Commercial
Prikbord

Creativiteit en inspiratie zijn bij de strategische ontwikkeling van een campagne onlosmakelijk met elkaar verbonden. Doe hier inspiratie op met innovatieve en opvallende commercials uit binnen- en buitenland.

In samenwerking met commercialreview.nl. Benieuwd hoe jouw commercial scoort? Klik hier voor meer info.

NVB

TBWA\Neboko

Verzekeren en Geldzaken Voorlichting

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) lanceert de campagne ‘Je gevoel is de beste waarschuwing tegen fraude’. De campagne benadrukt dat emoties zoals schrik of spanning vaak het eerste teken zijn dat iets niet klopt en dat oplichters juist daarop inspelen.

KNVB en Zilveren Kruis

Natwerk

Sport Voorlichting Zorg

De KNVB en Zilveren Kruis zijn een samenwerking gestart om mentale gezondheid onder jongeren in het amateurvoetbal bespreekbaar te maken. De campagne ‘De onzichtbare blessure’ benadrukt dat mentale fitheid net zo belangrijk is als fysieke gezondheid.

Kruidvat

Suite Rouge

Duurzaam en Natuur Humor

Kruidvat laat met humor zien dat gezond blijven geen gedoe hoeft te zijn: met nuchter verstand en betaalbare producten los je elk klein ongemak zo op — beter ga je naar Kruidvat.

Week 43 – 2025

Auping

N=5

Belofte

Met deze commercial die de voortbouwt op de bestaande merkpositionering, met als thema Designed for de slaap van je dromen speelt Auping in op een groeiend bewustzijn rond slaapkwaliteit.

Just Eat

McCann London

Eten en Drinken Familie

R&B-zanger Craig David is het nieuwe gezicht van Thuisbezorgd.nl en zingt een eigen versie van de ‘Zei d’r iemand’-melodie in een campagne die de diversiteit en alledaagse momenten in buurten viert.

Exact

Dawn

Emotie

Exact heeft na een pitch gekozen voor Dawn als nieuw reclamebureau. Hun eerste campagne benadrukt dat Exact meer is dan software: het is de ‘stille kracht achter elke werkvloer’ en een ode aan het dagelijkse werk van gebruikers.

Week 42 – 2025

Yuki

The Other Agency

Samenwerken Verzekeren en Geldzaken

Het online boekhoudplatform Yuki en The Other Agency lanceren samen de campagne In sync zijn met je accountant begint met Yuki. De samenwerking benadrukt hoe transparante communicatie tussen ondernemers en accountants het verschil maakt.

Binnenlandse Zaken

Roorda

Activatie

Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Roorda laten met deze campagne zien dat Nederlanders overal meningen delen, en dat verkiezingen de plek zijn waar die meningen zichtbaar worden in de politiek.

MediaMarkt

Serviceplan

Retail

Na een paar jaar afwezigheid keert MediaMarkt terug met de bekende pay-off ‘Ik ben toch niet gek’, nu in een nieuw jasje met verschillende synoniemen. Met deze campagne wil het merk herkenbaar blijven en het wordt uitgerold via tv, radio, social media en online video.

Week 41 – 2025

HEMA

Hotel L’Amour

Belofte Retail Voorlichting

Met een vrolijke campagne introduceert Hema een comfortabele beha zonder beugel die toch optimale steun biedt.

Vriendenloterij

DDB & VriendenLoterij Concept Center

Emotie Storytelling

Tenor Tom heeft helemaal zijn plek gevonden in de nieuwe campagne voor de VriendenLoterij. 👏

ING

TBWA\Neboko

Duurzaam en Natuur Influencers Voorlichting

In de nieuwe campagne laat ING samen met stylist Daan Alferink zien hoe je je huis kunt verduurzamen. Met humor en praktische voorbeelden benadrukt de bank dat verduurzamen niet alleen goed is voor het milieu, maar ook financieel slim kan zijn.

Week 40 – 2025

KNVB en Zilveren Kruis

Bureau: Natwerk

Sport Voorlichting Zorg

De KNVB en Zilveren Kruis zijn een samenwerking gestart om mentale gezondheid onder jongeren in het amateurvoetbal bespreekbaar te maken. De campagne ‘De onzichtbare blessure’ benadrukt dat mentale fitheid net zo belangrijk is als fysieke gezondheid.

NVB

Bureau: TBWA\Neboko

Verzekeren en Geldzaken Voorlichting

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) lanceert de campagne ‘Je gevoel is de beste waarschuwing tegen fraude’. De campagne benadrukt dat emoties zoals schrik of spanning vaak het eerste teken zijn dat iets niet klopt en dat oplichters juist daarop inspelen.

Kruidvat

Bureau: Suite Rouge

Duurzaam en Natuur Humor

Kruidvat laat met humor zien dat gezond blijven geen gedoe hoeft te zijn: met nuchter verstand en betaalbare producten los je elk klein ongemak zo op — beter ga je naar Kruidvat.

Exact

Bureau: Dawn

Emotie

Exact heeft na een pitch gekozen voor Dawn als nieuw reclamebureau. Hun eerste campagne benadrukt dat Exact meer is dan software: het is de ‘stille kracht achter elke werkvloer’ en een ode aan het dagelijkse werk van gebruikers.

Just Eat

Bureau: McCann London

Eten en Drinken Familie

R&B-zanger Craig David is het nieuwe gezicht van Thuisbezorgd.nl en zingt een eigen versie van de ‘Zei d’r iemand’-melodie in een campagne die de diversiteit en alledaagse momenten in buurten viert.

Auping

Bureau: N=5

Belofte

Met deze commercial die de voortbouwt op de bestaande merkpositionering, met als thema Designed for de slaap van je dromen speelt Auping in op een groeiend bewustzijn rond slaapkwaliteit.

MediaMarkt

Bureau: Serviceplan

Retail

Na een paar jaar afwezigheid keert MediaMarkt terug met de bekende pay-off ‘Ik ben toch niet gek’, nu in een nieuw jasje met verschillende synoniemen. Met deze campagne wil het merk herkenbaar blijven en het wordt uitgerold via tv, radio, social media en online video.

Binnenlandse Zaken

Bureau: Roorda

Activatie

Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Roorda laten met deze campagne zien dat Nederlanders overal meningen delen, en dat verkiezingen de plek zijn waar die meningen zichtbaar worden in de politiek.

Yuki

Bureau: The Other Agency

Samenwerken Verzekeren en Geldzaken

Het online boekhoudplatform Yuki en The Other Agency lanceren samen de campagne In sync zijn met je accountant begint met Yuki. De samenwerking benadrukt hoe transparante communicatie tussen ondernemers en accountants het verschil maakt.