Nieuws
14/02/25
Saaie reclame is kostbaar als je effectief wilt zijn

Onderzoek Kennis
In zijn presentatie tijdens Screenforce Day Amsterdam brak Orlando Wood al een lans voor ‘showmanship over salesmanship’ met als reden dat die eerste, met alle
Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Creatie, Effectiviteit
10/02/25
De ongekende macht van Big Tech en de gevolgen voor media en democratie

Nieuws Onderzoek Kennis
Tijdens een webinar georganiseerd door The Global TV Group zetten media-onderzoeker Martin Andree en crisis consultant Christina Forsgård uiteen hoe de global tech giants niet
Topics: Jongeren en media, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect
03/02/25
VAB: De vijf voordelen van Multiscreen TV voor merk en performance

Onderzoek Kennis
Platformen voor premium content onderscheiden zich duidelijk ten opzichte van andere platformen door de lengte van de content, de sterke verhaallijnen met uitgediepte karakters, hoge
Topics: Effectiviteit, TV-reclame, Aandacht
28/01/25
AI-gegenereerde video’s: Ons brein laat zich niet foppen

Kennis
Tekst-naar-video generatieve AI-modellen (GenAI) hebben een aardverschuiving teweeggebracht in de reclame-industrie. Merken en bureaus innoveren in hoog tempo om AI-gegenereerde videocontent te gebruiken in hun
Topics: Creatie, Effectiviteit
23/01/25
Webinar | How your business impacts democracy

Kijktip Kennis
TV (Total Video) speelt een krachtige rol in de samenleving en is een hoeksteen van de democratie. Ondertussen wordt de invloed van Big Tech in
Topics: TV-reclame
20/01/25
Werken anti-reclames?

Inspiratie Kennis
Merken durven steeds vaker te kiezen voor reclames die niet louter focussen op het ophemelen van hun eigen product. Goed idee of niet? Vodafone introduceerde
Topics: Reclame-effect, Effectiviteit
20/01/25
Verruiming uitgesteld kijken met 7-27 dagen na uitzenddag

Onderzoek Persberichten
Vanaf 27 januari is het mogelijk om uitgesteld kijken (UGK) tot en met 27 dagen na uitzenddag te meten en te rapporteren. Deze optie is
Topics: Kijkcijfers
16/01/25
CASE: VriendenLoterij X Moordfeest

Inspiratie
Vriendenloterij scoort met Moordfeest De campagne De VriendenLoterij zette groots in op het meeslepende programma Moordfeest en gaf kijkers een unieke kans om zelf deel
Topics: Cases, Reclame-effect, Effectiviteit
16/01/25
CASE: Smint x Talpa Network

Inspiratie
Een krachtige boost voor het merk Samen met Talpa Network heeft Smint een opvallende branded content-campagne gelanceerd, waarmee het merk een frisse en relevante positionering
Topics: Creatie, Cases, Reclame-effect
13/01/25
Exponentiele merkgroei door consistentie in campagnes

Nieuws Onderzoek Kennis
Onlangs publiceerde onderzoeksbureau System1 en de Britse bond van adverteerders IPA een onderzoek naar de effecten van consistentie in merkreclame. Consistentie blijkt een krachtig middel
Topics: TV-reclame, Creatie, Effectiviteit
18/12/24
Kerstcommercials 2024

Nieuws
De feestdagen staan alweer voor de deur en dat betekent dat merken wereldwijd hun mooiste, meest ontroerende en soms hilarische kerstcommercials presenteren. Dit jaar lijkt
17/12/24
De waarde van TV volgens gedragswetenschappen

Nieuws Onderzoek Kennis
Richard Shotton is al 24 jaar werkzaam in marketing. Gespecialiseerd in het toepassen van gedragswetenschappen op marketing is hij in die hoedanigheid verbonden aan het