ScreenFlash
Op dinsdag verstuurt Screenforce een nieuwsbrief: de ScreenFlash. In deze nieuwsbrief brengen wij jou op de hoogte van het laatste nieuws uit de TV-branche, zoals publicaties van onderzoeken, interessante cases of events.
Aanmelden voor de ScreenFlash?
Schrijf je hieronder in voor de wekelijkse ScreenFlash.
Verstuurde edities
Screenflash week 42: Onderzoek Commissariaat voor de Media over hoe jongeren nieuws consumeren
Screenflash week 41: De talkshowstoelendans en veel nieuws om naar uit te kijken: het nieuwe TV-seizoen 24/25
Screenflash week 40: Groei in vooruitkijken en in gebruik van lokale VOD diensten
Screenflash week 39: Screenforce Day 2024: de kracht van premium content
Screenflash week 38: Whitepaper Blauw Research: Boost jouw merk met impactvolle creatie
Screenflash week 37: Orlando Wood over creatieve armoede in reclame
Screenflash week 36: TV-reclamemarkt komt in eerste helft 2024 uit op € 426 miljoen
Screenflash week 35: De invloed van TV- en streamingcontent op Gen Z
Screenflash week 34: De kracht van live TV tijdens een sportzomer
Screenflash week 33: Meest gelezen: De rol van aandacht, emoties, vertrouwen en het moment van de dag bij de effectiviteit van TV reclame
Screenflash week 32: Meest gelezen: De kracht van lineair kijken, de rol van uitgesteld kijken en de waarheid over jongeren en kijken
Screenflash week 31: Trends in TV 2023 | deel 2: Het herstel van reclame kijktijd en de kracht van TV reclame
Screenflash week 30: Trends in TV 2023: Thinkbox ziet stabilisatie kijkgedrag in het VK
Screenflash week 29: Hoe werken videoreclamecontacten in de echte wereld?
Screenflash week 28: Aandacht voor lineair en VOD het grootst op het TV-scherm
Screenflash week 27: Bereid je nu vast voor op je kerstcommercial van 2024
Screenflash week 26: Egta Industrie Charter: Multiplatform video- & audio organisaties verenigen zich rond vijf prioriteiten
Screenflash week 25: Screenforce opent inschrijving vierde editie TV Masters
Screenflash week 24: Cannes Lions 2024: RTL Beach in het teken van de toekomst van de reclamebranche
Screenflash week 23: Lineaire TV blijft de eerste keuze bij het aanzetten van de TV
Screenflash week 22: Deze winnaars hebben het beste naar hun consument geluisterd
Screenflash week 21: Attentie, attentie! Attention Economy on its way!
Screenflash week 20: TV als reclameplatform transparant en toegankelijk maken
Screenflash week 19: De transformatie van TV
Screenflash week 18: Reclame levert ook post-covid een hoge value for money
Screenflash week 17: Sport & Adverteren | Screenflash XL
Screenflash week 16: Waarom TV nog steeds de basis vormt van effectiviteit
Screenflash week 15: Transparantie erover leidt tot groter effect van reclame
Screenflash week 14: De woonkamer is de plek met de meeste reclame-impact
Screenflash week 13: Merkvoorkeur stijgt met 30% na reclame op lineaire TV of BVOD
Screenflash week 12: NMO publiceert Mediatrends 2023
Screenflash week 11: TV-reclamemarkt komt in 2023 uit op € 922 miljoen
Screenflash week 10: Screenforce introduceert maandelijkse rapportage nieuwe TV-adverteerders
Screenflash week 9: De tien belangrijkste Marketing Trends voor 2024 volgens Kantar
Screenflash week 8: Nog meer TV-adverteerders stimuleren goed gedrag
Screenflash week 7: Bruto TV-bestedingen e-commerce in 2023 voor het eerst gedaald
Screenflash week 6: De 10 best gelezen artikelen van 2023: het jaar samengevat
Screenflash week 5: Jongeren minder negatief over reclame en kijken veel TV (video)
Screenflash week 4: De kracht van creatie en de magie van afleiding
Screenflash week 3: Uitgesteld kijken tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld
Screenflash week 2: De invloed van stemming per dagdeel op TV-reclame effectiviteit
Screenflash week 51: The Future of TV Advertising Global 2023: een samenvatting
Screenflash week 50: Persbericht: Screenforce lanceert TIP Dashboard
Screenflash week 49: Geluid trekt de aandacht naar het beeld van de TV-commercial
Screenflash week 48: Het effect van influencers en de kracht van de combinatie met TV
Screenflash week 47: World Television Day 2023 in het teken van toegankelijkheid van TV
Screenflash week 46: Merken die een jaar niet adverteren verliezen 10 procent marktaandeel
Screenflash week 45: Webinar: International Knowledge Exchange on Audience Measurement
Screenflash week 44: Wat is de effectiviteit van TV-sponsoring
Screenflash week 43 (2): Hoe gebruik je aandacht als de nieuwe media-currency
Screenflash week 43: Ondertitelde TV-commercials zijn effectiever en inclusiever
Screenflash week 42: Welke aanpak werkt het beste voor kerstcommercials?
