Hoe groter, hoe beter: bioscoopreclame heeft de hoogste impact, zo blijkt uit onderzoek
Adverteren op het witte doek blijkt een slimme zet, mits de adverteerder een boodschap uitdraagt die past bij het bioscoopgevoel. Die en meer inzichten delen GroupM, EssenceMediacom, Mindshare en Wavemaker in een onderzoek dat is uitgevoerd in samenwerking met MeMo2 (onderdeel van Kantar). Bioscoopreclame heeft de hoogste impact ooit gemeten in het Awareness Impact-onderzoek van […]
Reclame levert ook post-covid een hoge value for money
Nieuwe ROI-analyse Engelse Thinkbox over 10 verschillende mediumtypen Veel mediabureaus en adverteerders klagen dat door de gestegen tarieven en afnemend bereik TV-reclame niet meer kosteneffectief zou zijn. ‘Profit Ability 2’, een nieuw onderzoek naar de effectiviteit van mediabestedingen, laat zien dat dit zeker niet het geval is. Het onderzoek is uitgevoerd door Ebiquity in samenwerking […]
De invloed van stemming per dagdeel op TV-reclame effectiviteit
Onze Duitse zusterorganisatie Screenforce.de heeft opnieuw een interessant onderzoek met de naam ‘Mapping the Impact’ laten uitvoeren door onderzoeksbureau Eye Square. Het eerdere onderzoek ‘Mapping the Moods’ brengt in kaart welke patronen van videogebruik er zijn en in welke mate dit anders is voor bijvoorbeeld live TV-kijken en on demand kijken. Een van de hoofdconclusies […]
Peter Field: Marketeers investeren te weinig in TV-reclames
Volgens marketingeffectiviteit goeroe Peter Field is TV een van de sterkste media om een reclameboodschap effectief over te brengen. Maar het, in zijn woorden, ‘verdomd effectieve medium’ blijft ondergewaardeerd voor wat betreft de omzeteffecten die het genereert in vergelijking met zijn directe online rivalen. In een in interview in MarketingWeek legt hij aan de hand […]