Screenforce is de Nederlandse TV-marketingorganisatie.
Ons doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om het beste te halen uit reclame rond premium content. Screenforce verzorgt informatie over TV en andere premium videoplatforms, biedt services voor adverteerders en bureaus en vertegenwoordigt de belangen van alle Screenforce-zenders.
Voorheen konden adverteerders en bureaus alleen met behulp van lineaire content op het TV-scherm hun communicatiedoelstellingen realiseren. Nu kunnen zij dat doen met premium videocontent die de zenders aanbieden op alle mogelijke platforms en schermen. De consument kan deze content kan live, uitgesteld of juist vooruit bekijken. Deze ontwikkelingen vragen om aanpassingen in wat je doet en waarover je communiceert. Vandaar dat is besloten om de naam SPOT per 1 juli 2016 te wijzigen in Screenforce.
Nederland vijfde Europese land met een Screenforce-organisatie
Naast Nederland kennen ook Duitsland, Finland, Oostenrijk en Zwitserland een TV-marketingorganisatie onder de naam Screenforce. In meerdere mate zullen wij met hen en ook met andere internationale partijen de samenwerking aangaan.