Screenflash week 41: The Future of TV Advertising Global 2023 | Winactie & 30% korting
Screenflash week 40: Het belang van branding en emotie in TV-reclames
Screenflash week 39: Vernieuwingen, verhuizingen en populaire thema’s; een kijkje in de najaarsprogrammering van 2023
Screenflash week 38: De impact van reclame op de economie is toegenomen
Screenflash week 35 (2): TV Halfjaarrapport: TV-reclamemarkt maakt pas op de plaats in eerste helft 2023
Screenflash week 35: Alles over het vernieuwde Kijkonderzoek
Screenflash week 34: Category Entrance Points geven je merk een concurrentievoordeel
Screenflash week 33: Stemming belangrijk: Bereik TV-kijkers op het goede moment
Screenflash week 32: Update video-consumptie Global TV Group over 18 landen
Screenflash week 31: Van goed naar geweldig; Hoe vergroot je de kans op een zeer creatieve campagne
Screenflash week 30: Nieuw inzicht in kijkgedrag Europese huiskamers
Screenflash week 29: Marketeers focussen op de verkeerde drivers van ROI
Screenflash week 28: Ga mee op tour tijdens IBC2023
Screenflash week 27: Het effect van video on demand TV versus social media
Screenflash week 26: Addressable TV-reclames zijn aantrekkelijker en effectiever
Screenflash week 25: Co-viewing: Hoe breng je de relatie tussen kijker en scherm in kaart
Screenflash week 24: De renaissance van Marketing Mix Modelling
Screenflash week 23: Zeven adviezen voor marketingstrategie in economisch zware tijden
Screenflash week 22: (Online) Event Cracking Creativity
Screenflash week 21: 25 manieren om je merk te laten groeien
Screenflash week 20: Verslag Screenforce webinar Connected en Addressable TV
Screenflash week 19: Hoe creëer je merkwaarde en merkgroei?
Screenflash week 18: De kracht van Broadcaster Video On Demand is bereik en effectiviteit
Screenflash week 17: De impact van crossmedia op merkherinnering
Screenflash week 16: Het effect van TV op de marketing funnel
Screenflash week 15: Nieuw Belgisch onderzoek naar videoreclame
Screenflash week 14: De kracht van nieuws en actualiteiten als TV-content
Screenflash week 13: Onderzoek naar herinnering en effecten van reclame
Screenflash week 12: Verslag TV Jaarrapport 2022
Screenflash week 11: TV-reclamemarkt groeit verder naar € 977 miljoen
Screenflash week 10: Brand building stimuleert korte termijn verkoop
Screenflash week 9: Bruto TV-bestedingen e-commerce stijgen verder in 2022
Screenflash week 8: Update QRP-onderzoek GroupM
Screenflash week 7: Aandacht toegepast: Het DNA van de aandachtseconomie
Screenflash week 6: Zes lessen ter verbetering van de performance van reclamecampagne
Screenflash week 5: Negen van de tien Nederlanders kijkt live TV programma’s
Screenflash week 4: Waarom TV een koopje is als je aandacht meerekent
Screenflash week 3: Tips hoe te adverteren tijdens een recessie
Screenflash week 2: De vijf belangrijkste trends voor 2023 volgens Warc
Screenflash week 51: System1 Webinar: Mark Ritson on recession
Screenflash week 50: Mediamonitor 2022: Verschuiving naar online en tevredenheid TV-pakket hoog
Screenflash week 49: Het ondertitelen van TV-commercials werkt positief
Screenflash week 48: Aandacht toegepast: Het KPI criterium ‘de tijd dat reclame zichtbaar is’ vormt de ondergang van het moderne media-onderzoek
Screenflash week 47: Branding werkt in 80% van de gevallen beter dan performance marketing
Screenflash week 46: Het kerstcommercialseizoen 2022 van start
Screenflash week 46: Boost jouw merk met distinctive brand assets
Screenflash week 45: Reclames op het TV-scherm effectiever dan op de smartphone
Screenflash week 44: Europese TV-marketing organisatie egta lanceert podcastserie met 10 industry experts
Screenflash week 43: Mediaprofessionals overschatten de tijd die mensen besteden aan SVOD
Screenflash week 42: The Future of TV Advertising Global – 6 & 7 december in Londen
Screenflash week 41: Marketing in oorlogstijd: kijk naar de tips van Field en Ritson
Screenflash week 40: Aandacht voor reclame: BVOD vs. YouTube vs. social – Think TV onderzoek: Grijp je publiek bij de oogballen
Screenflash week 39: Onderzoek Screenforce Duitsland: TV-kijken bevredigt meer motivatiepatronen dan SVOD
Screenflash week 38: Dutch Media Week 2022 kent een completer programma dan ooit
Screenflash week 37: Aandacht voor reclame belangrijk of niet? Sharp en Ritson zijn het weer niet met elkaar eens.
