Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

02/08/16
TV-kijkers staan open voor gepersonaliseerde commercials

De verwachting dat consumenten op grote schaal TV-reclames doorzappen, door alle technologische vernieuwingen in de TV-infrastructuur, blijkt niet te kloppen. Dit blijkt uit Engels onderzoek uitgevoerd onder 2.000 personen door Censuswide in opdracht van het content distributiebedrijf Yospace. Van de ondervraagden geeft 88% aan dat ze tijdens het live TV-kijken naar TV-reclames kijken en dat ze niet doorzappen.

Gepersonaliseerde reclame is interessanter
Driekwart van de TV-kijkers zou meer aandacht aan TV-reclames besteden als deze meer op hun zelf gericht zijn. Gepersonaliseerde TV-reclames. In het algemeen hebben TV-kijkers een grote interesse in reclames die gerelateerd zijn aan hun eigen geografische locatie, hun leeftijd en interesses. Een vijfde van de ondervraagden heeft een voorkeur voor reclames die relevant zijn voor waar ze wonen en een zelfde percentage geeft aan meer geïnteresseerd te zijn als de reclame relevant is voor hun leeftijdsgroep.

TV-reclame zet aan tot actie
55% van de consumenten geeft aan dat ze – zeer – waarschijnlijk online naar een product zullen zoeken als de reclame op hun zelf gericht is. 78% vindt het waarschijnlijk dat ze naar dat product zullen gaan zoeken in de winkel. En 64% zou hun vrienden vragen gaan stellen over het product. Van de ondervraagden geeft 62% aan dat ze een follow-up actie hebben ondernomen na het zien van een TV-reclame tijdens live TV-kijken. En eenderde heeft dat meermaals gedaan. Personen tussen 16 en 24 jaar oud geven het vaakst aan dat ze aandacht besteden aan gepersonaliseerde TV-reclames. En driekwart van deze leeftijdsgroep geeft aan dat ze waarschijnlijk op online videoreclames zouden klikken die ze leuk vinden.

Screenforce TV-kijkers staan open voor personaliseerde commercials infographic

Goede techniek is belangrijk
Het onderzoek geeft ook aan dat TV-reclames technisch foutloos vertoond moeten worden. Een kwart van de TV-kijkers geeft aan dat ze van kanaal zullen switchen indien er een technisch probleem is tijdens het afspelen van de TV-reclame tijdens live TV-kijken en een vijfde zou dan een negatief beeld krijgen van de zender.

Volgens Tim Sewell, de CEO van Yospace, zijn jongeren het meest uitgesproken: “Vooral onder jongere TV-kijkers zijn de meningen extreem, en deze groep heeft een significante invloed op de reclametrends in de toekomst. Live TV-reclame moet snel ontwikkeld worden voor de toekomstige generatie, de interesse in live TV-reclame is duidelijk aanwezig. Maar vervangende reclames moeten afgestemd zijn op de persoonlijke eigenschappen van de kijker, realtime en zonder tijdsverschuiving, om ervoor te zorgen dat het moderne kijkpubliek rechtop in de stoel zit en met aandacht naar TV-reclames kijkt”.

IBC 2016
Yospace is een Engelse content distributiebedrijf gespecialiseerd in workflow en multi-screen delivery van videocontent. Yospace is een van de bedrijven die wij vorig jaar bezocht hebben tijdens de twee IBC tours die Screenforce toen organiseerde. Ook dit jaar organiseert Screenforce weer een IBC tour waarin gepersonaliseerde reclame of addressable TV een van de thema’s zal zijn. Kijk hier voor meer informatie over de 2016 tour.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

11/12/17

Merry Christmas commercials op het Commercials Prikbord

Inspiratie

It’s the most wonderful time of the year again! De afgelopen weken maakte Nederland kennis met de leukste, grappigste en meest ontroerende kerstcommercials. Opvallende kerstcommercials

Topics: TV-reclame

11/06/15

TV behoudt positie effectiefste reclamemedium

Onderzoek

Met de concurrentie van Netflix en een groot aantal nieuwe digitale videoproviders, heeft de TV-industrie de afgelopen vijf jaar gigantische veranderingen ondergaan. Maar één ding

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

22/07/13

Goede muziek verhoogt effect TV-commercials

Onderzoek

Volgens onderzoekers van de Hogeschool van Utrecht maken adverteerders te weinig gebruik van de kracht van muziek. Vaak sluit de muziek niet aan bij het

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

12 december

Webinar: De Kracht van Creatie

Ben je ook benieuwd hoe je de impact van commercials kunt verhogen? Samen met neuromarketingbureau

11 januari

Koffiedik Kijken | VIA

Koffiedik Kijken is dé nieuwjaarsbijeenkomst van de media, marketing- en communicatiebranche. Diverse sprekers nemen een

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Team Manager Data Science

Als Team Manager Data Science geef je leiding aan een team van acht data scientists die dataproducten bouwen die een directe

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met