De media-industrie maakt zich weer op voor Het Cannes Lions Festival of Creativity dat van 17 t/m 21 juni plaatsvindt aan de Zuid Franse Côte d’Azur. Naast Big Tech heeft ook de broadcasting een fantastisch programma te bieden middels het event van de RTL AdAlliance, het internationale saleshuis van RTL.
Voor het vierde jaar op rij organiseert RTL AdAlliance RTL Beach tijdens Cannes Lions Festival of Creativity. Dit jaar richt het zich op de toekomst van de reclame-industrie; hoe AI de markt zal beïnvloeden, hoe creativiteit ons naar nieuwe grenzen duwt en de impact die sport in 2024 zal hebben op het reclamespel.
RTL Beach zal de hub zijn voor internationale adverteerders en bureaus om in contact te komen met Europese media en technologie, maar heeft ook genoeg te bieden voor de Nederlandse bezoekers. We geven een aantal suggesties uit het programma:
Zo is er de paneldiscussie Navigating the CTV Revolution over de impact van AI en contextual data op Connected TV:
Het Media Effectiveness All Stars panel met Karen Nelson Field en Les Binet:
Addressable TV 2.0 – How AI & Tech are Making TV Accessible For All met o.a. Marco Gijssen, Ad Alliance Nederland:
Claiming the Living Room – The Future of Audiovisual Entertainment met o.a. Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer RTL Nederland:
Should You Want to Win a Lion? Een discussie onder leiding van Justin Lebbon over of het winnen van een Lion een doel op zich moet zijn:
En op 20 juni een Special Event – Kansas City Chiefs on the RTL Beach, met o.a. Justin Reid, speler van de Kansas City Chiefs:
Het gehele programma vind je op de site van RTL AdAlliance. Aanmelden doe je hier.
Voor geïnteresseerden die niet kunnen afreizen naar Cannes, is er elke dag een livestream via de LinkedIn pagina van @RTL AdAlliance. Hier vind je het overzicht van sessies die je live kunt volgen.