Screenflash week 36: SevenOne Media: Impact videoreclames beter op premium platform
Screenflash week 35: Bestedingen TV-reclamemarkt komen uit op € 460 miljoen (+13%)
Screenflash week 34: Schrijf je in voor de ‘Best of IBC’-tour en ontdek de nieuwste innovaties in de video-industrie
Screenflash week 33: The Global TV Group: vier onderzoeken die internationale aandacht verdienen
Screenflash week 32: Screenforce en Broadcast Magazine organiseren ‘Best of IBC’-tours
Screenflash week 31: 2022 update WARC whitepaper ‘The Anatomy of Effectiveness’
Screenflash week 29: Maak kans op een ‘behoud je zomergevoel’-verrassingspakket
Screenflash week 28: NMO update: nieuwe TV-cijfers worden uitgerold in drie fasen
Screenflash week 27: Groei TV-bestedingen e-commerce bedrijven versnelt in Q1 2022 naar +43%
Screenflash week 26: Wat is de status van het NMO? Ontdek het tijdens het webinar op donderdag 7 juli om 16.00 uur
Screenflash week 25: The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm
Screenflash week 24: Thinkbox webinar: de context van aandacht volgens internationale experts. Met de vijf belangrijkste tips uit de best-in-class campagnes.
Screenflash week 23: Marketingdeskundige Tom de Bruyne: wat is de rol van media in onze samenleving?
Screenflash week 22: Verslag webinar The State of the Attention Economy
Screenflash week 21: Verslag webinar Orlando Wood ‘The Playbook for Effective Advertising’
Screenflash week 20: Harvard Business Review: waarom marketeers terugkeren naar traditionele media
Screenflash week 19: Kantar creative effectiveness awards 2022 | Vijf actuele drivers voor succesvolle reclames en de tien beste TV-commercials
Screenflash week 18: A force for good: steeds meer TV-commercials stimuleren goed gedrag
Screenflash week 16: Effect TV-sponsoring door Paramount in kaart gebracht
Screenflash week 15: VIA België: rethinking TV reach in the digital age
Screenflash week 14: TV-inkoopplatform TIP breidt uit met uitzendinstructies
ScreenFlash week 13: Webinar ‘The Playbook for Effective Advertising’ met Orlando Wood
ScreenFlash week 12: Reclameprofessionals zijn geen gewone mensen | Zwitsers onderzoek toont verschillen in mediagedrag aan
ScreenFlash week 11: NMO publiceert eerste editie NMO Mediatrends
ScreenFlash week 10: TV-reclamebestedingen naar record in 2021
ScreenFlash week 9: Accenture onderzoekt lange termijn ROI in Canadese markt
ScreenFlash week 8: Bruto TV-bestedingen e-commerce op recordniveau in 2021
ScreenFlash week 7: 23 TV CEO’s vertellen hoe TV merken bouwt
ScreenFlash week 6: State of the art van de aandachteconomie en een voorspelling voor 2022
ScreenFlash week 5: Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren
ScreenFlash week 4: WARC Marketer’s Toolkit 2022: de 5 belangrijkste trends in beeld
ScreenFlash week 3: Kantar 2022 Media Trends and Predictions – Verwachtingen van adverteerders rond 5 wereldwijde mediatrends in kaart gebracht
ScreenFlash week 2: Kijk uit met ‘niet passende’ content rond je onlinevideocampagne – Magna US doet onderzoek onder 2.700 respondenten
ScreenFlash week 1: De 14 best gelezen artikelen van 2021: het jaar samengevat
ScreenFlash week 52: De 10 belangrijkste marketing momenten van 2021 door Mark Ritson
ScreenFlash week 51: Jumbo is de leukste en meest effectieve kerstcommercial in 2021
ScreenFlash week 50: Online publishers verenigd in Screenforce roepen markt op om nieuwe online luidheidsnorm te omarmen
ScreenFlash week 49: Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om Europese consument te bereiken
ScreenFlash week 48: Thinkbox analyseert best-in-class e-commerce bedrijven – TV verlaagt de kosten van je click-trough-rate
ScreenFlash week 47: Nieuwe media-currency ‘aandacht’ heeft innovatiekloof inmiddels overbrugd
ScreenFlash week 46: 21 november 2021: World Television Day | E-commerce bedrijven omarmen wereldwijd TV
ScreenFlash week 45: Belang van Data Driven Decisicion Making in Europa neemt toe | DVJ presenteert resultaten van haar nieuwe onderzoek
ScreenFlash week 44: Reclame voor online kansspelen. Waar kun je op rekenen?
