Voorgenomen fusie RTL Nederland en Talpa Network

Gezamenlijk persbericht van RTL Group en Talpa Network RTL Group en Talpa Network willen een sterke Nederlandse cross-mediagroep creëren die kan concurreren met de mondiale tech-platforms. Voorgenomen fusie van activa van RTL Nederland en Talpa Network zorgt voor een sterke Nederlandse cross-mediagroep met televisie, streaming, radio, print en digitale media waar het publiek én de […]

Nielsen: Netto mediabestedingen in 2020 gedaald met 6,3% tot € 4,4 miljard

De netto mediabestedingen zijn in 2020 gedaald met 6,3% tot € 4,4 miljard. De impact van COVID-19 was groot, maar verschilde sterk per mediumtype. Out of home en bioscoop zagen de reclame-inkomsten het sterkst afnemen als direct gevolg van de maatregelen rond het coronavirus. Alleen de bestedingen aan online advertising namen ondanks de pandemie toe, […]

WarnerMedia en Discovery gaan met megafusie strijd aan met Netflix en Disney

WarnerMedia en Discovery fuseren tot een zelfstandig bedrijf ‘dat wereldwijd leidend is in entertainment’ . Dat hebben AT&T, het moederbedrijf van WarnerMedia, en Discovery vandaag bekendgemaakt. De samenvoeging moet beide mediabedrijven de slagkracht geven om de strijd aan te gaan met Netflix en Walt Disney en creëert zo een ‘nieuwe mondiale leider in entertainment’. WarnerMedia […]

Add a little…reach: online video voorraad magazine-merken DPG media

Ad Alliance meldt met trots dat vanaf vandaag, 1 april 2021, de online video voorraad van de magazine-merken van DPG Media, die voorheen vielen onder Sanoma Media Netherlands, worden toegevoegd aan de video inkoopmogelijkheden van Ad Alliance. Met de komst van deze online video voorraad wordt vanaf nu het gehele online video netwerk van DPG […]