WARC Marketer’s Toolkit 2022: de 5 belangrijkste trends in beeld

WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft voor de elfde keer de Marketer’s Toolkit gepubliceerd. Marketeers zijn hun plannen voor het nieuwe jaar aan het finaliseren en dit rapport vormt een volledig overzicht van hetgeen we dit jaar kunnen verwachten. Op basis van onderzoek onder marketing professionals, interviews met CMO’s en analyse op eerdere […]

Kijk uit met ‘niet passende’ content rond je onlinevideocampagne

Er zijn verschillende vormen van videocontent die een negatieve impact kunnen hebben op de effectiviteit van de videocommercials die ernaast worden geplaatst. Sommige content is ongeschikt voor alle soorten videocommercials. Magna US noemt dit ‘brand-unsafe’ content. Dat is bijvoorbeeld beledigende content, content die aanzet tot haat of gewelddadige content. Vrijwel alle adverteerders vermijden deze content […]

Update reclame online kansspelen: TV-zenders scherpen eigen beleid aan

Op 1 april 2021 is de wet Kansspelen op Afstand (KOA) in werking getreden. Als één van de laatste landen binnen Europa heeft Nederland de markt voor online kansspelen geopend. Tien aanbieders hebben van de KSA per 1 oktober 2021 een vergunning ontvangen waarmee zij hun kansspelen mogen aanbieden. Op 1 april 2022 verstrekt de […]

Jumbo is de leukste en meest effectieve kerstcommercial in 2021

Kerst staat voor de deur en elk jaar wordt er weer met grote interesse uitgekeken naar de kerstcommercials uit binnen- en buitenland. Kerstcommercials hebben een speciaal plekje in ons hart, ondanks dat we weten dat het reclame is en dat we ons geld moeten laten rollen. Ook dit jaar hebben de verschillende vakbladen weer lijsten […]