Screenforce nieuwsbrief: ScreenFlash
Op dinsdag verstuurt Screenforce de ScreenFlash. In deze nieuwsbrief brengen wij jou op de hoogte van het laatste nieuws uit de TV-branche, zoals publicaties van onderzoeken, interessante cases of events.
Aanmelden voor de ScreenFlash?
Schrijf je hieronder in voor de wekelijkse ScreenFlash.
Wil je geen e-mailings meer van ons ontvangen? Dan kun je je op elk gewenst moment afmelden door op de link ‘afmelden’ onder aan elke nieuwsbrief te klikken of door contact op te nemen met info@screenforce.nl.
Verstuurde edities
Hieronder vind je de edities uit 2021
ScreenFlash week 1: De 15 best gelezen artikelen van 2020: het jaar samengevat
ScreenFlash week 2: Jaaroverzicht TV kijkcijfers 2020: Nederlander kijkt 160 minuten per dag TV
Hieronder vind je de edities uit 2020
ScreenFlash week 52: Update Re-evaluating Media onderzoek van Ebiquity: merkonderscheid nog belangrijker
ScreenFlash week 51: Nederlandse kerstcommercials borduren voort op thema John Lewis: give a little love.
ScreenFlash week 49: Wat betekent de nieuwe Mediawet voor influencer marketing?
ScreenFlash week 48: Verslag webinar met Karen Nelson-Field: de kracht van TV in de aandachteconomie
ScreenFlash week 47: Screenforce Day 2020 – Een terugblik op 3 jaar Screenforce Day
ScreenFlash week 46: Onderzoek: videoreclames op ‘VTM GO’ BVOD-platform effectiever dan op YouTube
ScreenFlash week 45: Het her-evalueren van reclame-effectiviteit gebaseerd op aandacht als nieuwe currency
ScreenFlash week 44: Egta whitepaper: inzage in hybride metingen van TV op alle schermen
ScreenFlash week 43: TV-reclamemarkt herstelt snel na eerst golf corona en groeit met 0,7% naar € 171 miljoen in derde kwartaal 2020
ScreenFlash week 42: Nieuwe standaard voor reclame-effectiviteit – James Hurman en Peter Field ontwikkelen een model voor effectieve campagnes: ‘The Creative Effectiveness Ladder’
ScreenFlash week 41: Maak kans op een mini MBA van Mark Ritson – Screenforce steekt thuiswerkende marketeers een hart onder de riem
ScreenFlash week 40: Verslag webinar Mark Ritson: Investeren tijdens recessie
ScreenFalsh week 39: Video Impact rapport SevenOne Media: alles over video – Derde en laatste deel
ScreenFlash week 38: Nieuw onderzoek Karen Nelson-Field ‘Not all Reach is Equal’ aangevuld met Duitse editie – Deel 2
ScreenFlash week 37: Video Impact rapport SevenOne Media: alles over video deel twee
ScreenFlash week 36: Schrijf je in voor de cursus THIS=TV – Donderdag 8 oktober
ScreenFlash week 35: Video Impact rapport SevenOne Media: alles over video – Deel 1
ScreenFlash week 34: TV-reclamemarkt komt uit op €307 miljoen in eerste helft 2020 – TV-SchermTijd groeit met ruim 6%
ScreenFlash week 32: Onderzoek Karen Nelson-Field, ‘Not all Reach is Equal’, aangevuld met Duitse editie
ScreenFlash week 30: Verslag van de webinar met Nigel Walley: een update over Addressable TV
ScreenFlash week 29: Webinar Mark Ritson: dinsdag 22 september van 14.30 – 15.30 uur
Screenflash week 28: Ebiquity: Impact van creativiteit verhogen met behulp van modelling technieken
ScreenFlash week 27: Nieuws & Actualiteiten is de meest efficiënte TV-programmacategorie
