The Global TV Group: vier onderzoeken die internationale aandacht verdienen

The Global TV Group, een samenwerkingsverband van alle TV-marketingorganisaties, heeft een compilatie gepubliceerd van de meest recente TV-onderzoeken. De compilatie focust op vier onderzoeken die internationale aandacht verdienen: Rethinking Reach in the Digital Age (België) #ROITV3 study (Frankrijk) Track the Success (DACH: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) An Insider’s Look: Why Brands and Agencies are Shifting to […]

Aandacht elasticiteit: De kip of ei vraag van de aandachteconomie

In haar blog voor The Media Leader legt Karen Nelson-Field uit dat de vraag wat het belangrijkste is voor de effectiviteit van een campagne, media of creatie, eigenlijk een kip of ei vraag is. Heb je als marketeer media nodig om aandacht te krijgen voor je reclamevideo of is het juist andersom de reclamevideo die […]

Jongerenonderzoek 2022

Het gedrag van jongeren onder de loep Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest presenteren de 6e editie van hun befaamde jaarlijkse Jongerenonderzoek. Wij delen hier het artikel met het overzicht van de belangrijkste resultaten dat is geschreven door Marketingtribune. In totaal hebben 2.447 jongeren hun mening gegeven over uiteenlopende onderwerpen, waaruit voor marketeers zeer interessante […]

Groei TV-bestedingen e-commerce bedrijven versnelt in Q1 2022 naar +43%

Thuiswinkel.org heeft eind juni de nieuwste cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor gepubliceerd. Daaruit blijkt een groei in Q1 2022 van de online bestedingen van consumenten van 7% ten opzichte van Q1 2021. In samenwerking met Nielsen analyseert Screenforce in dit artikel welke groei te zien is in de bruto mediabestedingen door e-commercebedrijven in Q1 […]