Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • SPOT Expertsessie Targetted TV

    Onze activiteiten

    Screenforce is het Nederlandse TV-marketingcentrum. Onze taak is om media-, reclamebureaus en adverteerders te informeren en te inspireren over wat het medium TV voor hen kan betekenen. Dit doen wij aan de hand van een aantal activiteiten.

    Screenforce heeft als doel innovaties te initiëren om zo het medium TV voortdurend binnen het gezichtsveld te houden van adverterend Nederland. Onze ambitie is om adverteerders te helpen het beste uit TV te halen. De volgende activiteiten dragen bij om deze ambitie te realiseren.

    Actieve lobby
    Screenforce voert in samenwerking met de juristen van de broadcasters en in samenwerking met een aantal branchegenoten een actief public affairs beleid op een breed gebied van aan reclamegerelateerde onderwerpen.

    TV Jaarrapport
    Screenforce publiceert ieder jaar het TV Jaarrapport. Hierin staan alle kerncijfers van tv-kijken, tv-apparatuur en reclamecampagnes weergegeven. Bijvoorbeeld cijfers over de ontwikkeling van de kijktijd van verschillende doelgroepen. Zo blijkt uit de cijfers van 2011 dat Nederlanders gemiddeld ruim 3 uur per dag TV kijken. Ook de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van techniek, programmaformats en media consumptie komen aan de orde in het rapport.

    SKO
    Belangrijk onderdeel van de activiteiten van Screenforce vormt de participatie van Screenforce in de Stichting Kijkonderzoek (SKO) voor de dagelijkse meting van de kijkcijfers en de controle van de uitgezonden commercials. Screenforce behartigt de belangen van de zenders en deelname in SKO verloopt ook via Screenforce.

    SKO Online video-onderzoek
    Net als veel industrieën is de TV-industrie sterk in ontwikkeling. In veel gevallen wordt deze ontwikkeling gedreven door techniek en dat geldt zeker voor de TV-industrie. Steeds meer premium videocontent van broadcasters wordt bekeken op andere schermen dan het traditionele TV-scherm in de woonkamer. Voor de TV-zenders de reden om met BVA, PMA en NPO het SKO online video-onderzoek op te zetten.

    Media:Tijd
    In de mediabranche, en in de TV-branche in het bijzonder, wordt veel onderzoek gedaan naar de consumptie van media. De rol van Screenforce is ook gericht op het zelf uitvoeren van onderzoek, waarvan het Tijdbestedingsonderzoek tot 2012 toonaangevend is geweest. In 2014 is dit onderzoek vervangen door Media:tijd, uitgevoerd in opdracht van SCP en de media JIC’s SKO, NLO, STIR en NOM.

    TIP
    TIP staat voor Televisie Informatie Punt en is een van de initiatieven van Screenforce. Via TIP wil Screenforce het informatieverkeer tussen de tv-zenders en de markt stroomlijnen. TIP is een site voor tv-specialisten, vertegenwoordigers van Nederlandse media- en/of reclamebureaus en elke geïnteresseerde in de werking van het in- en verkoopsysteem van tv-reclame. TIP biedt de mogelijkheid om op één centraal punt elektronisch over alle informatie te beschikken die nodig is voor het inkopen van reclamezendtijd op TV.

    Door de informatie op deze manier aan de markt aan te bieden wil Screenforce gemak en transparantie scheppen in het complexe landschap van het medium TV en in de verkoop van reclamezendtijd in het bijzonder.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 15 april - Webinar Nationaal Media Onderzoek (NMO)
  • 20 april - Scoren met Ster
  • 21 april - TV in focus: new trends in TV-advertising
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 6 mei - Responsible brands in Europe
  • 11 mei t/m 24 juni - Zevendelige online masterclass TV Masters
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 15-16 juni - Connected TV World Summit
  • 21-25 juni - Cannes Lions
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • Talpa Network | Account Manager AV Spot
  • Talpa Network | Radio & TV-planner

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • De drie nieuwe commercials op het #CommercialPrikbord zijn deze week van @SNSBank @Grolsch en Fatboy. Fatboy spoort… twitter.com/i/web/status/13826…

    15 april 2021 12:26

  • Ben jij een startende mediaprofessional en wil jij een grondig begrip krijgen van hoe TV werkt en hoe je TV het bes… twitter.com/i/web/status/13826…

    15 april 2021 09:32

  • Vandaag om 13.00 uur vindt de online lancering van het @NMOcrossmedia plaats. Ben jij er ook bij? #NMO… twitter.com/i/web/status/13825…

    15 april 2021 07:37

  • Doe jij al mee aan de ‘lighting up your (work) life’ actie van Screenforce en @RABNederland? Naast het harde werken… twitter.com/i/web/status/13819…

    13 april 2021 13:20

  • TV-marketingorganisatie @VABintel (USA) heeft het halo effect van TV onderzocht. Hieruit blijkt dat zowel voor e-co… twitter.com/i/web/status/13818…

    13 april 2021 06:51

  • We missen jullie! Hoewel er licht schijnt aan het einde van de tunnel, duurt het nog wel even voor we elkaar kunnen… twitter.com/i/web/status/13801…

    8 april 2021 14:16

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce