Commercial
Prikbord

Creativiteit en inspiratie zijn bij de strategische ontwikkeling van een campagne onlosmakelijk met elkaar verbonden. Doe hier inspiratie op met innovatieve en opvallende commercials uit binnen- en buitenland.

In samenwerking met commercialreview.nl. Benieuwd hoe jouw commercial scoort? Klik hier voor meer info.

PostNL

Hotel L’Amour

Feestdagen en Events Retail

Sinterklaas en de Kerstman nemen het er dit jaar van, want PostNL zorgt dat alle pakketten en kaarten op tijd aankomen.

Smulderstextiel.nl

Thrill Media

Feestdagen en Events Wonen en interieur

Jasper krijgt van Sinterklaas een wel heel groot cadeau. De campagne laat zien hoe Smulderstextiel.nl met vrolijk kinderbeddengoed elk bed verandert in het perfecte schoencadeau.

Centraal Beheer

TBWA\Neboko

Verzekeren en Geldzaken

Een streamende oma in de nieuwste Centraal Beheer-campagne prikkelt je om stil te staan bij je pensioen.

Week 46 – 2025

John Lewis & Partners

Saatchi & Saatchi London

Feestdagen en Events Nostalgie

De jaarlijkse John Lewis-kerstcommercial luidt het Britse kerstseizoen in met een ontroerend verhaal over een vader en zoon die elkaar vinden via muziek.

Transavia

DDB Amsterdam

Belofte Reizen

Transavia lanceert de campagne ‘Niet normaal gewoon’, waarin purser Thijs laat zien hoe de luchtvaartmaatschappij vliegen nuchter en plezierig houdt: zonder poespas, maar met aandacht.

Bol

DEPT AGENCY

Emotie Feestdagen en Events

De Sinterklaas commercial van Bol, met een verassende samenwerking tussen Sinterklaas en de Kerstman.

Week 45 – 2025

VodafoneZiggo

Indie Amsterdam

Belofte Tech en telecom

Vodafone introduceert een nieuwe campagne binnen het ‘Oh Yeah’-platform, dit keer met de focus op hun gratis batterijgarantie. Klanten kunnen tot drie jaar garantie op hun batterij krijgen. De campagne laat herkenbare ‘oh no’-momenten zien die eindigen in een opgelucht ‘Oh Yeah’.

Jumbo Supermarkten

Hotel L’Amour

Supermarkten

Jumbo introduceert de campagne ‘Prijzenstorm’, waarin de supermarkt wekelijks meer dan duizend scherpe aanbiedingen biedt. In de commercials trotseert Frank uit de bekende Jumbo-familie letterlijk de storm om de beste deals te scoren.

Belisol

Scheepens | Your creative agency

Emotie Wonen en interieur

In de nieuwe campagne van Belisol draait alles om het gevoel van thuiskomen. Wanneer de dagen korter worden en de avonden langer, benadrukt het merk hoe hun kozijnen en deuren bijdragen aan een warm en gezellig huis.

Week 44 – 2025

NVB

TBWA\Neboko

Verzekeren en Geldzaken Voorlichting

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) lanceert de campagne ‘Je gevoel is de beste waarschuwing tegen fraude’. De campagne benadrukt dat emoties zoals schrik of spanning vaak het eerste teken zijn dat iets niet klopt en dat oplichters juist daarop inspelen.

KNVB en Zilveren Kruis

Natwerk

Sport Voorlichting Zorg

De KNVB en Zilveren Kruis zijn een samenwerking gestart om mentale gezondheid onder jongeren in het amateurvoetbal bespreekbaar te maken. De campagne ‘De onzichtbare blessure’ benadrukt dat mentale fitheid net zo belangrijk is als fysieke gezondheid.

Kruidvat

Suite Rouge

Duurzaam en Natuur Humor

Kruidvat laat met humor zien dat gezond blijven geen gedoe hoeft te zijn: met nuchter verstand en betaalbare producten los je elk klein ongemak zo op — beter ga je naar Kruidvat.

Week 43 – 2025

Centraal Beheer

Bureau: TBWA\Neboko

Verzekeren en Geldzaken

Een streamende oma in de nieuwste Centraal Beheer-campagne prikkelt je om stil te staan bij je pensioen.

PostNL

Bureau: Hotel L’Amour

Feestdagen en Events Retail

Sinterklaas en de Kerstman nemen het er dit jaar van, want PostNL zorgt dat alle pakketten en kaarten op tijd aankomen.

Smulderstextiel.nl

Bureau: Thrill Media

Feestdagen en Events Wonen en interieur

Jasper krijgt van Sinterklaas een wel heel groot cadeau. De campagne laat zien hoe Smulderstextiel.nl met vrolijk kinderbeddengoed elk bed verandert in het perfecte schoencadeau.

Transavia

Bureau: DDB Amsterdam

Belofte Reizen

Transavia lanceert de campagne ‘Niet normaal gewoon’, waarin purser Thijs laat zien hoe de luchtvaartmaatschappij vliegen nuchter en plezierig houdt: zonder poespas, maar met aandacht.

John Lewis & Partners

Bureau: Saatchi & Saatchi London

Feestdagen en Events Nostalgie

De jaarlijkse John Lewis-kerstcommercial luidt het Britse kerstseizoen in met een ontroerend verhaal over een vader en zoon die elkaar vinden via muziek.

Bol

Bureau: DEPT AGENCY

Emotie Feestdagen en Events

De Sinterklaas commercial van Bol, met een verassende samenwerking tussen Sinterklaas en de Kerstman.

Jumbo Supermarkten

Bureau: Hotel L’Amour

Supermarkten

Jumbo introduceert de campagne ‘Prijzenstorm’, waarin de supermarkt wekelijks meer dan duizend scherpe aanbiedingen biedt. In de commercials trotseert Frank uit de bekende Jumbo-familie letterlijk de storm om de beste deals te scoren.

VodafoneZiggo

Bureau: Indie Amsterdam

Belofte Tech en telecom

Vodafone introduceert een nieuwe campagne binnen het ‘Oh Yeah’-platform, dit keer met de focus op hun gratis batterijgarantie. Klanten kunnen tot drie jaar garantie op hun batterij krijgen. De campagne laat herkenbare ‘oh no’-momenten zien die eindigen in een opgelucht ‘Oh Yeah’.

Belisol

Bureau: Scheepens | Your creative agency

Emotie Wonen en interieur

In de nieuwe campagne van Belisol draait alles om het gevoel van thuiskomen. Wanneer de dagen korter worden en de avonden langer, benadrukt het merk hoe hun kozijnen en deuren bijdragen aan een warm en gezellig huis.