ScreenFlash week 26: Broadcast content in Nederland goed voor 86% van totale video kijktijd
ScreenFlash week 25: Aandacht wordt de nieuwe currency – WARC publiceert ‘Guide to Planning for Attention’
ScreenFlash week 24: Wavemaker UK en Gain Theory analyseren korte en lange-termijn effecten van media-inzet
ScreenFlash week 21: Corona creëert creativiteit TV-commercials
ScreenFlash week 20: Lessen van Peter Field: Adverteren tijdens eerdere recessies vertaald naar coronacrisis
ScreenFlash week 19: Screenforce lanceert aanvraagplatform voor TV-campagnes
ScreenFlash week 17: Breed draagvlak voor TV-reclames tijdens coronacrisis
ScreenFlash week 16: Inspiratie: creatieve inhakers ten tijde van coronacrisis
ScreenFlash week 15: Exploitanten steunen adverteerders tijdens coronacrisis
ScreenFlash week 13: SKO publicatie: Corona houdt Nederland thuis aan de buis
ScreenFlash week 12: Nieuw onderzoek Channel 4: Onverwachte TV-reclames zijn effectiever
ScreenFlash week 11: TV-reclamemarkt groeit in 2019 naar €829 miljoen
ScreenFlash week 10: Ebiquity rapport ‘Mind the Gap’ waarschuwt: let op de kwaliteit van bereik
ScreenFlash week 9: WARC analyse: Creatieve campagnes zijn vaak ook effectieve campagnes
ScreenFlash week 8: Het nieuwste boek van Karen Nelson-Field: The Attention Economy and How Media Works
ScreenFlash week 6: Future of TV Advertising seminar: de belangrijkste conclusies
ScreenFlash week 5: TV-content zet vaker aan tot online surfgedrag – Video Highlights Trends in Digitale Media 2019 onderzoek
ScreenFlash week 4: Ritson analyseert EFFIE cases: grootte merk en creativiteit zijn belangrijkste drivers voor effectiviteit
ScreenFlash week 3: Schermtijd in Nederland naar 192 minuten in 2019
ScreenFlash week 2: WARC’s Marketer’s Toolkit: welke factoren bepalen het marketingbeleid in 2020?
Hieronder vind je de edities uit 2019
ScreenFlash week 51: Schrijf je in voor de cursus THIS=TV – Dinsdag 14 en donderdag 16 januari 2020
ScreenFlash week 50: Waarom ROI niet alles zegt: het maximale nut en de schaalbaarheid van media
ScreenFlash week 49: Denk bij het inzetten van TV-reclames zowel aan bereik als aan performance
ScreenFlash week 48: Re-evaluating Media: Ebiquity onderzoekt beeld dat Belgische mediaprofessionals hebben van effectiviteit media
ScreenFalsh week 47: World Television Day 2019 viert diversiteit van TV over de hele wereld
ScreenFlash week 46: WARC Media Allocation Benchmarks: 1.130 campagnes onderzocht op verdeling mediabudget
ScreenFlash week 45: Future of TV Advertising seminar Londen gaat global
ScreenFlash week 44: TV-industrie committeert zich aan hoge standaard voor bereiksonderzoek
ScreenFlash week 43: TV-reclamemarkt groeit met 1,4% over eerste drie kwartalen 2019 – Zowel TV-platforms als online platforms laten groei zien
ScreenFlash week 42: Screenforce Day 2019: een terugblik
ScreenFlash week 41: Van alle videoreclame impressies wordt de helft via een Connected TV vertoond
ScreenFlash week 40: De kortetermijn ROI in de reisbranche verbetert sterk door media-inzet
ScreenFlash week 39: Nieuw onderzoek Karen Nelson-Field: videocampagnes ook bij weinig aandacht effectief
ScreenFlash week 38: The Future of TV-advertising: de blauwe of de rode pil?
