NLZIET breidt aanbod uit met Vlaamse zenders

Vanaf vandaag zijn de Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet toegevoegd aan het zenderaanbod van streamingdienst NLZIET. Het aanbod van live zenders op NLZIET groeit met deze drie Vlaamse kanalen naar 37 live zenders. Via replay tv is het tv-aanbod op Eén, Canvas en Ketnet ook direct terug te kijken. De volgende zenders zijn toegevoegd: […]

Track the succes: hoge effectiviteit TV-reclame dankzij kijkgedrag en fit umfeld

Screenforce Duitsland heeft onderzoeksbureau Eye Square gevraagd om vervolgonderzoek te doen op het Duitse Not all Reach is Equal onderzoek dat Karen Nelson-Field begin 2020 heeft uitgevoerd. Nelson-Field onderzocht de verschillen in aandacht voor videoreclame over verschillende videoplatforms. Doelstelling van dit Track the success onderzoek is om meer inzicht te krijgen waarom TV-reclame beter scoort […]

Fox Sports zendt Feyenoord-PSV uit in Virtual Reality

Tv-zender Fox Sports zendt de wedstrijd Feyenoord-PSV aanstaande zondag in Virtual Reality uit. Dat staat meerdere cameraperspectieven toe, maar ook VR-replays en bijzondere data-analyses. Naast de reguliere camera’s staan er langs het veld in Rotterdam deze zondag ook speciale VR- annex datacamera’s langs het veld. Die meten exact welke speler waar staat, hij die zich […]

Consumenten gebruiken videodiensten om verschillende redenen

Screenforce Trends in Digitale Media

De redenen waarom consumenten videodiensten zoals NPO Uitzending Gemist, RTL XL, KIJK en YouTube gebruiken variëren per dienst. In 2016 zijn YouTube, NPO Uitzending Gemist en Netflix de populairste videodiensten. Live TV-kijken gebeurt meer via het TV-toestel dan via digitale apparaten. Dit zijn enkele uitkomsten uit het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ dat in december […]