UEFA Champions League-hoogtepunten direct via Twitter te bekijken

SPOT UEFA Champions League

Heineken, Twitter en SBS6 zorgen ervoor dat Twitteraars videofragmenten van opmerkelijke UEFA Champions League-momenten binnen een minuut kunnen bekijken of terugkijken. Het gaat om clips uit de wedstrijden die live te zien zijn bij SBS6, SBS6.nl en NU.nl. Deze video’s worden op Twitter door SBS6 (@sbs6) getweet en door UEFA Champions League-hoofdsponsor Heineken via Twitter […]

Meer aandacht voor TV-reclame dan videoreclame op Facebook

Meer aandacht voor TV-reclame dan Facebookreclame

Kijkers hebben meer aandacht voor TV-reclame dan videoreclame op Facebook. Dit blijkt uit biometrisch onderzoek dat is uitgevoerd door het Amerikaanse onderzoeksbureau Innerscope. Volgens het onderzoek trekken TV-commercials viermaal zo veel aandacht als videoreclames op Facebook. Innerscope gebruikt biometrische meettechnieken, eye-tracking en traditionele ondervraging met behulp van een vragenlijst om zowel de onbewuste als de […]

Live TV blijft onmisbaar in nieuw TV-ecosysteem

Live TV-kijken blijft onmisbaar in het nieuwe TV-ecosysteem. Dat is de hoofdconclusie uit het TV Engagement onderzoek van onderzoeksbureau MWM2. In opdracht van Screenforce hielden zij kwalitatief onderzoek onder ‘innovators’. Doel van het onderzoek is om een beter beeld te krijgen van de wijze waarop mensen TV-kijken en welke rol het tweede scherm hierbij speelt. […]

Top 20 meest getwitterde TV-programma’s 2015

SPOT Eurovisie Songfestival Halve Finale

De halve finale van het Eurovisie Songfestival met Trijntje Oosterhuis op 19 mei bereikte het afgelopen jaar de meeste Twitteraars. In totaal 476.464. Deze Twitteraars zagen 42.704.592 Tweets over deze uitzending. Dit blijkt uit het Jaaroverzicht 2015 van de GfK Twitter TV Ratings van SPOT.  De EK kwalificatiewedstrijden van het Nederlands Elftal domineren het jaaroverzicht […]