Screenforce publishers roepen markt op om nieuwe online luidheidsnorm te omarmen

De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen. De introductie van de door de European Broadcast Union (EBU) ontwikkelde norm vormt de oplossing voor de grote verschillen in luidheid, die aanwezig kunnen zijn tussen online content en online […]

Is het geluid van je TV harder tijdens een reclameblok?

Heb jij weleens naar de afstandsbediening moeten grijpen op het moment dat een reclameblok begon, omdat je snel de televisie zachter wilde zetten? Mensen hebben het idee dat het geluid uit de televisie harder wordt zodra een programma eindigt en de reclames beginnen, maar klopt dit wel? Radar.avrotros.nl heeft hier onderstaand artikel over geschreven.  ‘Wij […]

Technische voorschriften commercials en billboards

SPOT nieuwe technische voorschrifte

Postproductiebedrijven moeten rekening houden met de nieuwe technische voorschriften voor commercials en billboards. Het materiaal dat zij aanleveren bij de Screenforce-zenders moet aan deze voorschriften voldoen. Aanlevering van commercials gebeurt tegenwoordig met een zogenaamd secured FTP-protocol. Postproductiebedrijven die nog geen FTP-account hebben, kunnen dit via de ontvangende zender aanvragen. Meer informatie vind je in dit […]

Is de EBU stil geworden over luidheid TV-programma’s?

SPOT is de EBU stilgeworden over luidheidsnormen

Het luidheidswerk van de European Broadcast Union (EBU) heeft gepiekt. In veel landen is R 128 inmiddels de norm voor televisiegeluid. De updates van de Loudness specs waaraan de EBU PLOUD groep nu werkt, zullen dan ook niet revolutionair zijn, maar zeker wel nuttig.