SKO rapporteert totaal aantal kijkers van programma voor meer inzicht kijkgedrag

Met ingang van 17 augustus zullen de rapportages van SKO over programma’s worden uitgebreid. Naast inzicht in het gemiddeld aantal kijkers van een programma, zullen we vanaf dat moment ook inzicht geven in het totaal aantal kijkers van een programma (het bereik). Hiermee verrijken we het inzicht in het kijkgedrag. Beter inzicht in prestatie van […]

SKO publicatie: Corona houdt Nederland thuis aan de buis

Sinds 15 maart zijn in Nederland maatregelen van kracht om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Veel mensen werken vanuit huis, scholen en kinderdagverblijven zijn gesloten en datzelfde geldt voor eet- en drinkgelegenheden en sport- en fitnessclubs. Het effect van de maatregelen is duidelijk te zien in de kijkcijfers die SKO rapporteert. Sinds week […]

Schermtijd in Nederland naar 192 minuten in 2019

Op 16 januari heeft Stichting KijkOnderzoek (SKO) het Jaarrapport TV 2019 gepubliceerd. In dit rapport wordt het TV-kijkgedrag in het jaar 2019 weergegeven. Screenforce duikt dieper in het rapport en bespreekt de belangrijkste resultaten. Zo kijkt de Nederlander gemiddeld 192 minuten per dag naar het TV-scherm en is het gemiddelde weekbereik van TV licht gestegen: […]

Jaarpersbericht TV kijkcijfers SKO: Nederlander kijkt 156 minuten per dag TV

SKO logo

De Nederlander keek in 2019 gemiddeld 156 minuten per dag televisie (2 uur en 36 minuten); dit is gelijk aan de kijktijd in 2018. Het gaat hier om de kijktijd naar televisiezenders. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2019 naar 13,1%, wat overeenkomt met 20 minuten per dag. In […]