VAB brengt strategische prioriteiten van grote en kleine adverteerders in kaart

Met de voortdurende discussies in de reclame-industrie over investeringen in branding en performance marketing, heeft VAB, de Amerikaanse zusterorganisatie van Screenforce, onderzoek gedaan om inzichtelijk te maken welke KPI’s het belangrijkst zijn voor bedrijven. Zij gingen op zoek naar antwoorden die een duidelijker beeld geven van hoe marketeers strategische prioriteiten stellen en maakten daarbij onderscheid […]

Drie regels om reclame-uitgaven in 2025 te optimaliseren

Merken staan onder steeds grotere druk om elke uitgegeven cent te verantwoorden. Hoe kunnen zij in dat licht de allocatie van hun reclamebudgetten heroverwegen om het rendement te maximaliseren? MarketingWeek dook in het Profit Ability 2 onderzoek van Thinbox, op zoek naar antwoorden en ging hierover in gesprek met Dominic Charles, algemeen directeur audience intelligence […]

Hoe groter, hoe beter: bioscoopreclame heeft de hoogste impact, zo blijkt uit onderzoek

Adverteren op het witte doek blijkt een slimme zet, mits de adverteerder een boodschap uitdraagt die past bij het bioscoopgevoel. Die en meer inzichten delen GroupM, EssenceMediacom, Mindshare en Wavemaker in een onderzoek dat is uitgevoerd in samenwerking met MeMo2 (onderdeel van Kantar). Bioscoopreclame heeft de hoogste impact ooit gemeten in het Awareness Impact-onderzoek van […]

Reclame levert ook post-covid een hoge value for money

Nieuwe ROI-analyse Engelse Thinkbox over 10 verschillende mediumtypen Veel mediabureaus en adverteerders klagen dat door de gestegen tarieven en afnemend bereik TV-reclame niet meer kosteneffectief zou zijn. ‘Profit Ability 2’, een nieuw onderzoek naar de effectiviteit van mediabestedingen, laat zien dat dit zeker niet het geval is. Het onderzoek is uitgevoerd door Ebiquity in samenwerking […]