ScreenFlash week 37: De transfermarkt is gesloten, het nieuwe TV-seizoen is van start – Screenforce heeft ook een overzicht gemaakt
ScreenFlash week 36: De internetgeneratie kijkt net zo veel video – Deep dive analyse Screenforce Media:Tijd naar levensfase
ScreenFlash week 35: Future TV Advertising Forum Amsterdam
ScreenFlash week 34: Schrijf je in voor de ‘Best of IBC’-tour 2019 – Ontdek de nieuwste innovaties en spraakmakende technologieën
ScreenFlash week 33: TV-reclamemarkt naar €394 miljoen in eerste helft 2019
ScreenFlash week 32: Onderzoek: hoe maak je de meest effectieve TV-commercial? Optimale creatieve executie verschilt per branche
ScreenFlash week 31: Conclusie top 5 best gelezen onderzoeksartikelen: aandacht is nieuwe currency
ScreenFlash week 30: Thinkbox onderzoek: het effect van TV-reclame op kleine bedrijven verder uitgediept
ScreenFlash week 29: Screenforce en Media Perspectives organiseren ‘Best of IBC’-tour 2019 – Ontdek de nieuwste innovaties en spraakmakende technologieën
ScreenFlash week 28: Waarom de lengte van een TV-commercial belangrijk is
ScreenFlash week 27: Future TV Advertising Forum Amsterdam: ontdek de toekomst van TV advertising in de Benelux
ScreenFlash week 26: Screenforce roept op tot integratie A/B-testen in TV-planning voor beter effect van commercial
ScreenFlash week 25: WARC publiceert vijf cruciale handvatten voor effectieve marketing tijdens Cannes Lions
ScreenFlash week 24: Industry Meetup Influencer Marketing: samen op scherp voor transparante reclame
ScreenFlash week 23: Jongeren kijken meer TV dan on demand of online video – Video-analyse Screenforce op resultaten Media:Tijd 2018
ScreenFlash week 22: Thinkbox onderzoek: het effect van TV-reclame voor kleine bedrijven
ScreenFlash week 21: Breng jij een bezoek aan IBC 2019? ’s Werelds grootste media, entertainment & technologie show
ScreenFlash week 19: Uitnodiging Industry Meetup Influencer Marketing
ScreenFlash week 18: Media:Tijd 2018 | Nederlander besteedt bijna 8½ uur per dag aan media waaronder ruim 3 uur aan video
ScreenFlash week 17: Slim gebruik van data maakt TV effectiever en garandeert hoog bereik – Zelfs Byron Sharp zou dit verwelkomen
ScreenFlash week 16: ANGA COM 2019: Internationaal congres voor broadband, TV en online
ScreenFlash week 15: Addressable TV bereikt doelgroep op een privacy compliant manier
ScreenFlash week 14: Warc Media Strategy Report 2019 – De vier belangrijkste learnings van de meest effectieve campagnes
ScreenFlash week 13: TV-reclamemarkt komt in 2018 uit op €821 miljoen – Een stijging van 3% in vergelijking met 2017
ScreenFlash week 12: Volgens Binet & Field besteden financiële bedrijven te weinig aan brand building
ScreenFlash week 11: Eye tracking en hartslagmeting geven inzicht in aandacht voor TV-commercial
ScreenFlash week 10: E-commerce bedrijven op zoek naar groot bereik en bredere doelgroep
ScreenFlash week 9: Eerste inzicht in ROI van influencers ontkracht simpele aannames
ScreenFlash week 8: Het wordt hoog tijd dat TV en digital de strijdbijl begraven
ScreenFlash week 7: The Currency of Marketing Effectiveness – De grote marketeers leggen het uit in een zevendelige videoserie
ScreenFlash week 6: Update ROI TV-Analyzer Screenforce Duitsland – ROI TV-campagnes net zo hoog als in 2012
ScreenFlash week 5: Opmars gebruik VOD-platforms op Smart-TV – Video highlights Trends In Digitale Media 2018 onderzoek
ScreenFlash week 4: Nederlanders keken in 2018 gemiddeld 173 minuten per dag televisie
ScreenFlash week 3: Korte TV-commercials zijn de nieuwste trend dit jaar
ScreenFlash week 2: WARC Global Ad Trends: TV staat op het kruispunt van massabereik en targeting
Hieronder vind je de edities uit 2018.
