Nieuws

13/10/25

Winactie: bezoek hét event over de toekomst van TV-reclame

Inspiratie Kennis

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar alles draait om innovatie in TV-reclame. Op dinsdag 9

Topics: Techniek, TV-reclame, Aandacht, Creatie, Effectiviteit, Streaming, Content, AI, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect

13/10/25

Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via FAST-kanalen Talpa Media

Persberichten

Adverteren op FAST-kanalen (Free Ad-Supported Streaming TV) blijkt niet alleen bereik te realiseren, maar ook merkassociaties meetbaar te versterken. Dat blijkt uit onderzoek dat Talpa

09/10/25

Toename in SAVOD-abonnementen zorgt voor groei in bereik

Onderzoek Kennis

In september publiceerde Screenforce het TV-halfjaarrapport 2025. Daarin werd duidelijk dat SAVOD (streamingabonnementen met reclame) een steeds groter aandeel van de spotbestedingen opeist. In een

Topics: Mediabestedingen, TV Jaarrapport, Streaming

07/10/25

Vooruitkijken via online platforms steeds populairder

Onderzoek Kennis

18e editie van Trends In Digitale Media samengevat In september verschenen de resultaten van het Trends In Digitale Media (TIDM) onderzoek 2025. Het vertrouwen in

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Online Video, TV-reclame, Streaming, Kijkgedrag

29/09/25

Sir John Hegarty en Orlando Wood: menselijke creativiteit & storytelling op TV belangrijker dan ooit

Kijktip Kennis

Creativiteit en storytelling staan weer volop op de agenda. Tijdens een webinar op 24 september van The Global TV Group (GTVG), de wereldwijde marketingorganisatie voor

Topics: Creatie, Effectiviteit

22/09/25

Ster lanceert Kerstreclame Première

Nieuws Persberichten

Op zaterdag 6 december 2025 introduceert Ster een nieuw en uniek initiatief: de Ster Kerstreclame Première. In dit speciale reclameblok worden de eerste feestdagencommercials van

Topics: TV-reclame, Creatie

22/09/25

IAB: Waarom Gen Z sceptisch is over Generatieve AI reclame

Kennis Onderzoek

Terwijl adverteerders razendsnel generatieve AI (Gen AI) omarmen om kosten te verlagen en content te versnellen, is één groep opvallend kritisch: jonge consumenten. In samenwerking

Topics: Jongeren en media, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame, AI

18/09/25

Nederlandse mediabedrijven lanceren politiekereclame.nl

Nieuws Persberichten

Collectieve oplossing voor transparantie in politieke campagnes De grote Nederlandse uitgevers, TV- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia,

Topics: Online Video, Regelgeving TV-reclame, TV-reclame

11/09/25

NMO Kids Monitor 2025: Televisie is bij kinderen het medium met het grootste bereik

Onderzoek Persberichten

De nieuwste editie van de NMO Kids Monitor biedt een uniek en actueel inzicht in het mediagedrag van kinderen tussen de 6 en 12 jaar.

Topics: Kijkgedrag

11/09/25

Publicatiedata aanvraag TV-reclamezendtijd 2026 gepubliceerd

Nieuws

De data voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2026 zijn vastgesteld en gepubliceerd. In dit publicatiedata overzicht wordt per maand inzichtelijk gemaakt binnen welke termijn

Topics: TV-reclame

08/09/25

VAB brengt strategische prioriteiten van grote en kleine adverteerders in kaart

Nieuws Onderzoek Kennis

Met de voortdurende discussies in de reclame-industrie over investeringen in branding en performance marketing, heeft VAB, de Amerikaanse zusterorganisatie van Screenforce, onderzoek gedaan om inzichtelijk

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame, Effectiviteit

03/09/25

TV-reclamemarkt komt in eerste helft 2025 uit op € 390 miljoen

Persberichten Nieuws Onderzoek

Aandeel van online video reclames stijgt naar 10% van de spotbestedingen. Amsterdam, 4 september 2025 – De TV-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025

Topics: TV-reclame, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport