Jongerenonderzoek 2022

Het gedrag van jongeren onder de loep Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest presenteren de 6e editie van hun befaamde jaarlijkse Jongerenonderzoek. Wij delen hier het artikel met het overzicht van de belangrijkste resultaten dat is geschreven door Marketingtribune. In totaal hebben 2.447 jongeren hun mening gegeven over uiteenlopende onderwerpen, waaruit voor marketeers zeer interessante […]

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo blijkt bijvoorbeeld dat een kwart van alle Nederlanders inmiddels ook TV-programma’s vooruitkijkt en dat dit onder 18-34 jarigen zelfs 41% is. Een andere conclusie uit de samenvatting is dat het […]

Kinder- en jeugd reclame code

SPOT TV via mobiele devices groeit

De kinder- en jeugd reclamecode is voor die reclame-uitingen die zich richten op kinderen, minderjarigen en jeugdigen.

Beeld van wat TV is veranderd, vertrouwen in TV-reclames groter dan andere platforms

Volgens nieuw onderzoek in opdracht van WPP dochter Finecast is het beeld dat kijkers van TV hebben de afgelopen vijf jaar veranderd door de technologische vernieuwingen en de sterke groei van het online videocontent aanbod. Gevraagd naar het vertrouwen in de reclames per platform geeft 59% van de ondervraagden aan dat ze vertrouwen hebben in […]