Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/11/15
Zaterdag 21 november World Television Day
Zaterdag 21 november is het World Televison Day, zoals uitgeroepen door de VN in 1996. Voor de derde keer bundelen de Europese Broadcast (EBU), Vereniging van commerciële televisie in Europa (VCT) en EGTA, de vereniging van TV en radio sales houses hun krachten om deze dag te vieren. 

Lokale TV-marketingorganisaties als SPOT haken hierop in. Thema van dit jaar is Millennials. Speciaal voor deze dag is een video van 30 seconden gemaakt, waarin de rol van TV in de levens van jongeren in de schijnwerper wordt gezet. Deze clip is te zien op TV-zenders in Europa, Azië, Canada, VS en Australië. Om hun liefde voor televisie te vieren, worden kijkers aangemoedigd om #WeloveTV en #WorldTVDay te gebruiken op 21 november. SPOT besteedt zaterdag via haar communicatiekanelen ook aandacht aan de schoonheid van het medium TV. De bij SPOT aangesloten TV-zenders zenden deze dag ook de clip uit.

Volgens EGTA-president Jan Isenbart draait TV tegenwoordig om keuze en alomtegenwoordigheid. “Laten we niet vergeten dat het de gevestigde lineaire TV-kanalen waren die de weg baanden voor uitgesteld TV-kijken of uitzendingen on demand. Jonge kijkers hebben nieuwe mogelijkheden tot het kijken van hoogwaardige video-content. Zij kiezen wanneer, waar en op welk device zij TV willen kijken. Deze doelgroep omarmd deze nieuwe manier van TV-kijken enthousiaster dan welke andere doelgroep dan ook, zonder de centrale rol van het grote scherm in de woonkamer achter te laten. Sterker nog: de ruime meerderheid van hun totale kijkgedrag vindt plaats door TV (76% in Duitsland). Met bijna oneindig veel opties is er voor TV een tweede gouden eeuw aangebroken voor producenten, adverteerders en kijkers.”

worldtelevisionday

Caroline Petit, adjunct-directeur van het VN Regionaal Informatiecentrum, zegt dat de World Television Day in 1996 werd uitgeroepen tot een jaarlijks evenement om de wereldwijde impact van TV op besluitvormers te erkennen. “Wereldleiders hebben recentelijk zeventien doelstellingen voor duurzame ontwikkeling aangenomen. Ze kunnen alleen een succes worden als mensen – vooral de jeugd – ze kennen. TV heeft het vermogen om het begrip over doelstellingen en andere wereldwijde onderwerpen vergroten. De kracht van TV ligt in haar vermogen om mensen te bereiken door sterke beelden uit te zenden en complexe ontwikkelingen te illustreren.”

TV domineert medialeven Millennials
De ERU, VCT en EGTA brachten de belangrijkste cijfers in kaart over het mediaconsumptiegedrag van jonge kijkers. TV-marketingorganisaties wereldwijd verzamelden de nieuwste statistieken om te laten zien hoe de hedendaagse relatie tussen Millennials en televisie eruitziet. Hoeveel uren TV kijken Millennials? Hoe dominant is de vorm van video in hun leven is? Hoe staan jongeren tegenover TV-reclame? Deze onderzoeken zijn samengevat zet in een factsheet.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

14/07/22

Aftellen naar nieuwe kijkonderzoek begonnen

Persberichten

Na een periode van intensieve panelopbouw door het onderzoeksbureau Kantar, is SKO verheugd te kunnen melden dat het aftellen is begonnen: de nieuwe, verrijkte kijkcijfers

Topics: Kijkcijfers

07/07/22

Jongerenonderzoek 2022

Nieuws Onderzoek

Het gedrag van jongeren onder de loep Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest presenteren de 6e editie van hun befaamde jaarlijkse Jongerenonderzoek. Wij delen hier

Topics: Jongeren en media

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en