ScreenFlash week 51: Kerstcommercials uit het buitenland: aansprekend, inspirerend en spraakmakend
ScreenFlash week 50: TV-attributie onderzoek volwassen door gebruik van meer online data
ScreenFlash week 49: Update wereldwijde TV-analyse met cijfers uit 26 landen
ScreenFalsh week 47: Het tijdperk van TV: waarom consumenten TV en video kijken
ScreenFlash week 45: CBS brengt internetgebruik in kaart: TV-kijken en bellen vaker via het internet
ScreenFlash week 44: Nieuwste boek Binet & Field: Effectiveness in Context | Balans tussen brand building en sales activation geanalyseerd naar context van het product
ScreenFalsh week 43: TV-spotmarkt groeit met 2,3% in derde kwartaal 2018 – Bestedingen OLV-spotmarkt naar een record
ScreenFlash week 42: Screenforce Day 2018: een terugbik
ScreenFlash week 40: ‘Een Gouden Eeuw voor TV-reclame’| Ebiquity analyseert 2.000 campagnes
ScreenFlash week 39: Nieuwe ROI analyse Les Binet: Verhouding brand building versus sales activation optimaal bij 75% – 25%
ScreenFlash week 38: Tweede eye-tracking onderzoek van Karen Nelson-Field geeft inzicht in het langetermijneffect van reclame op TV, Facebook en YouTube
ScreenFlash week 37: Waarom tech-bedrijven veel geld besteden aan TV | Een analyse door Simulmedia
ScreenFlash week 36: Mark Ritson: Targeting of massa marketing? Het antwoord is beide
ScreenFlash week 35: Effect mediabudget in kaart gebracht
ScreenFlash week 34: Schrijf je nu in voor de stoomcursus THIS=TV | Donderdag 8 november
ScreenFlash week 33: IBC 2018: ’s werelds grootste media, entertainment en technologie show
ScreenFlash week 32: 3% groei voor TV-reclamemarkt in eerste helft 2018
ScreenFlash week 31: Nieuw onderzoek Ebiquity toont welke branches hun ROI kunnen verhogen met inzet TV
ScreenFlash week 30: TV bezit Nederlandse huishoudens in eerste helft 2018 op 96% – Halfjaarlijkse kerncijfers gepubliceerd
ScreenFlash week 28: Nieuwe spreker Screenforce Day 2018 bekend: Mathias Berg – COO Bannier Broadcasting
ScreenFlash week 27: Nieuw crossmediaal bereiksonderzoek in de maak
ScreenFlash week 26: Samenwerking is sleutelwoord bij Cross Media Café: Linear Meets Digital
ScreenFlash week 24: Apple TV als alternatief voor traditionele set-top box
ScreenFlash week 22: Cross Media Café: Linear Meets Digital
ScreenFlash week 21: TV-spotmarkt groeit met 6,8% in eerste kwartaal 2018
ScreenFlash week 19: Expertsessie Marketing Mix Modelling
ScreenFlash week 18: WARC top 100 | Lessen uit de meest effectieve campagnes in de wereld
ScreenFlash week 17: Next skool: combinatie branding en performance meest effectief
ScreenFlash week 16: NBCUniversal lanceert nieuwe cross-platform reclame metric
ScreenFlash week 15: Search campagnes effectiever door de inzet van radio en TV
ScreenFlash week 14: TV-reclame en de eisen van adverteerders
ScreenFlash week 13: De 16 lessen van ROI-goeroes Les Binet en Peter Field
ScreenFlash week 12: Eerste inzichten in gefuseerde SKO videodata en VINEX displaydata gepubliceerd
ScreenFlash week 11: Effectiviteit TV en radio veel groter dan adverteerders en bureaus denken
ScreenFlash week 10: TV-reclame belangrijkste bron voor ontdekken nieuwe merken en producten
ScreenFlash week 9: Kijkers hebben emotionele band met TV-reclames
ScreenFlash week 7: Brands bring colour to our lives – Uniek Thinkbox-onderzoek over de waarde van het merk
ScreenFlash week 6: Met een budgetaandeel van 64% is TV goed voor 78% van de brand awareness
ScreenFlash week 5: Smart-TV vindt steeds meer zijn plek in Nederlandse huishoudens
ScreenFlash week 4: Byron Sharp analyseert: grote A-merken blijven het goed doen, ook onder jongeren
ScreenFlash week 3: TV speelt essentiële rol in effectieve marketing
ScreenFlash week 2: Bijna 15 miljoen Nederlanders kijken gemiddeld 776 minuten TV tijdens feestdagen – december laat stijging kijktijd zien
ScreenFlash week 1: Meeste vrije tijd wordt besteed aan TV-kijken
Hieronder vind je de edities uit 2017.