ScreenFlash week 43: TOMORROW’S TV, CREATED TODAY Webinar van Global TV Group met TV Industry leaders op 18 november
ScreenFlash week 42: Sprekers bekend van the Future of TV Advertising Global in Londen
ScreenFlash week 41: De succesfactoren achter de meest succesvolle E-commerce bedrijven
ScreenFlash week 40: OMD Worldwide: De link tussen aandacht en mental availability
ScreenFlash week 39: ’s Werelds grootste media, entertainment en technologie show IBC 2021 gaat door
ScreenFlash week 38: SKO publicatie 10 jaar uitgesteld kijken: van live naar later
ScreenFlash week 37: Aandachtrevolutie: het opnieuw uitvinden van een uitvinding – Blog Karen Nelson Field over viewability versus aandacht
ScreenFlash week 36: Ehrenberg-Bass Instituut: Wat gebeurt er met merken die stoppen met adverteren?
ScreenFlash week 35: Recordgroei TV-reclamemarkt in eerste helft 2021 – TV-bestedingen komen uit op € 406 miljoen (+32%)
ScreenFlash week 34: Testen TV-commercial in vroeg stadium kan veel kosten en tijd besparen
ScreenFlash week 32: Diversiteit en inclusiviteit in reclame is een win-winsituatie
ScreenFlash week 30: TIP breidt uit met GRP module: inzicht in TV-campagneresultaten op andere doelgroepen
ScreenFlash week 29: De link tussen aandacht en effect in kaart gebracht
ScreenFlash week 27: Track the succes: hoge effectiviteit TV-reclame dankzij ontspannen kijkgedrag en betere fit met umfeld
ScreenFlash week 25: De zomer kan beginnen met deze boektoppers – Screenforce verloot vakliteratuur
ScreenFlash week 24: Ebiquity brengt met aCPM kosten per duizend seconden aandacht in kaart
ScreenFlash week 23: AttentionTrace™ planner: Inzicht in aandacht voor videocontacten
ScreenFlash week 22: Egta whitepaper: 40 cases tonen impact Covid-19 op reclame creatie
ScreenFlash week 21: Creativiteit in crisistijd: learnings van de meest creatieve en effectieve reclames
ScreenFlash week 20: Post corona: E-commerce blijft groot en consument heeft voorkeur voor TV-reclame
ScreenFlash week 19: Reclame in het brein: Wat werkt wel en wat werkt niet
ScreenFlash week 18: Wereldwijd overzicht effectonderzoek: TV is de aanjager voor bedrijfsresultaten
ScreenFlash week 17: Nieuw onderzoek levert zes attention triggers voor aandachtsmarketing
ScreenFlash week 16: Verslag lancering Nationaal Media Onderzoek (NMO) | Het nieuwe crossmediale bereiksonderzoek
ScreenFlash week 15: VAB onderzoek: Het Halo Effect van TV onderzocht voor 190 merken
ScreenFalsh week 14: Addressable advertising vormt de toekomst van TV-marketing Learnings uit de Belgische markt gebundeld in whitepaper
ScreenFlash week 13: Nationaal Media Onderzoek gaat van start | SKO, NLO, NOM en VINEX besluiten tot integrale samenwerking in bereiksonderzoek
ScreenFlash week 12: Ipsos whitepaper over distinctive brand assets: Geluid, merk characters en bekende personen de beste manier om link met merk te communiceren
ScreenFlash week 11: Podcast professor Scott Galloway: aandacht voor en de toekomst van reclame
ScreenFlash week 10: De TV-reclamemarkt is in 2020 uitgekomen op € 753 miljoen
ScreenFlash week 9: Agenda Festival of Marketing bekend + winactie
ScreenFlash week 8: Driedelige analyse over e-commerce branche | Deel 3: Bereik e-commerce sites 21% gestegen in drie jaar tijd
ScreenFlash week 7: Interessante case: Deense TV 2 start selfservice platform voor addressable TV
ScreenFlash week 6: Driedelige analyse over e-commerce branche | Deel 2: Meer vertrouwen in e-commerce bedrijven dankzij reclame
ScreenFlash week 5: Smartphone intensiever gebruikt, onder meer voor online bestellen
ScreenFlash week 4: Videobegrippenlijst: De belangrijkste begrippen over TV en over online video op een rij
ScreenFlash week 3: Driedelige analyse over e-commerce branche | Deel 1: TV-bestedingen in vijf jaar gestegen met 50%
ScreenFlash week 2: Jaaroverzicht TV kijkcijfers 2020: Nederlander kijkt 160 minuten per dag TV
ScreenFlash week 1: De 15 best gelezen artikelen van 2020: het jaar samengevat
ScreenFlash week 52: Update Re-evaluating Media onderzoek van Ebiquity: merkonderscheid nog belangrijker
ScreenFlash week 51: Nederlandse kerstcommercials borduren voort op thema John Lewis: give a little love.
ScreenFlash week 49: Wat betekent de nieuwe Mediawet voor influencer marketing?
