World Television Day 2024: Total Video onmisbaar voor democratie

Op 21 november verenigen TV-bedrijven van over de hele wereld zich om World Television Day te vieren; een herinnering aan de krachtige rol die Total Video speelt in de samenleving. Deze jaarlijkse gelegenheid, ingesteld door de Verenigde Naties, benadrukt Total Video als een onmisbaar medium voor informatie, communicatie en entertainment. De 28e editie van Wereld […]
Van AI-regulering tot het bevolkingsvraagstuk: Kantar onthult 10 marketingtrends om in de gaten te houden in 2025

Kantar, ’s werelds toonaangevende bedrijf op het gebied van marketingdata en -analyse, brengt vandaag Marketing Trends 2025 uit, waarin de factoren worden onthuld die de toekomst van marketing gaan beïnvloeden. Het rapport geeft de voorspellingen van Kantar experts weer, ondersteund door uitgebreide houdings- en gedragsdata. Het biedt cruciale inzichten voor marketeers die moeten bewegen in […]
NMO Kijkonderzoek gereed voor Addressable TV

Watermerk van Kantar Media herkent addressable tv-spots in panelhuishoudens Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en worden nieuwe calculatieregels gebruikt om dubbeltellingen te voorkomen. Via de watermerktechnologie van Kantar Media kan vastgesteld worden of een reclameblok een addressable tv-spot bevat. Wanneer een reguliere (lineaire) spot is […]
Orlando Wood over creatieve armoede in reclame

Onlangs sprak Adformatie journalist Roderick Mirande met Orlando Wood. Dé zendeling tegen creatieve armoede in reclame komt namelijk naar Nederland. Op 24 september spreekt hij op onze Screenforce Day, een middag over de toekomst van televisiereclame. In het interview vertelt Wood dat reclame-effectiviteit nog steeds een probleem is, evenals het bijbehorende kortetermijndenken. De strijd om […]