Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/11/15
Zaterdag 21 november World Television Day
Zaterdag 21 november is het World Televison Day, zoals uitgeroepen door de VN in 1996. Voor de derde keer bundelen de Europese Broadcast (EBU), Vereniging van commerciële televisie in Europa (VCT) en EGTA, de vereniging van TV en radio sales houses hun krachten om deze dag te vieren. 

Lokale TV-marketingorganisaties als SPOT haken hierop in. Thema van dit jaar is Millennials. Speciaal voor deze dag is een video van 30 seconden gemaakt, waarin de rol van TV in de levens van jongeren in de schijnwerper wordt gezet. Deze clip is te zien op TV-zenders in Europa, Azië, Canada, VS en Australië. Om hun liefde voor televisie te vieren, worden kijkers aangemoedigd om #WeloveTV en #WorldTVDay te gebruiken op 21 november. SPOT besteedt zaterdag via haar communicatiekanelen ook aandacht aan de schoonheid van het medium TV. De bij SPOT aangesloten TV-zenders zenden deze dag ook de clip uit.

Volgens EGTA-president Jan Isenbart draait TV tegenwoordig om keuze en alomtegenwoordigheid. “Laten we niet vergeten dat het de gevestigde lineaire TV-kanalen waren die de weg baanden voor uitgesteld TV-kijken of uitzendingen on demand. Jonge kijkers hebben nieuwe mogelijkheden tot het kijken van hoogwaardige video-content. Zij kiezen wanneer, waar en op welk device zij TV willen kijken. Deze doelgroep omarmd deze nieuwe manier van TV-kijken enthousiaster dan welke andere doelgroep dan ook, zonder de centrale rol van het grote scherm in de woonkamer achter te laten. Sterker nog: de ruime meerderheid van hun totale kijkgedrag vindt plaats door TV (76% in Duitsland). Met bijna oneindig veel opties is er voor TV een tweede gouden eeuw aangebroken voor producenten, adverteerders en kijkers.”

worldtelevisionday

Caroline Petit, adjunct-directeur van het VN Regionaal Informatiecentrum, zegt dat de World Television Day in 1996 werd uitgeroepen tot een jaarlijks evenement om de wereldwijde impact van TV op besluitvormers te erkennen. “Wereldleiders hebben recentelijk zeventien doelstellingen voor duurzame ontwikkeling aangenomen. Ze kunnen alleen een succes worden als mensen – vooral de jeugd – ze kennen. TV heeft het vermogen om het begrip over doelstellingen en andere wereldwijde onderwerpen vergroten. De kracht van TV ligt in haar vermogen om mensen te bereiken door sterke beelden uit te zenden en complexe ontwikkelingen te illustreren.”

TV domineert medialeven Millennials
De ERU, VCT en EGTA brachten de belangrijkste cijfers in kaart over het mediaconsumptiegedrag van jonge kijkers. TV-marketingorganisaties wereldwijd verzamelden de nieuwste statistieken om te laten zien hoe de hedendaagse relatie tussen Millennials en televisie eruitziet. Hoeveel uren TV kijken Millennials? Hoe dominant is de vorm van video in hun leven is? Hoe staan jongeren tegenover TV-reclame? Deze onderzoeken zijn samengevat zet in een factsheet.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

28/06/19

De waarheden en onwaarheden over ontwikkeling lineaire kijktijd

Meeste vrije tijd wordt besteed aan TV-kijken

Nieuws

Vorige week stuurde Multiscope een persbericht de deur uit met de mededeling dat video on demand inmiddels groter is dan lineair TV-kijken. Naar aanleiding van

Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

05/08/24

Meest gelezen: De kracht van lineair kijken, de rol van uitgesteld kijken en de waarheid over jongeren en kijken

Onderzoek Kennis

We zijn alweer halverwege het jaar en voor velen is dat eerste halfjaar voorbij gevlogen. In deze, normaal gesproken, wat luwere zomerperiode nemen we jullie

Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Online Video

21/08/24

De kracht van live TV tijdens een sportzomer

Nieuws

Deze zomer stond weer in het teken van sport, met naast de jaarlijks terugkerende evenementen als de Tour de France, nu ook weer het Europees

Topics: Kijkcijfers

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met