Winactie: bezoek hét event over de toekomst van TV-reclame

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar alles draait om innovatie in TV-reclame. Op dinsdag 9 en woensdag 10 december komen de belangrijkste spelers uit de video-industrie samen in Londen om hun nieuwste ideeën en best practices te delen. Tijdens deze twee dagen wordt de transitie […]
IAB: Waarom Gen Z sceptisch is over Generatieve AI reclame

Terwijl adverteerders razendsnel generatieve AI (Gen AI) omarmen om kosten te verlagen en content te versnellen, is één groep opvallend kritisch: jonge consumenten. In samenwerking met onderzoeksbureau Sonata Insights ondervroeg de Interactive Advertising Bureau (IAB) meer dan 300 Gen Z- en millennial-consumenten (18–39 jaar) in de VS, Canada en het VK, en vergeleek hun perspectief […]
VAB brengt strategische prioriteiten van grote en kleine adverteerders in kaart

Met de voortdurende discussies in de reclame-industrie over investeringen in branding en performance marketing, heeft VAB, de Amerikaanse zusterorganisatie van Screenforce, onderzoek gedaan om inzichtelijk te maken welke KPI’s het belangrijkst zijn voor bedrijven. Zij gingen op zoek naar antwoorden die een duidelijker beeld geven van hoe marketeers strategische prioriteiten stellen en maakten daarbij onderscheid […]
Nielsen’s Gracenote: Addressable advertising op CTV vraagt om context

In mei presenteerde Nielsen’s Gracenote het rapport “Contextually Relevant: Program Data and TV Schedules Bring Transparency and Scale to Addressable Advertising”. Het rapport duikt in het vraagstuk hoe metadata zoals programmagegevens, genres, stemming, tijdstip en contextuele signalen een sleutelrol spelen in het effectief en veilig inzetten van programmatic advertising op connected TV-platformen (CTV). Het rapport […]