Waarom het Double Jeopardy principe ook geldt voor aandacht

In haar achtste blog voor The Media Leader legt Karen Nelson-Field uit waarom het Double Jeopardy marketingprincipe van Andrew Ehrenberg ook geld voor aandacht. Dit komt ook aan de orde in haar presentatie tijdens het Webinar The State of The Attention Economy volgende week dinsdag 24 mei. Je kan je er hier nog voor aanmelden. […]

Harvard Business Review: waarom marketeers terugkeren naar traditionele media

In een artikel in de Harvard Business Review signaleren marketing professoren Christine Moorman (Duke University) en Nader Tavassoli (London Business School) voor het eerst sinds een decennium weer een groei van traditionele media. Ze signaleren zeven verschillende redenen waarom er volgens hen sprake is van een verschuiving van online naar traditionele media. Zo heeft bijvoorbeeld […]

Effect TV-sponsoring door Paramount in kaart gebracht

Er is veel onderzoek bekend naar de effectiviteit van de sponsoring van TV-programma’s. Uit al deze onderzoeken blijkt dat sponsoring een significante positieve uitwerking heeft op de merkbekendheid, de merkgesprekken en de aankoopintentie. Paramount ANZ (Australië & Nieuw-Zeeland) heeft onderzoek laten uitvoeren waarom sponsoring dit positieve effect heeft. Op basis van het onderzoek kan worden […]

Aandacht als mediaplanning currency: Zorg voor een goed fundament

Karen Nelson Field schrijft maandelijks blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel. Daarin geeft ze een beschrijving van de state of the art van de aandachteconomie. In een eerder artikel heeft Screenforce een overzicht gegeven van de inzichten uit haar eerste vier blogs van vorig jaar en haar vijfde blog samengevat. We vertalen hier […]