Nieuws

17/02/25

TV Jaarrapport 2024

Nieuws

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug te kijken! Screenforce nodigt je van harte uit voor

Topics: TV Jaarrapport

14/02/25

Saaie reclame is kostbaar als je effectief wilt zijn

Onderzoek Kennis

In zijn presentatie tijdens Screenforce Day Amsterdam brak Orlando Wood al een lans voor ‘showmanship over salesmanship’ met als reden dat die eerste, met alle

Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Creatie, Effectiviteit

10/02/25

De ongekende macht van Big Tech en de gevolgen voor media en democratie

Nieuws Onderzoek Kennis

Tijdens een webinar georganiseerd door The Global TV Group zetten media-onderzoeker Martin Andree en crisis consultant Christina Forsgård uiteen hoe de global tech giants niet

Topics: Jongeren en media, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect

03/02/25

VAB: De vijf voordelen van Multiscreen TV voor merk en performance

Onderzoek Kennis

Platformen voor premium content onderscheiden zich duidelijk ten opzichte van andere platformen door de lengte van de content, de sterke verhaallijnen met uitgediepte karakters, hoge

Topics: Aandacht, Effectiviteit, TV-reclame

28/01/25

AI-gegenereerde video’s: Ons brein laat zich niet foppen

Kennis

Tekst-naar-video generatieve AI-modellen (GenAI) hebben een aardverschuiving teweeggebracht in de reclame-industrie. Merken en bureaus innoveren in hoog tempo om AI-gegenereerde videocontent te gebruiken in hun

Topics: Creatie, Effectiviteit

23/01/25

Webinar | How your business impacts democracy

Kijktip Kennis

TV (Total Video) speelt een krachtige rol in de samenleving en is een hoeksteen van de democratie. Ondertussen wordt de invloed van Big Tech in

Topics: TV-reclame

20/01/25

Werken anti-reclames?

Inspiratie Kennis

Merken durven steeds vaker te kiezen voor reclames die niet louter focussen op het ophemelen van hun eigen product. Goed idee of niet? Vodafone introduceerde

Topics: Reclame-effect, Effectiviteit

20/01/25

Verruiming uitgesteld kijken met 7-27 dagen na uitzenddag

Onderzoek Persberichten

Vanaf 27 januari is het mogelijk om uitgesteld kijken (UGK) tot en met 27 dagen na uitzenddag te meten en te rapporteren. Deze optie is

Topics: Kijkcijfers

16/01/25

CASE: VriendenLoterij X Moordfeest

Inspiratie

Vriendenloterij scoort met Moordfeest De campagne De VriendenLoterij zette groots in op het meeslepende programma Moordfeest en gaf kijkers een unieke kans om zelf deel

Topics: Cases, Reclame-effect, Effectiviteit

16/01/25

CASE: Smint x Talpa Network

Inspiratie

Een krachtige boost voor het merk Samen met Talpa Network heeft Smint een opvallende branded content-campagne gelanceerd, waarmee het merk een frisse en relevante positionering

Topics: Creatie, Cases, Reclame-effect

13/01/25

Exponentiele merkgroei door consistentie in campagnes

Nieuws Onderzoek Kennis

Onlangs publiceerde onderzoeksbureau System1 en de Britse bond van adverteerders IPA een onderzoek naar de effecten van consistentie in merkreclame. Consistentie blijkt een krachtig middel

Topics: TV-reclame, Creatie, Effectiviteit

18/12/24

Kerstcommercials 2024

Nieuws

De feestdagen staan alweer voor de deur en dat betekent dat merken wereldwijd hun mooiste, meest ontroerende en soms hilarische kerstcommercials presenteren. Dit jaar lijkt