Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

02/08/16
TV-kijkers staan open voor gepersonaliseerde commercials

De verwachting dat consumenten op grote schaal TV-reclames doorzappen, door alle technologische vernieuwingen in de TV-infrastructuur, blijkt niet te kloppen. Dit blijkt uit Engels onderzoek uitgevoerd onder 2.000 personen door Censuswide in opdracht van het content distributiebedrijf Yospace. Van de ondervraagden geeft 88% aan dat ze tijdens het live TV-kijken naar TV-reclames kijken en dat ze niet doorzappen.

Gepersonaliseerde reclame is interessanter
Driekwart van de TV-kijkers zou meer aandacht aan TV-reclames besteden als deze meer op hun zelf gericht zijn. Gepersonaliseerde TV-reclames. In het algemeen hebben TV-kijkers een grote interesse in reclames die gerelateerd zijn aan hun eigen geografische locatie, hun leeftijd en interesses. Een vijfde van de ondervraagden heeft een voorkeur voor reclames die relevant zijn voor waar ze wonen en een zelfde percentage geeft aan meer geïnteresseerd te zijn als de reclame relevant is voor hun leeftijdsgroep.

TV-reclame zet aan tot actie
55% van de consumenten geeft aan dat ze – zeer – waarschijnlijk online naar een product zullen zoeken als de reclame op hun zelf gericht is. 78% vindt het waarschijnlijk dat ze naar dat product zullen gaan zoeken in de winkel. En 64% zou hun vrienden vragen gaan stellen over het product. Van de ondervraagden geeft 62% aan dat ze een follow-up actie hebben ondernomen na het zien van een TV-reclame tijdens live TV-kijken. En eenderde heeft dat meermaals gedaan. Personen tussen 16 en 24 jaar oud geven het vaakst aan dat ze aandacht besteden aan gepersonaliseerde TV-reclames. En driekwart van deze leeftijdsgroep geeft aan dat ze waarschijnlijk op online videoreclames zouden klikken die ze leuk vinden.

Screenforce TV-kijkers staan open voor personaliseerde commercials infographic

Goede techniek is belangrijk
Het onderzoek geeft ook aan dat TV-reclames technisch foutloos vertoond moeten worden. Een kwart van de TV-kijkers geeft aan dat ze van kanaal zullen switchen indien er een technisch probleem is tijdens het afspelen van de TV-reclame tijdens live TV-kijken en een vijfde zou dan een negatief beeld krijgen van de zender.

Volgens Tim Sewell, de CEO van Yospace, zijn jongeren het meest uitgesproken: “Vooral onder jongere TV-kijkers zijn de meningen extreem, en deze groep heeft een significante invloed op de reclametrends in de toekomst. Live TV-reclame moet snel ontwikkeld worden voor de toekomstige generatie, de interesse in live TV-reclame is duidelijk aanwezig. Maar vervangende reclames moeten afgestemd zijn op de persoonlijke eigenschappen van de kijker, realtime en zonder tijdsverschuiving, om ervoor te zorgen dat het moderne kijkpubliek rechtop in de stoel zit en met aandacht naar TV-reclames kijkt”.

IBC 2016
Yospace is een Engelse content distributiebedrijf gespecialiseerd in workflow en multi-screen delivery van videocontent. Yospace is een van de bedrijven die wij vorig jaar bezocht hebben tijdens de twee IBC tours die Screenforce toen organiseerde. Ook dit jaar organiseert Screenforce weer een IBC tour waarin gepersonaliseerde reclame of addressable TV een van de thema’s zal zijn. Kijk hier voor meer informatie over de 2016 tour.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/11/22

Egta’s Expert series: Insights in de aandachteconomie

Kijktip Nieuws

Is aandacht de meest waardevolle grondstof in de wereld? Nu content producenten en merken allemaal hun best doen om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

21/11/22

Branding werkt in 80% van de gevallen beter dan performance marketing

Nieuws

Branding stimuleert de verkoop, verbetert de ROI en verhoogt zelfs het rendement van actiemarketing, bezuinig er niet op! Dat is de hoofdconclusie die marketingdatasoftware platform

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

14/11/22

Boost jouw merk met distinctive brand assets

Inspiratie Nieuws

In deze whitepaper nemen de branding experts van Blauw Research je mee aan de hand van opvallende en bewezen ontdekkingen over DBA’s (Distinctive Brand Assests)

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en