ScreenFlash week 48: Verslag webinar met Karen Nelson-Field: de kracht van TV in de aandachteconomie
ScreenFlash week 47: Screenforce Day 2020 – Een terugblik op 3 jaar Screenforce Day
ScreenFlash week 46: Onderzoek: videoreclames op ‘VTM GO’ BVOD-platform effectiever dan op YouTube
ScreenFlash week 45: Het her-evalueren van reclame-effectiviteit gebaseerd op aandacht als nieuwe currency
ScreenFlash week 44: Egta whitepaper: inzage in hybride metingen van TV op alle schermen
ScreenFlash week 43: TV-reclamemarkt herstelt snel na eerst golf corona en groeit met 0,7% naar € 171 miljoen in derde kwartaal 2020
ScreenFlash week 42: Nieuwe standaard voor reclame-effectiviteit – James Hurman en Peter Field ontwikkelen een model voor effectieve campagnes: ‘The Creative Effectiveness Ladder’
ScreenFlash week 41: Maak kans op een mini MBA van Mark Ritson – Screenforce steekt thuiswerkende marketeers een hart onder de riem
ScreenFlash week 40: Verslag webinar Mark Ritson: Investeren tijdens recessie
ScreenFalsh week 39: Video Impact rapport SevenOne Media: alles over video – Derde en laatste deel
ScreenFlash week 38: Nieuw onderzoek Karen Nelson-Field ‘Not all Reach is Equal’ aangevuld met Duitse editie – Deel 2
ScreenFlash week 37: Video Impact rapport SevenOne Media: alles over video deel twee
ScreenFlash week 36: Schrijf je in voor de cursus THIS=TV – Donderdag 8 oktober
ScreenFlash week 35: Video Impact rapport SevenOne Media: alles over video – Deel 1
ScreenFlash week 34: TV-reclamemarkt komt uit op €307 miljoen in eerste helft 2020 – TV-SchermTijd groeit met ruim 6%
ScreenFlash week 32: Onderzoek Karen Nelson-Field, ‘Not all Reach is Equal’, aangevuld met Duitse editie
ScreenFlash week 30: Verslag van de webinar met Nigel Walley: een update over Addressable TV
ScreenFlash week 29: Webinar Mark Ritson: dinsdag 22 september van 14.30 – 15.30 uur
Screenflash week 28: Ebiquity: Impact van creativiteit verhogen met behulp van modelling technieken
ScreenFlash week 27: Nieuws & Actualiteiten is de meest efficiënte TV-programmacategorie
ScreenFlash week 26: Broadcast content in Nederland goed voor 86% van totale video kijktijd
ScreenFlash week 25: Aandacht wordt de nieuwe currency – WARC publiceert ‘Guide to Planning for Attention’
ScreenFlash week 24: Wavemaker UK en Gain Theory analyseren korte en lange-termijn effecten van media-inzet
ScreenFlash week 21: Corona creëert creativiteit TV-commercials
ScreenFlash week 20: Lessen van Peter Field: Adverteren tijdens eerdere recessies vertaald naar coronacrisis
ScreenFlash week 19: Screenforce lanceert aanvraagplatform voor TV-campagnes
ScreenFlash week 17: Breed draagvlak voor TV-reclames tijdens coronacrisis
ScreenFlash week 16: Inspiratie: creatieve inhakers ten tijde van coronacrisis
ScreenFlash week 15: Exploitanten steunen adverteerders tijdens coronacrisis
ScreenFlash week 13: SKO publicatie: Corona houdt Nederland thuis aan de buis
ScreenFlash week 12: Nieuw onderzoek Channel 4: Onverwachte TV-reclames zijn effectiever
ScreenFlash week 11: TV-reclamemarkt groeit in 2019 naar €829 miljoen
ScreenFlash week 10: Ebiquity rapport ‘Mind the Gap’ waarschuwt: let op de kwaliteit van bereik
ScreenFlash week 9: WARC analyse: Creatieve campagnes zijn vaak ook effectieve campagnes
ScreenFlash week 8: Het nieuwste boek van Karen Nelson-Field: The Attention Economy and How Media Works
ScreenFlash week 6: Future of TV Advertising seminar: de belangrijkste conclusies
ScreenFlash week 5: TV-content zet vaker aan tot online surfgedrag – Video Highlights Trends in Digitale Media 2019 onderzoek
ScreenFlash week 4: Ritson analyseert EFFIE cases: grootte merk en creativiteit zijn belangrijkste drivers voor effectiviteit
ScreenFlash week 3: Schermtijd in Nederland naar 192 minuten in 2019
ScreenFlash week 2: WARC’s Marketer’s Toolkit: welke factoren bepalen het marketingbeleid in 2020?
