Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

27/06/17
Nieuwe voorzitter egta roept TV- en radio-industrie op tot transformatie

Tijdens haar jaarlijkse CEO and Top Executives Summit heeft de Europese branchevereniging voor de TV- en radio-industrie, egta, Fabrice Mollier benoemd tot nieuwe voorzitter. Fabrice is President bij TF1 Distribution. Tijdens de summit benadrukten de industrieleiders het belang van samenwerking als voorwaarde voor toekomstige groei. De boodschap is duidelijk: consumenten kijken en luisteren op nieuwe manieren en adverteerders passen daar hun communicatiestrategie op aan. De radio- en TV-broadcasters veranderen volop mee.

Fabriece MollierOp 15 en 16 juni kwamen beleidsmakers uit de Europese radio en TV industrie in Stockholm, voor de egta CEO & Top Executives Summit. Het onderwerp op de agenda: verandering. Wat zijn de gevolgen van verandering en hoe speel je in op een veranderende omgeving? En welke grote innovaties zullen een positieve verandering teweegbrengen? Krachtige storytelling, slimme samenwerking met de concurrentie en effectieve communicatie vormen de sleutel tot groei

Tijdens het tweedaagse evenement konden onder meer de volgende boodschappen worden opgetekend van de industrieleiders uit Europa en de VS:

  • TV-broadcasters kunnen niet langer volstaan met een propositie die zich volledig concentreert op de kijker. Om te voldoen aan de verwachtingen van consumenten moeten broadcasters communities voor gebruikers en fans realiseren, die beschouwd kunnen worden als een nieuwe currency.
  • Broadcasters begrijpen hun publiek als geen ander en zijn meesters als het gaat om storytelling. Dat zijn unieke eigenschappen die merken kunnen inzetten in hun eigen groeistrategie.
  • Het succes van mediacampagnes moet opnieuw geëvalueerd worden. De effectiviteit is cruciaal; het aantal bereikte kijkers alleen kan niet langer maatgevend zijn. Om merken de kans te geven hun verhaal te vertellen in een cross channel-omgeving, moet de media bereid zijn om datasets te integreren.
  • Broadcasters moeten uitkijken dat ze zich niet alleen concentreren op hun eigen producten. De belangen en problemen van de consument moeten altijd aan de basis staan van alles wat broadcasters doen.
  • De strijd om aandacht en om mediabudget win je alleen door slimme samenwerkingen aan te gaan met de juiste partners. Deze op samenwerking gebaseerde businessmodellen bieden kansen in de strijd tegen sterke competitie met de globals.
  • Om de sterke kanten van een medium naar voren te brengen, moet aandacht worden besteed aan de formulering en het gebruik van de juiste vocabulaire. TV is een bewezen in plaats van een traditioneel medium, broadcasters maken TV-programma’s en geen content en advertenties die worden geserveerd aan een kijkerspubliek, dat net buiten de doelgroep van een merk ligt, vormen een bonus en geen verspilling.

egta

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Marketing Communicatie Expert

Screenforce is de Nederlandse TV-marketingorganisatie. Haar doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om

Teammanager data & insights

Ster zoekt een ondernemende, resultaatgerichte en inspirerende teammanager data & insights. Met jouw managementervaring weet

Eindregisseur / Playout Operator

SBS6, NET5, Veronica, SBS9 en TV538 zijn dé vijf TV-kanalen van Talpa Network. Als Eindregisseur

3 -
9 oktober

Dutch Media Week

Van 3 tot en met 9 oktober laat Dutch Media Week de ontwikkeling zien van

6 oktober

Festival of Marketing 2022

Introducing Marketing Week’s Festival of Marketing, taking place in-person, on 06 October 2022 at a

6 oktober

Grand Prix Content Marketing

De Grand Prix Content Marketing is na twee jaren vol coronaleed terug, met een nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en