Brand building stimuleert korte termijn verkoop

Tien jaar nadat The Long and the Short of It door auteurs Peter Field en Les Binet is gepubliceerd, is er nu nieuw bewijs afkomstig van onderzoeksbureau System1 dat brand building reclames zowel lange als ook korte termijn verkoopeffecten realiseren. In zijn artikel voor MarketingWeek formuleert Mark Ritson 6 afzonderlijke stappen voor het optimaal inzetten […]

Tips hoe te adverteren tijdens een recessie

The Global TV Group, een samenwerkingsverband van alle TV-marketingorganisaties, heeft een compilatie gepubliceerd van de belangrijkste insights over marketing tijdens een recessie. Hun belangrijkste conclusie is dat je als merk zichtbaar moet blijven tijdens een recessie. Anders gaat dit ten koste van je merkbekendheid en je marktaandeel en zullen je concurrenten hun positie versterken. Blijf […]

Marketing in een kosten-voor-dagelijkse-leven-crisis veruit de belangrijkste trend in 2023

Warc, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft voor de twaalfde keer de Marketer’s Toolkit gepubliceerd. Met deze Insights kunnen marketeers hun plannen voor het nieuwe jaar optimaliseren. Het rapport vormt een volledig overzicht van hetgeen we in 2023 kunnen verwachten. Op basis van onderzoek onder marketing professionals, interviews met CMO’s en analyse op eerdere […]

Wat kunnen merken doen in tijden van inflatie?

Ad Alliance heeft afgelopen augustus onderzoeksbureau Dynata onderzoek laten uitvoeren naar de invloed van de inflatie op merken. In hoeverre heeft de inflatie ook invloed op de keuze voor een merk? Blijven consumenten loyaal aan merken of zoeken zij naar alternatieven? Gaan consumenten op een andere manier op zoek naar informatie en welke invloed heeft […]