Nieuws

28/11/22

Aandacht toegepast: Het KPI criterium ‘de tijd dat reclame zichtbaar is’ vormt de ondergang van het moderne media-onderzoek

Nieuws Onderzoek

Professor Karen Nelson-Field, oprichter van Amplified Intelligence, gaat een vaste bijdrage leveren aan reclame expertisecentrum Warc in de vorm van een tweemaandelijkse column. Ze trapt

23/11/22

Egta’s Expert series: Insights in de aandachteconomie

Kijktip Nieuws

Is aandacht de meest waardevolle grondstof in de wereld? Nu content producenten en merken allemaal hun best doen om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

21/11/22

Branding werkt in 80% van de gevallen beter dan performance marketing

Nieuws

Branding stimuleert de verkoop, verbetert de ROI en verhoogt zelfs het rendement van actiemarketing, bezuinig er niet op! Dat is de hoofdconclusie die marketingdatasoftware platform

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

18/11/22

VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa Network starten in 2023 met Addressable TV

Persberichten

VodafoneZiggo, RTL Nederland (Ad Alliance) en Talpa Network (Talpa Media Solutions) gaan in 2023 werk maken van addressable adverteren. Dit bevestigt Talpa Network desgevraagd aan

14/11/22

Boost jouw merk met distinctive brand assets

Inspiratie Nieuws

In deze whitepaper nemen de branding experts van Blauw Research je mee aan de hand van opvallende en bewezen ontdekkingen over DBA’s (Distinctive Brand Assests)

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

14/11/22

Het kerstcommercialseizoen 2022 van start

Inspiratie Kijktip Nieuws

In de UK is het alweer volop Kerst op TV. Van de klassieke ‘home alone’ kerstcommercial tot de meer betekenisvolle commercial over kinderen en ouderen

14/11/22

(Video)verslag webinar Evidence based mediastrategie

Nieuws

Wat is de beste mediastrategie voor groei van mijn merk? In de markt komt deze vraag vaak naar boven. Hier is veel over geschreven door

11/11/22

Ziggo Sport verwerft exclusieve rechten UEFA clubvoetbal

Persberichten

Ziggo Sport heeft de exclusieve media-rechten verworven voor de UEFA Champions League, de UEFA Europa League en de UEFA Europa Conference League. De afspraken met

10/11/22

De kracht van kerstcommercials

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn ze pas op televisie als Sinterklaas het land uit is, maar in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zijn ze al vanaf oktober

07/11/22

GroupM: TV krachtig medium om in te zetten door adverteerders

Onderzoek

Volgens onderzoek door GroupM’s Consumer Eye, vindt 60% van de ondervraagden dat gratis TV-zenders de wereld beter maken.  Onderzoek naar effectiviteit media De afgelopen twee

Topics: TV-reclame

07/11/22

Onderzoek Comcast: Reclames op het TV-scherm effectiever dan op de smartphone

Onderzoek

Nieuw onderzoek door Comcast in samenwerking met onderzoeksbureau MediaScience laat zien dat reclames rond long-form TV-content op het TV-scherm tweemaal beter onthouden worden dan short-form

03/11/22

XITE breidt uit met interactieve tv app

Persberichten

Het van origine Nederlandse muziekvideoplatform XITE breidt het bereik van de interactieve tv app verder uit. De app was voorheen enkel toegankelijk via Ziggo, maar