ScreenFlash week 51: Schrijf je in voor de cursus THIS=TV – Dinsdag 14 en donderdag 16 januari 2020
ScreenFlash week 50: Waarom ROI niet alles zegt: het maximale nut en de schaalbaarheid van media
ScreenFlash week 49: Denk bij het inzetten van TV-reclames zowel aan bereik als aan performance
ScreenFlash week 48: Re-evaluating Media: Ebiquity onderzoekt beeld dat Belgische mediaprofessionals hebben van effectiviteit media
ScreenFalsh week 47: World Television Day 2019 viert diversiteit van TV over de hele wereld
ScreenFlash week 46: WARC Media Allocation Benchmarks: 1.130 campagnes onderzocht op verdeling mediabudget
ScreenFlash week 45: Future of TV Advertising seminar Londen gaat global
ScreenFlash week 44: TV-industrie committeert zich aan hoge standaard voor bereiksonderzoek
ScreenFlash week 43: TV-reclamemarkt groeit met 1,4% over eerste drie kwartalen 2019 – Zowel TV-platforms als online platforms laten groei zien
ScreenFlash week 42: Screenforce Day 2019: een terugblik
ScreenFlash week 41: Van alle videoreclame impressies wordt de helft via een Connected TV vertoond
ScreenFlash week 40: De kortetermijn ROI in de reisbranche verbetert sterk door media-inzet
ScreenFlash week 39: Nieuw onderzoek Karen Nelson-Field: videocampagnes ook bij weinig aandacht effectief
ScreenFlash week 38: The Future of TV-advertising: de blauwe of de rode pil?
ScreenFlash week 37: De transfermarkt is gesloten, het nieuwe TV-seizoen is van start – Screenforce heeft ook een overzicht gemaakt
ScreenFlash week 36: De internetgeneratie kijkt net zo veel video – Deep dive analyse Screenforce Media:Tijd naar levensfase
ScreenFlash week 35: Future TV Advertising Forum Amsterdam
ScreenFlash week 34: Schrijf je in voor de ‘Best of IBC’-tour 2019 – Ontdek de nieuwste innovaties en spraakmakende technologieën
ScreenFlash week 33: TV-reclamemarkt naar €394 miljoen in eerste helft 2019
ScreenFlash week 32: Onderzoek: hoe maak je de meest effectieve TV-commercial? Optimale creatieve executie verschilt per branche
ScreenFlash week 31: Conclusie top 5 best gelezen onderzoeksartikelen: aandacht is nieuwe currency
ScreenFlash week 30: Thinkbox onderzoek: het effect van TV-reclame op kleine bedrijven verder uitgediept
ScreenFlash week 29: Screenforce en Media Perspectives organiseren ‘Best of IBC’-tour 2019 – Ontdek de nieuwste innovaties en spraakmakende technologieën
ScreenFlash week 28: Waarom de lengte van een TV-commercial belangrijk is
ScreenFlash week 27: Future TV Advertising Forum Amsterdam: ontdek de toekomst van TV advertising in de Benelux
ScreenFlash week 26: Screenforce roept op tot integratie A/B-testen in TV-planning voor beter effect van commercial
ScreenFlash week 25: WARC publiceert vijf cruciale handvatten voor effectieve marketing tijdens Cannes Lions
ScreenFlash week 24: Industry Meetup Influencer Marketing: samen op scherp voor transparante reclame
ScreenFlash week 23: Jongeren kijken meer TV dan on demand of online video – Video-analyse Screenforce op resultaten Media:Tijd 2018
ScreenFlash week 22: Thinkbox onderzoek: het effect van TV-reclame voor kleine bedrijven
ScreenFlash week 21: Breng jij een bezoek aan IBC 2019? ’s Werelds grootste media, entertainment & technologie show
ScreenFlash week 19: Uitnodiging Industry Meetup Influencer Marketing
ScreenFlash week 18: Media:Tijd 2018 | Nederlander besteedt bijna 8½ uur per dag aan media waaronder ruim 3 uur aan video
ScreenFlash week 17: Slim gebruik van data maakt TV effectiever en garandeert hoog bereik – Zelfs Byron Sharp zou dit verwelkomen
ScreenFlash week 16: ANGA COM 2019: Internationaal congres voor broadband, TV en online
ScreenFlash week 15: Addressable TV bereikt doelgroep op een privacy compliant manier
ScreenFlash week 14: Warc Media Strategy Report 2019 – De vier belangrijkste learnings van de meest effectieve campagnes
ScreenFlash week 13: TV-reclamemarkt komt in 2018 uit op €821 miljoen – Een stijging van 3% in vergelijking met 2017
ScreenFlash week 12: Volgens Binet & Field besteden financiële bedrijven te weinig aan brand building
ScreenFlash week 11: Eye tracking en hartslagmeting geven inzicht in aandacht voor TV-commercial
ScreenFlash week 10: E-commerce bedrijven op zoek naar groot bereik en bredere doelgroep
