Nieuws

07/10/24

De talkshowstoelendans en veel nieuws om naar uit te kijken: het nieuwe TV-seizoen 24/25

Kijktip Nieuws

Met de verschuivende kijkersmarkt kijken broadcasters naar de beste verdeling van hun aanbod over de platforms die zij tot hun beschikking hebben. Uit de contentpresentaties

Topics: Online Video, Kijkcijfers

01/10/24

Publicatiedata aanvraag TV-reclamezendtijd 2025 bekend

Nieuws Kennis

De publicatiedata voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2025 zijn vastgesteld en gepubliceerd. Dit overzicht maakt voor adverterend Nederland de periode per maand inzichtelijk waarin

Topics: TV-reclame

30/09/24

Groei in vooruitkijken en in gebruik van lokale VOD diensten

Nieuws Onderzoek Kennis

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2024 Uit het onlangs verschenen Trends in Digitale Media (TIDM) onderzoek blijkt dat Nederlanders in toenemende mate gebruik

Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Online Video

25/09/24

Screenforce Day 2024: de kracht van premium content

Nieuws Inspiratie Kennis

Op dinsdagmiddag 24 september werd in de Johan Cruijff Arena Screenforce Day 2024 georganiseerd. Het programma bestond uit 2 delen: The Future of TV Advertising,

Topics: Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

23/09/24

Case: Effectiviteit product placement van Lays in B&B Vol Liefde

Nieuws

We kijken B&B Vol Liefde vooral vanwege de ‘bijzondere types’, product placement van Lays valt op 8 Procent van de kijkers noemt Lays uit zichzelf

Topics: Cases, Reclame-effect, Aandacht

17/09/24

CASE: Grolsch x Humanitas

Nieuws

Grolsch en Humanitas bundelen krachten in strijd tegen eenzaamheid. De behoefte aan menselijke connectie is universeel, toch groeit het aantal mensen dat eenzaam is met

Topics: Cases

16/09/24

Whitepaper Blauw Research: Boost jouw merk met impactvolle creatie

Nieuws Inspiratie Kennis

Eind 2023 won de Baak een EFFIE voor het succes van haar campagne, waarbij Blauw Research erkend werd voor haar onderscheidende bijdrage. Dat nieuws leidde

12/09/24

Event: Screenforce Day 2024 | The Future of TV Advertising

Nieuws Inspiratie Kennis

Dinsdag 24 september is het tijd voor een middag Future of TV Advertising tijdens Screenforce Day 2024. In de Johan Cruijff ArenA kijken we samen

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

12/09/24

Case: Merkbekendheid belangrijk voor consument in overweging elektrische automerken

Kennis

Headlines onderzoek: Het onderzoek van Ad Alliance, uitgevoerd in samenwerking met Dynata, omvatte 1150 deelnemers van 18 jaar en ouder met een rijbewijs Campagnes op

Topics: Cases

04/09/24

Case: hoe Nike in een digitale valkuil is gevallen

Nieuws

Net als concurrent Adidas voor hen, stapte Nike een aantal jaar geleden over op een pure data-driven en Direct-to-Consumer korte termijn marketingstrategie. Met desastreuze gevolgen

Topics: Cases

03/09/24

Ton Schoonderbeek gaat Nationaal Media Onderzoek verlaten na succesvolle lancering

Nieuws Persberichten

Met een solide bereiksonderzoek-architectuur, plannen voor volgende fases, verbreding en een topteam van onderzoekers is er een stevig fundament neergezet voor het Nationaal Media Onderzoek.

02/09/24

TV-reclamemarkt komt in eerste helft 2024 uit op € 426 miljoen

Persberichten Nieuws

Stabilisatie lineaire kijktijd in zicht. De TV-reclamemarkt daalt de eerste helft van dit jaar met 3,3% en komt uit op € 426 miljoen. Op basis

Topics: Mediabestedingen, TV Jaarrapport, TV-reclame, Kijkcijfers