Presentaties webinar TV Jaarrapport 2020

Op dinsdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2020 plaats. Dit jaar wel in een andere vorm, niet in De Hallen Studios in Amsterdam maar middels een webinar. Het was een geslaagde dag waarop bijna 400 deelnemers de resultaten over 2019 voor zowel de kijkers- als de adverteerdersmarkt gepresenteerd kregen. Naast […]

De TV-reclamemarkt is in 2020 uitgekomen op € 753 miljoen

De TV-reclamemarkt voor spot- en non-spotbestedingen is in 2020 uitgekomen op € 753 miljoen. Kijkend naar de schade die de pandemie in veel markten heeft aangericht, waaronder de reclamemarkt, kijkt Screenforce tevreden terug naar een TV-reclamemarkt die in 2020 met ‘maar’ 9% is gedaald. De tevredenheid zit in de snelheid waarmee de TV-markt zich hersteld […]

SKO Jaarrapport TV 2020: Nederlander kijkt 160 minuten per dag TV

De Nederlander keek in 2020 gemiddeld 160 minuten per dag naar TV-zenders (2 uur en 40 minuten); dit is 4 minuten meer dan in 2019. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2020 naar 15,2%, wat overeenkomt met 24 minuten per dag. In 2019 was dit nog 20 minuten per […]

TV-reclamemarkt komt uit op €307 miljoen in eerste helft 2020

Net als veel andere branches is ook de TV-industrie hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%. De TV-SchermTijd groeide van 194 minuten in 2019 naar 206 minuten in 2020. Een stijging […]