ScreenFlash week 9: Eerste inzicht in ROI van influencers ontkracht simpele aannames
ScreenFlash week 8: Het wordt hoog tijd dat TV en digital de strijdbijl begraven
ScreenFlash week 7: The Currency of Marketing Effectiveness – De grote marketeers leggen het uit in een zevendelige videoserie
ScreenFlash week 6: Update ROI TV-Analyzer Screenforce Duitsland – ROI TV-campagnes net zo hoog als in 2012
ScreenFlash week 5: Opmars gebruik VOD-platforms op Smart-TV – Video highlights Trends In Digitale Media 2018 onderzoek
ScreenFlash week 4: Nederlanders keken in 2018 gemiddeld 173 minuten per dag televisie
ScreenFlash week 3: Korte TV-commercials zijn de nieuwste trend dit jaar
ScreenFlash week 2: WARC Global Ad Trends: TV staat op het kruispunt van massabereik en targeting
ScreenFlash week 51: Kerstcommercials uit het buitenland: aansprekend, inspirerend en spraakmakend
ScreenFlash week 50: TV-attributie onderzoek volwassen door gebruik van meer online data
ScreenFlash week 49: Update wereldwijde TV-analyse met cijfers uit 26 landen
ScreenFalsh week 47: Het tijdperk van TV: waarom consumenten TV en video kijken
ScreenFlash week 45: CBS brengt internetgebruik in kaart: TV-kijken en bellen vaker via het internet
ScreenFlash week 44: Nieuwste boek Binet & Field: Effectiveness in Context | Balans tussen brand building en sales activation geanalyseerd naar context van het product
ScreenFalsh week 43: TV-spotmarkt groeit met 2,3% in derde kwartaal 2018 – Bestedingen OLV-spotmarkt naar een record
ScreenFlash week 42: Screenforce Day 2018: een terugbik
ScreenFlash week 40: ‘Een Gouden Eeuw voor TV-reclame’| Ebiquity analyseert 2.000 campagnes
ScreenFlash week 39: Nieuwe ROI analyse Les Binet: Verhouding brand building versus sales activation optimaal bij 75% – 25%
ScreenFlash week 38: Tweede eye-tracking onderzoek van Karen Nelson-Field geeft inzicht in het langetermijneffect van reclame op TV, Facebook en YouTube
ScreenFlash week 37: Waarom tech-bedrijven veel geld besteden aan TV | Een analyse door Simulmedia
ScreenFlash week 36: Mark Ritson: Targeting of massa marketing? Het antwoord is beide
ScreenFlash week 35: Effect mediabudget in kaart gebracht
ScreenFlash week 34: Schrijf je nu in voor de stoomcursus THIS=TV | Donderdag 8 november
ScreenFlash week 33: IBC 2018: ’s werelds grootste media, entertainment en technologie show
ScreenFlash week 32: 3% groei voor TV-reclamemarkt in eerste helft 2018
ScreenFlash week 31: Nieuw onderzoek Ebiquity toont welke branches hun ROI kunnen verhogen met inzet TV
ScreenFlash week 30: TV bezit Nederlandse huishoudens in eerste helft 2018 op 96% – Halfjaarlijkse kerncijfers gepubliceerd
ScreenFlash week 28: Nieuwe spreker Screenforce Day 2018 bekend: Mathias Berg – COO Bannier Broadcasting
ScreenFlash week 27: Nieuw crossmediaal bereiksonderzoek in de maak
ScreenFlash week 26: Samenwerking is sleutelwoord bij Cross Media Café: Linear Meets Digital
ScreenFlash week 24: Apple TV als alternatief voor traditionele set-top box
ScreenFlash week 22: Cross Media Café: Linear Meets Digital
ScreenFlash week 21: TV-spotmarkt groeit met 6,8% in eerste kwartaal 2018
ScreenFlash week 19: Expertsessie Marketing Mix Modelling
ScreenFlash week 18: WARC top 100 | Lessen uit de meest effectieve campagnes in de wereld
ScreenFlash week 17: Next skool: combinatie branding en performance meest effectief
ScreenFlash week 16: NBCUniversal lanceert nieuwe cross-platform reclame metric
ScreenFlash week 15: Search campagnes effectiever door de inzet van radio en TV
ScreenFlash week 14: TV-reclame en de eisen van adverteerders
ScreenFlash week 13: De 16 lessen van ROI-goeroes Les Binet en Peter Field
ScreenFlash week 12: Eerste inzichten in gefuseerde SKO videodata en VINEX displaydata gepubliceerd
ScreenFlash week 11: Effectiviteit TV en radio veel groter dan adverteerders en bureaus denken
ScreenFlash week 10: TV-reclame belangrijkste bron voor ontdekken nieuwe merken en producten
ScreenFlash week 9: Kijkers hebben emotionele band met TV-reclames
ScreenFlash week 7: Brands bring colour to our lives – Uniek Thinkbox-onderzoek over de waarde van het merk
ScreenFlash week 6: Met een budgetaandeel van 64% is TV goed voor 78% van de brand awareness
