Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • SPOT wet op de kansspelen

    01/01/15 Wet op de kansspelen

    In Nederland worden kansspelen gereguleerd door de Wet op de kansspelen (Wok). Hierin is onder meer bepaald dat niet iedereen kansspelen mag organiseren. In veel gevallen is een vergunning nodig, met als voorwaarde dat een bepaald percentage van de omzet aan goede doelen wordt gegeven.

    Momenteel mag er nog geen reclame gemaakt worden voor online kansspelen. Dit is omdat je voor het organiseren van een kansspel een vergunning nodig hebt. Op dit moment maakt de wet het nog niet mogelijk om een vergunning te geven voor het aanbieden dan online kansspelen.

    Voor de overige kansspelen gelden de volgende regels op het gebied van reclame:

    • De houders van vergunningen op grond van de wet op de kansspelen geven op zorgvuldige wijze vorm aan wervings- en reclameactiviteiten waarbij in het bijzonder wordt gewaakt tegen onmatige deelneming. Dit betekent dat reclames niet misleidend mogen zijn en dat: er moet worden gewezen op de risico’s van onmatige deelneming. Er aangegeven wordt wat de statistische kans is op het winnen van een prijs. En er wordt aangegeven of er sprake is van een eenmalige deelneming dan wel een doorlopende deelneming tot wederopzegging.
    • Reclames worden misleidend geacht als ze de indruk wekken dat de consument al een prijs heeft gewonnen of zal winnen of dat de consument door het verrichten van bepaalde handelingen een prijs zal winnen of een ander soortgelijk voordeel zal behalen terwijl daarop slechts een kans bestaat.

    Kijk hier voor meer informatie over de Wet op de kansspelen.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 9 maart - Webinar Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • 10 maart - RTL AdConnect: Your guide to Addressable TV in Europe
  • 25 maart - Mediatel - Videoscape Europe
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • ViacomCBS – Project Manager

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Screenforce publiceert een reeks van drie artikelen over e-commerce. Het derde en laatste artikel gaat over het onl… twitter.com/i/web/status/13641…

    23 februari 2021 09:49

  • Volgens YouGov vertrouwt slechts 1 op de 10 Engelsen reclame op social media. Ook in Nederland is dat vertrouwen he… twitter.com/i/web/status/13637…

    22 februari 2021 10:22

  • Het #CommercialPrikbord is een bron van #inspiratie, met deze week: @bumruncanada, @Exact_NL en @kayosports. Deze l… twitter.com/i/web/status/13623…

    18 februari 2021 10:55

  • Inspirerende business case uit Denemarken: saleshuis TV 2 heeft het platform ‘TV 2 Connect’ gelanceerd. Een uniek s… twitter.com/i/web/status/13616…

    16 februari 2021 09:00

  • Heb jij je al ingeschreven voor het webinar van het TV Jaarrapport 2020 op dinsdag 9 maart? Naast de presentatie va… twitter.com/i/web/status/13598…

    11 februari 2021 13:58

  • Het tweede artikel van de drieluik over e-commerce gaat over het e-commerce aankoopgedrag en de rol die media daarb… twitter.com/i/web/status/13590…

    9 februari 2021 08:31

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce