Nieuws
07/10/24
De talkshowstoelendans en veel nieuws om naar uit te kijken: het nieuwe TV-seizoen 24/25
Kijktip Nieuws
Met de verschuivende kijkersmarkt kijken broadcasters naar de beste verdeling van hun aanbod over de platforms die zij tot hun beschikking hebben. Uit de contentpresentaties
Topics: Online Video, Kijkcijfers
01/10/24
Publicatiedata aanvraag TV-reclamezendtijd 2025 bekend
Nieuws Kennis
De publicatiedata voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2025 zijn vastgesteld en gepubliceerd. Dit overzicht maakt voor adverterend Nederland de periode per maand inzichtelijk waarin
Topics: TV-reclame
30/09/24
Groei in vooruitkijken en in gebruik van lokale VOD diensten
Nieuws Onderzoek Kennis
Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2024 Uit het onlangs verschenen Trends in Digitale Media (TIDM) onderzoek blijkt dat Nederlanders in toenemende mate gebruik
Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Online Video
25/09/24
Screenforce Day 2024: de kracht van premium content
Nieuws Inspiratie Kennis
Op dinsdagmiddag 24 september werd in de Johan Cruijff Arena Screenforce Day 2024 georganiseerd. Het programma bestond uit 2 delen: The Future of TV Advertising,
Topics: Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame
23/09/24
Case: Effectiviteit product placement van Lays in B&B Vol Liefde
Nieuws
We kijken B&B Vol Liefde vooral vanwege de ‘bijzondere types’, product placement van Lays valt op 8 Procent van de kijkers noemt Lays uit zichzelf
Topics: Cases, Reclame-effect, Aandacht
17/09/24
CASE: Grolsch x Humanitas
Nieuws
Grolsch en Humanitas bundelen krachten in strijd tegen eenzaamheid. De behoefte aan menselijke connectie is universeel, toch groeit het aantal mensen dat eenzaam is met
Topics: Cases
16/09/24
Whitepaper Blauw Research: Boost jouw merk met impactvolle creatie
Nieuws Inspiratie Kennis
Eind 2023 won de Baak een EFFIE voor het succes van haar campagne, waarbij Blauw Research erkend werd voor haar onderscheidende bijdrage. Dat nieuws leidde
12/09/24
Event: Screenforce Day 2024 | The Future of TV Advertising
Nieuws Inspiratie Kennis
Dinsdag 24 september is het tijd voor een middag Future of TV Advertising tijdens Screenforce Day 2024. In de Johan Cruijff ArenA kijken we samen
Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame
12/09/24
Case: Merkbekendheid belangrijk voor consument in overweging elektrische automerken
Kennis
Headlines onderzoek: Het onderzoek van Ad Alliance, uitgevoerd in samenwerking met Dynata, omvatte 1150 deelnemers van 18 jaar en ouder met een rijbewijs Campagnes op
Topics: Cases
04/09/24
Case: hoe Nike in een digitale valkuil is gevallen
Nieuws
Net als concurrent Adidas voor hen, stapte Nike een aantal jaar geleden over op een pure data-driven en Direct-to-Consumer korte termijn marketingstrategie. Met desastreuze gevolgen
Topics: Cases
03/09/24
Ton Schoonderbeek gaat Nationaal Media Onderzoek verlaten na succesvolle lancering
Nieuws Persberichten
Met een solide bereiksonderzoek-architectuur, plannen voor volgende fases, verbreding en een topteam van onderzoekers is er een stevig fundament neergezet voor het Nationaal Media Onderzoek.
02/09/24
TV-reclamemarkt komt in eerste helft 2024 uit op € 426 miljoen
Persberichten Nieuws
Stabilisatie lineaire kijktijd in zicht. De TV-reclamemarkt daalt de eerste helft van dit jaar met 3,3% en komt uit op € 426 miljoen. Op basis