Inkoop

Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

27/02/22
Publicatiedata

Het aanvragen van TV-reclamezendtijd is een proces dat op maandbasis plaatsvindt. Om zo goed mogelijk bediend te worden door een exploitant is het belangrijk dat de aanvraag voor de desbetreffende maand tijdig verstuurd wordt. De exploitanten hanteren een strak schema voor de publicatie van hun programmering en tarieven en voor het in ontvangst nemen van de campagne-aanvragen.

De exploitanten hebben hun verkoop op maandbasis georganiseerd. Vijf weken voor een nieuwe maand start, publiceren zij hun programmering en tarieven. Hierop kunnen bureaus en adverteerders starten met het samenstellen van hun aanvraag. Hiervoor hebben zij gemiddeld acht dagen de tijd. Alle aanvragen die binnen deze termijn worden gedaan, worden door de exploitanten met voorrang behandeld. De planning van deze campagnes wordt binnen tien werkdagen gerealiseerd, waarna de bevestigingen van de ingedeelde campagnes verstuurd.

Uitleg schema

Start inkoop
Onder ‘publicatie’ staat de datum waarop de broadcasters hun tarieven en nieuwe programmering bekend maken. Dit is de eerste dag waarop mediabureaus en adverteerders in de gelegenheid worden gesteld om TV-campagnes aan te vragen.

Einde inkoop
‘Einde inkoop’ is de allerlaatste dag waarop adverteerders de aanvraag kunnen insturen. Voor de broadcasters is het belangrijk dat de aanvraag voor de desbetreffende maand tijdig – binnen deze periode – wordt ingediend. Na de sluitingsdatum verwerken de broadcasters alle campagneaanvragen in het TV-uitzendschema voor de adverteerders.

Ontvangen orderbevestigingen
De aanvraag wordt definitief vastgesteld op de datum vermeld onder ‘ontvangen orderbevestigingen’. De algemene voorwaarden van de broadcasters gelden vanaf deze datum.

Facturatiedatum
Op deze datum wordt de factuur verstuurd. Dit zijn echter streefdata en kunnen per broadcaster verschillen.

Kijk voor alle publicatiedata over 2023 én 2024 op de schema’s boven deze tekst.

TV-reclamezendtijd inkopen via TIP
TIP – TV Informatie Punt – wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus, mediabureaus, adverteerders die rechtstreeks inkopen bij Ster, Talpa Network of Ad Alliance. Via TIP kun je eenvoudig een campagne aanvragen. De campagne aanvraag wordt samengesteld door voor elke exploitant de periode te kiezen en de juiste pakketten en doelgroepen te selecteren. Na het invullen van het budget worden de GRP’s berekend voor de gekozen doelgroep. Aanvragen worden automatisch doorgezet naar de betreffende exploitant. Na verwerking van de aanvraag is de campagne in TIP terug te zien.

Een verzoek tot het verkrijgen van een TIP login kan aan Screenforce verstuurd worden via dit formulier.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

13 juni

NIMA Marketing Day 2024

Op 13 juni 2024 organiseren NIMA en MarketingTribune de achtste NIMA Marketing Day. De NMD is

26 juni

M100 Summer Edition

Op woensdag 26 juni 2024, tegen het begin van de zomervakantie, presenteert Media Meetings & Magazines

Account Manager/ Client Lead

Ad Alliance is op zoek naar een Account Manager/ Client Lead Als Client Lead ben je medeverantwoordelijk voor het behalen van

Media Director

ZIGT is per direct op zoek naar Media Director-Hoofddorp. Je hebt je strepen verdiend aan mediabureauzijde, waar je minimaal 5 jaar

Strategy Director

ZIGT is per direct op zoek naar Strategy Director-Hoofddorp. Een creatieve schaker die zetten vooruitdenkt, daar ligt jouw kracht. Jij zet

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met