ScreenFlash week 5: Smart-TV vindt steeds meer zijn plek in Nederlandse huishoudens
ScreenFlash week 4: Byron Sharp analyseert: grote A-merken blijven het goed doen, ook onder jongeren
ScreenFlash week 3: TV speelt essentiële rol in effectieve marketing
ScreenFlash week 2: Bijna 15 miljoen Nederlanders kijken gemiddeld 776 minuten TV tijdens feestdagen – december laat stijging kijktijd zien
ScreenFlash week 1: Meeste vrije tijd wordt besteed aan TV-kijken
ScreenFlash week 50: Kloof tussen mediaprofessionals en gewone man
ScreenFlash week 49: Ton Rozestraten nieuwe voorzitter Screenforce
ScreenFlash week 48: TV verantwoordelijk voor bijna driekwart van alle door reclame gegenereerde winst
ScreenFlash week 47: Wereldwijde TV-analyse op World Television Day
ScreenFlash week 46: Millennials vinden TV(-reclame) belangrijker dan YouTube
ScreenFlash week 45: TV is verre van dood, maar gaat een interessant decennium tegemoet
ScreenFlash week 44: Online TV-dienst NLZIET breidt aanbod uit met live en replay TV
ScreenFlash week 43: TV meest effectieve medium in digitale landschap – Nieuwe publicatie Les Binet en Peter Field
ScreenFlash week 42: Nederlandse reclame-industrie maakt zich sterk voor het nut van reclame
ScreenFlash week 41: Aandacht voor reclame op TV groter dan op Facebook en YouTube
ScreenFlash week 40: PwC rekent op herstel TV-reclamebestedingen
ScreenFlash week 39: Dinsdag 24 oktober: stoomcursus THIS=TV
ScreenFlash week 38: Bereik en effectiviteit TV onmisbaar in digitale wereld
ScreenFlash week 37: Acht tips voor effectieve TV-partnerships
ScreenFlash week 36: Drie functies van muziek in reclame
ScreenFlash week 35: Video essentieel voor effectiviteit campagnes
ScreenFlash week 34: ‘Gen Z’ generatie positiever tegenover traditionele reclame
ScreenFlash week 31: De strijd om aandacht in een multiscreening wereld
ScreenFlash week 30: TV in Nederland eerste half jaar 2017
ScreenFlash week 28: TV-sponsoring heeft langdurig en positief effect op merken
ScreenFlash week 27: Screenforce lanceert ‘Commercial Prikbord’ met de beste TV-commercials
ScreenFlash week 26: TV brengt merkboodschap het beste over aan consument
ScreenFlash week 25: Reclame rond premium video content geeft veel hogere ROI dan bij short form content (Youtube) en paid social media (Facebook)
ScreenFlash week 24: TV- en radiocampagnes effectief in het stimuleren van sitebezoek merken
ScreenFlash week 23: TV-toestel belangrijkste video platform in VS
ScreenFlash week 22: Gemiddelde houding consumenten positief of neutraal ten opzichte van reclame
ScreenFlash week 21: Grootste deel videotijd Engelse jongeren besteed aan kijken naar TV
ScreenFlash week 20: 30 seconden online commercial nog steeds populair in Europa
ScreenFlash week 19: Gebruik Impact Model Medialaan verhoogt effectiviteit TV-reclame
ScreenFlash week 18: Fusiedata TV en online kijkcijfers SKO ook in Mediaview beschikbaar
ScreenFlash week 17: Eye tracking toont aan dat TV-reclame meer impact heeft
ScreenFlash week 16: Consumenten geven steeds meer geld uit aan TV-content
ScreenFlash week 15: Global players Apple, Facebook en Google investeren € 1,7 miljard in offline media
ScreenFlash week 14: TV kijken een stuk groter dan sociale platforms
ScreenFlash week 13: Campagnes rondom broadcast content effectiever en veiliger dan rond YouTube en Facebook
ScreenFlash week 12: Screenforce Day 2017 – Een terugblik
ScreenFlash week 11: McCafé: volgens McDonalds de beste plek om je favoriete TV-programma te bespreken
ScreenFlash week 10: TV-reclamemarkt groeit naar € 991 miljoen in 2016
ScreenFlash week 9: VICELAND treedt toe tot Screenforce
ScreenFlash week 8: Houd consumentenmerk top of mind met old-school advertising
ScreenFlash week 7: Nielsen: Retail voor het eerst grootste branche op TV
ScreenFlash week 6: Digitale TV in 88 procent van de Nederlandse huishoudens
ScreenFlash week 5: Eerste sprekers Screenforce Day 2017 bekend
ScreenFlash week 4: Effectieve TV-commercial prikkelt verbeelding en toont functionele voordelen
ScreenFlash week 3: Consument gebruikt videodiensten om verschillende redenen
ScreenFlash week 2: De Nederlander keek gemiddeld 183 minuten per dag TV in 2016