Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

24/06/24
Egta Industrie Charter: Multiplatform video- & audio organisaties verenigen zich rond vijf prioriteiten

Nieuwe Industrie Charter schetst de gezamenlijke ambitie en gezamenlijke toezeggingen van multiplatform video- & audio organisaties wereldwijd, als sleutels tot succes in de mediawereld van morgen.

Egta, de internationale handelsorganisatie voor multiplatform video- & audio organisaties, kondigt met trots de lancering aan van haar Industrie Charter, een belangrijke mijlpaal in haar 50-jarige geschiedenis. Dit document, unaniem aangenomen door meer dan 180 organisaties in meer dan 40 markten, schetst een visionaire routekaart voor het voortdurende succes van multiplatform video en audio in de snel evoluerende media-industrie van vandaag.

Een collectieve visie voor multiplatform video & audio
De egta Industrie Charter vertegenwoordigt een verenigde visie en gezamenlijke toewijding van multiplatform video- & audio organisaties over de hele wereld. In een tijdperk van snelle mediatransformatie en fragmentatie zijn egta-leden toegewijd aan het doelgericht vooruit helpen van de industrie.

De Charter richt zich op vijf prioriteiten die essentieel zijn voor het succes van multiplatform video- & audio organisaties in het toekomstige media- en advertentielandschap:

Het creëren van kwalitatieve ervaringen
Gebruik maken van creativiteit, innovatie en technologie om plezierige cross-platform ervaringen voor het publiek te bieden, terwijl oplossingen op maat worden geleverd die aansluiten bij de zakelijke doelstellingen van merken.

Verbetering van metingen
Focus op het meten van mensen over apparaten heen om incrementeel bereik te begrijpen en het ontwikkelen van outcome-gebaseerde KPI’s. Ook het samenwerken aan totale video- en audiomeetoplossingen met mediabedrijven die zich inzetten voor vertrouwen en transparantie en streven naar crossmedia meting als langetermijndoel.

Optimalisatie van aankoopprocessen
Klanten helpen bij het maximaliseren van multiplatform video- en audio-investeringen door productdefinities en standaarden af te stemmen en strategisch advies te bieden om waardecreatie te stimuleren. Tevens faciliteren om makkelijker toegang tot inventarissen te krijgen en het privacy-veilige gebruik van data te bevorderen.

Bewezen impact & effectiviteit
Pleiten voor uitkomstgerichte benaderingen en het voorstellen van oplossingen die aansluiten bij bedrijfsdoelstellingen. Daarnaast het ontwikkelen van tools voor datagedreven inzichten in mediacampagneresultaten en het bevorderen van samenwerking op het gebied van effectiviteitsstudies en promoten van de waarde van multiplatform video & audio.

Promotie & deelname aan ESG
Het ondersteunen van organisaties bij het integreren van Environmental and Social Governance (ESG) doelen in hun bedrijfsvoering en oplossingen bieden voor merken om hun ESG-doelstellingen te behalen.  Ook milieuvriendelijke advertentiepraktijken aanmoedigen en inclusie en toegankelijkheid in de industrie bevorderen.


Officiële lancering: een open uitnodiging voor samenwerking

De egta Industrie Charter werd unaniem aangenomen tijdens de jaarlijkse Algemene Vergadering van dit jaar en vorige week aangekondigd tijdens de 50e verjaardag CEO’s en Top Execs’ Summit in Londen.

Egta nodigt alle industriële partners die haar waarden en ambities delen, uit om deel te nemen aan deze transformatieve reis. Door zich rond deze belangrijke prioriteiten te verenigen, wil egta samenwerking bevorderen die langdurige groei en duurzaamheid voor multiplatform video- & audio organisaties stimuleert.

Katty Roberfroid, Directeur-Generaal bij egta:De viering van het 50-jarig bestaan van egta vroeg om symbolische en betekenisvolle initiatieven. Het herdefiniëren van egta als de internationale handelsorganisatie van multiplatform video- & audio organisaties was een essentiële eerste stap. Het definiëren en overeenkomen van vijf belangrijke prioriteitsgebieden waar we onze inspanningen op moeten richten, afstemmen van definities, standaarden en ambities en uitnodigen tot brede samenwerking rond duidelijk geïdentificeerde doelen leek het voor de hand liggende essentiële om te doen. Als een brancheorganisatie zijn we trots op deze prestatie en hopen we dat we allemaal, als partners, kunnen bijdragen aan het toekomstige succes van onze sector.”

Michel van der Voort, Directeur Screenforce:De video industrie globaliseert in een rap tempo. Broadcasters en sales houses uit alle aan egta verbonden landen weten elkaar steeds vaker en beter te vinden om met elkaar in gesprek te gaan over de toekomst van deze fantastische industrie. Ter gelegenheid van haar 50 jarig (!) bestaan heeft het team van egta een statement samengesteld dat aangeeft waar wij als TV en video aanbieders de komende 50 jaar mee bezig zullen zijn. Dit zijn de vijf thema’s waar adverteerders en bureaus ons over kunnen aanspreken. Ik ben trots op het resultaat en ga hier ook met de Nederlandse broadcasters en sales houses verder aan werken.”

De egta Industrie Charter vindt je hier.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/11/22

Egta’s Expert series: Insights in de aandachteconomie

Nieuws Kijktip

Is aandacht de meest waardevolle grondstof in de wereld? Nu content producenten en merken allemaal hun best doen om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

26/10/20

Egta whitepaper: inzage in hybride metingen van TV op alle schermen

Nieuws Onderzoek

Alle stakeholders in de reclame-industrie zijn het met elkaar eens dat de TV-bereiksmeting technieken aangepast moeten worden aan de huidige realiteit. In 2019 hebben Egta

Topics: Online Video, Reclame-effect, Techniek

27/06/17

Nieuwe voorzitter egta roept TV- en radio-industrie op tot transformatie

egta.

Nieuws

Tijdens haar jaarlijkse CEO and Top Executives Summit heeft de Europese branchevereniging voor de TV- en radio-industrie, egta, Fabrice Mollier benoemd tot nieuwe voorzitter. Fabrice

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met