Aftellen naar nieuwe kijkonderzoek begonnen

Na een periode van intensieve panelopbouw door het onderzoeksbureau Kantar, is SKO verheugd te kunnen melden dat het aftellen is begonnen: de nieuwe, verrijkte kijkcijfers in Nederland zullen dit najaar live gaan.  Deze nieuwste mijlpaal binnen de opzet van het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO), volgt op een opbouw- en testfase van 18 maanden die […]

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch niet bij zijn? Dat kan. Lees hier het verslag of bekijk de video-opnames. De TV-reclamemarkt is in 2021 gestegen met 20% en kwam uit op € 903 miljoen. Dat maakte […]

SKO Jaaroverzicht 2021

De Nederlander keek in 2021 gemiddeld 154 minuten per dag naar televisiezenders (2 uur en 34 minuten); dit is 6 minuten minder dan in 2020. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2021 naar 17,2%, wat overeenkomt met 27 minuten per dag. In 2020 was dit nog 24 minuten per […]

SKO publicatie 10 jaar uitgesteld kijken: van live naar later

Het kijkgedrag is in ontwikkeling. De Nederlandse kijker komt verder los van het lineaire schema en kijkt vaker programma’s wanneer het hen uitkomt. SKO heeft een brochure gepubliceerd die inzicht geeft in een van de belangrijkste vormen van on demand kijken: het uitgesteld kijken van TV-programma’s. De belangrijkste conclusies zijn dat het aandeel uitgesteld kijken […]