Nieuws

18/09/25

Nederlandse mediabedrijven lanceren politiekereclame.nl

Nieuws Persberichten

Collectieve oplossing voor transparantie in politieke campagnes De grote Nederlandse uitgevers, TV- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia,

Topics: Online Video, Regelgeving TV-reclame, TV-reclame

11/09/25

NMO Kids Monitor 2025: Televisie is bij kinderen het medium met het grootste bereik

Onderzoek Persberichten

De nieuwste editie van de NMO Kids Monitor biedt een uniek en actueel inzicht in het mediagedrag van kinderen tussen de 6 en 12 jaar.

Topics: Kijkgedrag

11/09/25

Publicatiedata aanvraag TV-reclamezendtijd 2026 gepubliceerd

Nieuws

De data voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2026 zijn vastgesteld en gepubliceerd. In dit publicatiedata overzicht wordt per maand inzichtelijk gemaakt binnen welke termijn

Topics: TV-reclame

08/09/25

VAB brengt strategische prioriteiten van grote en kleine adverteerders in kaart

Kennis Nieuws Onderzoek

Met de voortdurende discussies in de reclame-industrie over investeringen in branding en performance marketing, heeft VAB, de Amerikaanse zusterorganisatie van Screenforce, onderzoek gedaan om inzichtelijk

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame, Effectiviteit

03/09/25

TV-reclamemarkt komt in eerste helft 2025 uit op € 390 miljoen

Nieuws Onderzoek Persberichten

Aandeel van online video reclames stijgt naar 10% van de spotbestedingen. Amsterdam, 4 september 2025 – De TV-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025

Topics: Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

26/08/25

De balans tussen vertrouwd & nieuw: de najaarsprogrammering van 2025

Nieuws Kijktip

Hoewel een aantal zenders hun najaarsprogrammering vaak een meer rollende start geven gaan komend weekend de meeste zenders ‘los’ met hun nieuwe programma’s voor het

Topics: Content, Kijkcijfers

18/08/25

Geen traditionele Sportzomer, toch veel sport

Nieuws

Traditiegetrouw worden de zomers in de even jaren aangemerkt als sportzomers. Dan vinden over het algemeen de toernooien plaats die grote hoeveelheden kijkers trekken: de

Topics: Jongeren en media, Kijkcijfers, Kijkgedrag

11/08/25

Nielsen’s Gracenote: Addressable advertising op CTV vraagt om context

Kennis Onderzoek

In mei presenteerde Nielsen’s Gracenote het rapport “Contextually Relevant: Program Data and TV Schedules Bring Transparency and Scale to Addressable Advertising”. Het rapport duikt in

Topics: Reclame-effect, Targetted TV Advertising, TV-reclame

04/08/25

Meest gelezen in 2025 over Reclame-effectiviteit: van ROI en merkimpact tot emotie en AI

Onderzoek Kennis

De zomer is traditioneel een rustiger seizoen. Campagnes draaien op een lager pitje, collega’s zijn op vakantie en de agenda biedt (als het meezit) wat

Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Effectiviteit, AI

28/07/25

Meest gelezen in H1 2025 over TV kijken: fragmentatie, vertrouwen en premium content

Inspiratie Kennis Onderzoek

De zomer is traditioneel een rustiger seizoen. Campagnes draaien op een lager pitje, collega’s zijn op vakantie en de agenda biedt (als het meezit) wat

Topics: Content, Kijkgedrag

24/07/25

Love Nature nieuwe partner Ad Alliance

Nieuws Persberichten

Bull’s eye! Vanaf 1 september wordt Ad Alliance verantwoordelijk voor de advertentieverkoop van Love Nature, onderdeel van het wereldwijde mediabedrijf Blue Ant Media. Love Nature

Topics: TV-reclame, Content

21/07/25

Joeri van den Bergh: wat de eerste AI-native generatie zal verwachten van merken

Inspiratie Kennis Onderzoek

In 2025 wordt de eerste generatie geboren die opgroeit met kunstmatige intelligentie als vanzelfsprekend onderdeel van het dagelijks leven. Deze generatie, door generatie-expert Joeri van

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect, AI