Nieuws
18/09/25
Nederlandse mediabedrijven lanceren politiekereclame.nl

Nieuws Persberichten
Collectieve oplossing voor transparantie in politieke campagnes De grote Nederlandse uitgevers, TV- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia,
Topics: Online Video, Regelgeving TV-reclame, TV-reclame
11/09/25
NMO Kids Monitor 2025: Televisie is bij kinderen het medium met het grootste bereik

Onderzoek Persberichten
De nieuwste editie van de NMO Kids Monitor biedt een uniek en actueel inzicht in het mediagedrag van kinderen tussen de 6 en 12 jaar.
Topics: Kijkgedrag
11/09/25
Publicatiedata aanvraag TV-reclamezendtijd 2026 gepubliceerd

Nieuws
De data voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2026 zijn vastgesteld en gepubliceerd. In dit publicatiedata overzicht wordt per maand inzichtelijk gemaakt binnen welke termijn
Topics: TV-reclame
08/09/25
VAB brengt strategische prioriteiten van grote en kleine adverteerders in kaart

Kennis Nieuws Onderzoek
Met de voortdurende discussies in de reclame-industrie over investeringen in branding en performance marketing, heeft VAB, de Amerikaanse zusterorganisatie van Screenforce, onderzoek gedaan om inzichtelijk
Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame, Effectiviteit
03/09/25
TV-reclamemarkt komt in eerste helft 2025 uit op € 390 miljoen

Nieuws Onderzoek Persberichten
Aandeel van online video reclames stijgt naar 10% van de spotbestedingen. Amsterdam, 4 september 2025 – De TV-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025
Topics: Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame
26/08/25
De balans tussen vertrouwd & nieuw: de najaarsprogrammering van 2025

Nieuws Kijktip
Hoewel een aantal zenders hun najaarsprogrammering vaak een meer rollende start geven gaan komend weekend de meeste zenders ‘los’ met hun nieuwe programma’s voor het
Topics: Content, Kijkcijfers
18/08/25
Geen traditionele Sportzomer, toch veel sport

Nieuws
Traditiegetrouw worden de zomers in de even jaren aangemerkt als sportzomers. Dan vinden over het algemeen de toernooien plaats die grote hoeveelheden kijkers trekken: de
Topics: Jongeren en media, Kijkcijfers, Kijkgedrag
11/08/25
Nielsen’s Gracenote: Addressable advertising op CTV vraagt om context

Kennis Onderzoek
In mei presenteerde Nielsen’s Gracenote het rapport “Contextually Relevant: Program Data and TV Schedules Bring Transparency and Scale to Addressable Advertising”. Het rapport duikt in
Topics: Reclame-effect, Targetted TV Advertising, TV-reclame
04/08/25
Meest gelezen in 2025 over Reclame-effectiviteit: van ROI en merkimpact tot emotie en AI

Onderzoek Kennis
De zomer is traditioneel een rustiger seizoen. Campagnes draaien op een lager pitje, collega’s zijn op vakantie en de agenda biedt (als het meezit) wat
Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Effectiviteit, AI
28/07/25
Meest gelezen in H1 2025 over TV kijken: fragmentatie, vertrouwen en premium content

Inspiratie Kennis Onderzoek
De zomer is traditioneel een rustiger seizoen. Campagnes draaien op een lager pitje, collega’s zijn op vakantie en de agenda biedt (als het meezit) wat
Topics: Content, Kijkgedrag
24/07/25
Love Nature nieuwe partner Ad Alliance

Nieuws Persberichten
Bull’s eye! Vanaf 1 september wordt Ad Alliance verantwoordelijk voor de advertentieverkoop van Love Nature, onderdeel van het wereldwijde mediabedrijf Blue Ant Media. Love Nature
Topics: TV-reclame, Content
21/07/25
Joeri van den Bergh: wat de eerste AI-native generatie zal verwachten van merken

Inspiratie Kennis Onderzoek
In 2025 wordt de eerste generatie geboren die opgroeit met kunstmatige intelligentie als vanzelfsprekend onderdeel van het dagelijks leven. Deze generatie, door generatie-expert Joeri van