelstelling van dit Track the success onderzoek is om meer inzicht te krijgen waarom TV-reclame beter scoort […]

Het platform waarop je kijkt is van invloed op de impact van je commercial

De aandacht voor commercials is groter op Videoland en lineaire TV dan op YouTube. Ook bij de verwerking in het brein scoren commercials op Videoland en lineaire TV hoger dan op YouTube. Deze resultaten uit het onderzoek van Ad Alliance en Unravel Neuromarketing Research benadrukken dat het platform waarop je kijkt van invloed is op […]

Ebiquity brengt met aCPM kosten per duizend seconden aandacht in kaart

Ebiquity, het leidende onafhankelijke marketing- en mediaconsultancybedrijf, heeft een nieuw onderzoeksrapport gepubliceerd in samenwerking met onderzoeksbureaus Lumen en TVision: ‘The Challenge of Attention’. In het rapport worden verschillende relevante databronnen gecombineerd om een nieuwe samengestelde metric te construeren die zowel de aandacht voor TV als voor online media kwantificeert: een aCPM of ‘kosten per duizend […]

AttentionTrace™ planner: Inzicht in aandacht voor videocontacten

Het bedrijf van marketingprofessor Karen Nelson-Field, Amplified Intelligence, heeft afgelopen november een nieuwe planning tool uitgerold die is gebaseerd op metingen van aandacht. Het nieuwe platform, AttentionTrace™, maakt het mogelijk om de CPM per videoplatform af te zetten tegen de onderzoeksresultaten over het aantal seconden dat kijkers daadwerkelijk aandacht besteden aan reclames per land. Wout […]