Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

27/06/17
Nieuwe voorzitter egta roept TV- en radio-industrie op tot transformatie

Tijdens haar jaarlijkse CEO and Top Executives Summit heeft de Europese branchevereniging voor de TV- en radio-industrie, egta, Fabrice Mollier benoemd tot nieuwe voorzitter. Fabrice is President bij TF1 Distribution. Tijdens de summit benadrukten de industrieleiders het belang van samenwerking als voorwaarde voor toekomstige groei. De boodschap is duidelijk: consumenten kijken en luisteren op nieuwe manieren en adverteerders passen daar hun communicatiestrategie op aan. De radio- en TV-broadcasters veranderen volop mee.

Fabriece MollierOp 15 en 16 juni kwamen beleidsmakers uit de Europese radio en TV industrie in Stockholm, voor de egta CEO & Top Executives Summit. Het onderwerp op de agenda: verandering. Wat zijn de gevolgen van verandering en hoe speel je in op een veranderende omgeving? En welke grote innovaties zullen een positieve verandering teweegbrengen? Krachtige storytelling, slimme samenwerking met de concurrentie en effectieve communicatie vormen de sleutel tot groei

Tijdens het tweedaagse evenement konden onder meer de volgende boodschappen worden opgetekend van de industrieleiders uit Europa en de VS:

  • TV-broadcasters kunnen niet langer volstaan met een propositie die zich volledig concentreert op de kijker. Om te voldoen aan de verwachtingen van consumenten moeten broadcasters communities voor gebruikers en fans realiseren, die beschouwd kunnen worden als een nieuwe currency.
  • Broadcasters begrijpen hun publiek als geen ander en zijn meesters als het gaat om storytelling. Dat zijn unieke eigenschappen die merken kunnen inzetten in hun eigen groeistrategie.
  • Het succes van mediacampagnes moet opnieuw geëvalueerd worden. De effectiviteit is cruciaal; het aantal bereikte kijkers alleen kan niet langer maatgevend zijn. Om merken de kans te geven hun verhaal te vertellen in een cross channel-omgeving, moet de media bereid zijn om datasets te integreren.
  • Broadcasters moeten uitkijken dat ze zich niet alleen concentreren op hun eigen producten. De belangen en problemen van de consument moeten altijd aan de basis staan van alles wat broadcasters doen.
  • De strijd om aandacht en om mediabudget win je alleen door slimme samenwerkingen aan te gaan met de juiste partners. Deze op samenwerking gebaseerde businessmodellen bieden kansen in de strijd tegen sterke competitie met de globals.
  • Om de sterke kanten van een medium naar voren te brengen, moet aandacht worden besteed aan de formulering en het gebruik van de juiste vocabulaire. TV is een bewezen in plaats van een traditioneel medium, broadcasters maken TV-programma’s en geen content en advertenties die worden geserveerd aan een kijkerspubliek, dat net buiten de doelgroep van een merk ligt, vormen een bonus en geen verspilling.

egta

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

18 september

Screenforce Meets DMEXCO

Op 18 en 19 september zullen de grote spelers en nieuwkomers uit de industrie samenkomen om

24 september

Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising

Maak je klaar voor een middag Future of TV Advertising tijdens Screenforce Day 2024! We hebben

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Head of Marketing

Als Head of Marketing Benelux & Nordics bij BBC Studios ben je verantwoordelijk voor het versterken van de aanwezigheid in de

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met