Inkoop

Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

27/02/22
Tarieven

Sinds de introductie van het GRP-inkoopmodel worden de tarieven niet meer gevormd door een prijs van een reclameblok. In plaats hiervan publiceren de TV-exploitanten jaarlijks een aantal indexen, die van toepassing zijn op de GRP-prijs die je overeen bent gekomen met de betreffende exploitant.

Voorbeelden van indexen zijn de tijdvak-, doelgroep-, maand- en spotlengte-index. Daarnaast kennen de TV exploitanten een index die ze elke maand opnieuw vaststellen om hiermee in te spelen op de vraag en aanbod van beschikbare zendtijd. Dit is de marktindex. Onderstaand vind je een link naar het deel van de website van de exploitanten waar hun tariefkaartinformatie wordt gepubliceerd.

Tariefkaart (PDF)

Binnenkort kun je hier pdf's downloaden met de maandelijks geupdate tarieven per exploitant.

Maand Ster AdAlliance Talpa ORN
JanuariJan PDF PDF PDF PDF
FebruariFeb PDF PDF PDF PDF
MaartMaa PDF PDF PDF PDF
AprilApr PDF PDF PDF PDF
MeiMei PDF PDF PDF PDF
JuniJun PDF PDF PDF PDF
JuliJul PDF PDF PDF PDF
AugustusAug PDF PDF PDF PDF
SeptemberSep PDF PDF PDF PDF
OktoberOkt PDF PDF PDF PDF
NovemberNov PDF PDF PDF PDF
DecemberDec PDF PDF PDF PDF

Marktindex

Maand Ster AdAlliance Talpa ORN
JanuariJan 110 100 100
FebruariFeb 110 100 110
MaartMaa 110 105 112
AprilApr 100 110 115
MeiMei 100 115 115
JuniJun 100 115 115
JuliJul 100 100 100 100
AugustusAug 100 100 100 100
SeptemberSep 100 100 100 100
OktoberOkt 100 100 100 100
NovemberNov 100 100 100 100
DecemberDec 100 100 100 100

Maandindex

Maand Ster AdAlliance Talpa ORN
JanuariJan 85 105 103 100
FebruariFeb 75 105 99 100
MaartMaa 90 112 105 100
AprilApr 105 148 142 100
MeiMei 120 162 157 100
JuniJun 105 146 148 100
JuliJul 80 115 110 100
AugustusAug 80 115 112 100
SeptemberSep 120 155 159 100
OktoberOkt 125 154 146 100
NovemberNov 115 143 145 100
DecemberDec 100 147 155 100
Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Algemeen directeur en Directeur Onderzoek

Nationaal Media Onderzoek (NMO) zoekt twee directeuren Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft als doel

Communicatieadviseur B2B

Misschien ken je Ad Alliance nog niet, maar onze merken ongetwijfeld wel. Ad Alliance is

Media Analist

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de adverteerder altijd centraal, want alleen op die

19 mei

MWG50

Op donderdag 19 mei is het tijd voor een groot feest, want MWG is 50

24 mei

The state of the attention economy

Op dinsdag 24 mei organiseren Screenforce en haar Belgische zusterorganisatie VIA Association of AV-Media de

31 mei

Digital Industry Meetup Influencer Marketing

Sommige influencers gaan binnenkort onder het toezicht van het Commissariaat voor de Media vallen en

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en