Beeldvorming over videoplatforms: TV behoudt sterke reputatie

In het huidige videolandschap is de keuze voor kijkers groter dan ooit. TV, streamingdiensten en social media platforms spelen elk een belangrijke rol in hoe mensen video consumeren. Nieuw onderzoek laat zien hoe kijkers deze verschillende videoplatforms ervaren en waarderen. De studie ‘The Beauty of TV 2025’ maakt duidelijk dat elk platform met eigen uitdagingen […]

UK’s Lantern project laat effect zien van TV op consumentengedrag

In het najaar van 2024 werd in het VK de lancering van Lantern aangekondigd, het gezamenlijke meetinitiatief van ITV, Channel 4, Sky en Thinkbox. Lantern heeft tot doel om de stap te maken van bereik naar resultaat: inzichtelijk maken welke concrete acties consumenten ondernemen nadat zij een TV-reclame hebben gezien. Onlangs zijn de eerste resultaten […]

Ad Alliance innoveert verder binnen Total Video-domein

Ad Alliance innoveert, onder de vlag van Team Early, door binnen het Total Video-landschap. Zowel op het gebied van SAVOD als binnen de online én lineaire omgeving zijn er mooie nieuwe ontwikkelingen. Zo is de succesvolle Pauze Ad nu ook beschikbaar op HBO Max, komt Dynamic Ad Replacement (DAR) naar Videoland en is de Play […]

Kijkers blijven plakken: waar en wanneer TV-reclame écht werkt rond de feestdagen

De decembermaand is voor veel merken hét moment om op te vallen. Maar niet elk reclameblok krijgt dezelfde aandacht van kijkers. Een analyse door TV Audience Solutions naar het doorkijkgedrag op TV laat zien dat de context waarin een commercial wordt uitgezonden een groot verschil maakt. En dat verschil is goed te benutten, zeker richting […]