Nieuws
13/10/25
Winactie: bezoek hét event over de toekomst van TV-reclame

Inspiratie Kennis
Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar alles draait om innovatie in TV-reclame. Op dinsdag 9
Topics: Techniek, TV-reclame, Aandacht, Creatie, Effectiviteit, Streaming, Content, AI, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect
13/10/25
Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via FAST-kanalen Talpa Media

Persberichten
Adverteren op FAST-kanalen (Free Ad-Supported Streaming TV) blijkt niet alleen bereik te realiseren, maar ook merkassociaties meetbaar te versterken. Dat blijkt uit onderzoek dat Talpa
09/10/25
Toename in SAVOD-abonnementen zorgt voor groei in bereik

Onderzoek Kennis
In september publiceerde Screenforce het TV-halfjaarrapport 2025. Daarin werd duidelijk dat SAVOD (streamingabonnementen met reclame) een steeds groter aandeel van de spotbestedingen opeist. In een
Topics: Mediabestedingen, TV Jaarrapport, Streaming
07/10/25
Vooruitkijken via online platforms steeds populairder

Onderzoek Kennis
18e editie van Trends In Digitale Media samengevat In september verschenen de resultaten van het Trends In Digitale Media (TIDM) onderzoek 2025. Het vertrouwen in
Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Online Video, TV-reclame, Streaming, Kijkgedrag
29/09/25
Sir John Hegarty en Orlando Wood: menselijke creativiteit & storytelling op TV belangrijker dan ooit

Kijktip Kennis
Creativiteit en storytelling staan weer volop op de agenda. Tijdens een webinar op 24 september van The Global TV Group (GTVG), de wereldwijde marketingorganisatie voor
Topics: Creatie, Effectiviteit
22/09/25
Ster lanceert Kerstreclame Première

Nieuws Persberichten
Op zaterdag 6 december 2025 introduceert Ster een nieuw en uniek initiatief: de Ster Kerstreclame Première. In dit speciale reclameblok worden de eerste feestdagencommercials van
Topics: TV-reclame, Creatie
22/09/25
IAB: Waarom Gen Z sceptisch is over Generatieve AI reclame

Kennis Onderzoek
Terwijl adverteerders razendsnel generatieve AI (Gen AI) omarmen om kosten te verlagen en content te versnellen, is één groep opvallend kritisch: jonge consumenten. In samenwerking
Topics: Jongeren en media, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame, AI
18/09/25
Nederlandse mediabedrijven lanceren politiekereclame.nl

Nieuws Persberichten
Collectieve oplossing voor transparantie in politieke campagnes De grote Nederlandse uitgevers, TV- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia,
Topics: Online Video, Regelgeving TV-reclame, TV-reclame
11/09/25
NMO Kids Monitor 2025: Televisie is bij kinderen het medium met het grootste bereik

Onderzoek Persberichten
De nieuwste editie van de NMO Kids Monitor biedt een uniek en actueel inzicht in het mediagedrag van kinderen tussen de 6 en 12 jaar.
Topics: Kijkgedrag
11/09/25
Publicatiedata aanvraag TV-reclamezendtijd 2026 gepubliceerd

Nieuws
De data voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2026 zijn vastgesteld en gepubliceerd. In dit publicatiedata overzicht wordt per maand inzichtelijk gemaakt binnen welke termijn
Topics: TV-reclame
08/09/25
VAB brengt strategische prioriteiten van grote en kleine adverteerders in kaart

Nieuws Onderzoek Kennis
Met de voortdurende discussies in de reclame-industrie over investeringen in branding en performance marketing, heeft VAB, de Amerikaanse zusterorganisatie van Screenforce, onderzoek gedaan om inzichtelijk
Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame, Effectiviteit
03/09/25
TV-reclamemarkt komt in eerste helft 2025 uit op € 390 miljoen

Persberichten Nieuws Onderzoek
Aandeel van online video reclames stijgt naar 10% van de spotbestedingen. Amsterdam, 4 september 2025 – De TV-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025