Nationaal Media Onderzoek (NMO) kiest Nielsen voor uitvoering Cross Media Monitoring

Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat de belangen van de Nederlandse media-industrie behartigt, en Nielsen kondigen vandaag een vijfjarige overeenkomst aan, waarbij Nielsen de exclusieve leverancier wordt van de Cross Media Monitoring voor TV, Radio en Digitaal. Vanaf 1 januari 2023 zal Nielsen haar producten en diensten inzetten om inzicht te geven in de cross mediale […]

Halfjaarcijfers Ster: 109,5 miljoen euro omzet

In het eerste halfjaar van 2022 is de omzet van Ster gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. Televisie, radio en online zijn in de eerste helft van 2022 samen goed voor 109,5 miljoen euro. Dit is 13% hoger dan in 2021, toen de teller na een halfjaar op 97,2 miljoen euro stond. Op televisie ziet […]

Nieuwe functie voor NLZIET: kidsprofiel

NLZiet

NLZIET heeft vandaag het kidsprofiel tot 6 jaar gelanceerd met reclamevrije kinderprogramma’s van de Nederlandse zenders. Het kidsprofiel tot 6 jaar biedt ouders een veilige kijkomgeving voor hun jonge kinderen. Makkelijker terugvinden Door het vandaag gelanceerde kidsprofiel tot 6 jaar is dit aanbod nog makkelijker terug te vinden met programma’s zoals Bumba, Buurman & Buurman, […]

Aftellen naar nieuwe kijkonderzoek begonnen

Na een periode van intensieve panelopbouw door het onderzoeksbureau Kantar, is SKO verheugd te kunnen melden dat het aftellen is begonnen: de nieuwe, verrijkte kijkcijfers in Nederland zullen dit najaar live gaan.  Deze nieuwste mijlpaal binnen de opzet van het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO), volgt op een opbouw- en testfase van 18 maanden die […]