ScreenFlash week 50: Kloof tussen mediaprofessionals en gewone man
ScreenFlash week 49: Ton Rozestraten nieuwe voorzitter Screenforce
ScreenFlash week 48: TV verantwoordelijk voor bijna driekwart van alle door reclame gegenereerde winst
ScreenFlash week 47: Wereldwijde TV-analyse op World Television Day
ScreenFlash week 46: Millennials vinden TV(-reclame) belangrijker dan YouTube
ScreenFlash week 45: TV is verre van dood, maar gaat een interessant decennium tegemoet
ScreenFlash week 44: Online TV-dienst NLZIET breidt aanbod uit met live en replay TV
ScreenFlash week 43: TV meest effectieve medium in digitale landschap – Nieuwe publicatie Les Binet en Peter Field
ScreenFlash week 42: Nederlandse reclame-industrie maakt zich sterk voor het nut van reclame
ScreenFlash week 41: Aandacht voor reclame op TV groter dan op Facebook en YouTube
ScreenFlash week 40: PwC rekent op herstel TV-reclamebestedingen
ScreenFlash week 39: Dinsdag 24 oktober: stoomcursus THIS=TV
ScreenFlash week 38: Bereik en effectiviteit TV onmisbaar in digitale wereld
ScreenFlash week 37: Acht tips voor effectieve TV-partnerships
ScreenFlash week 36: Drie functies van muziek in reclame
ScreenFlash week 35: Video essentieel voor effectiviteit campagnes
ScreenFlash week 34: ‘Gen Z’ generatie positiever tegenover traditionele reclame
ScreenFlash week 31: De strijd om aandacht in een multiscreening wereld
ScreenFlash week 30: TV in Nederland eerste half jaar 2017
ScreenFlash week 28: TV-sponsoring heeft langdurig en positief effect op merken
ScreenFlash week 27: Screenforce lanceert ‘Commercial Prikbord’ met de beste TV-commercials
ScreenFlash week 26: TV brengt merkboodschap het beste over aan consument
ScreenFlash week 25: Reclame rond premium video content geeft veel hogere ROI dan bij short form content (Youtube) en paid social media (Facebook)
ScreenFlash week 24: TV- en radiocampagnes effectief in het stimuleren van sitebezoek merken
ScreenFlash week 23: TV-toestel belangrijkste video platform in VS
ScreenFlash week 22: Gemiddelde houding consumenten positief of neutraal ten opzichte van reclame
ScreenFlash week 21: Grootste deel videotijd Engelse jongeren besteed aan kijken naar TV
ScreenFlash week 20: 30 seconden online commercial nog steeds populair in Europa
ScreenFlash week 19: Gebruik Impact Model Medialaan verhoogt effectiviteit TV-reclame
ScreenFlash week 18: Fusiedata TV en online kijkcijfers SKO ook in Mediaview beschikbaar
ScreenFlash week 17: Eye tracking toont aan dat TV-reclame meer impact heeft
ScreenFlash week 16: Consumenten geven steeds meer geld uit aan TV-content
ScreenFlash week 15: Global players Apple, Facebook en Google investeren € 1,7 miljard in offline media
ScreenFlash week 14: TV kijken een stuk groter dan sociale platforms
ScreenFlash week 13: Campagnes rondom broadcast content effectiever en veiliger dan rond YouTube en Facebook
ScreenFlash week 12: Screenforce Day 2017 – Een terugblik
ScreenFlash week 11: McCafé: volgens McDonalds de beste plek om je favoriete TV-programma te bespreken
ScreenFlash week 10: TV-reclamemarkt groeit naar € 991 miljoen in 2016
ScreenFlash week 9: VICELAND treedt toe tot Screenforce
ScreenFlash week 8: Houd consumentenmerk top of mind met old-school advertising
ScreenFlash week 7: Nielsen: Retail voor het eerst grootste branche op TV
ScreenFlash week 6: Digitale TV in 88 procent van de Nederlandse huishoudens
ScreenFlash week 5: Eerste sprekers Screenforce Day 2017 bekend
ScreenFlash week 4: Effectieve TV-commercial prikkelt verbeelding en toont functionele voordelen
ScreenFlash week 3: Consument gebruikt videodiensten om verschillende redenen
ScreenFlash week 2: De Nederlander keek gemiddeld 183 minuten per dag TV in 2016