De kracht van premium content op YouTube in kaart gebracht

Een onderzoek van Vevo & Channel 4 In het licht van de voortdurende discussies in de sector over de definitie van premium content en de rol van wereldwijde streamingplatforms binnen het bredere “TV”-ecosysteem heeft Vevo, dat een netwerk van premium muziekkanalen op YouTube distribueert, een nieuw onderzoek gepubliceerd. Het onderzoek, uitgevoerd door Flood Partners en […]
Drie regels om reclame-uitgaven in 2025 te optimaliseren

Merken staan onder steeds grotere druk om elke uitgegeven cent te verantwoorden. Hoe kunnen zij in dat licht de allocatie van hun reclamebudgetten heroverwegen om het rendement te maximaliseren? MarketingWeek dook in het Profit Ability 2 onderzoek van Thinbox, op zoek naar antwoorden en ging hierover in gesprek met Dominic Charles, algemeen directeur audience intelligence […]
Waarom brandsafety van een platform cruciaal is bij adverteren met video

Brandsafety is een belangrijk begrip binnen de advertentiemarkt, en dat is niet zonder reden. De plek waar jouw merk zichtbaar is, heeft namelijk invloed op de perceptie van jouw merk. Samen met Unravel Research heeft Ad Alliance onderzoek gedaan naar hoe de perceptie van videoplatforms zoals TV, Videoland en YouTube het imago van adverteerders beïnvloedt. […]
Reclame en emotie onderzoek Utrecht University: het effect van een lach en een traan

Niet voor niets zijn verhalende commercials (storytelling in reclame) populair én effectief. Onderzoek laat keer op keer zien dat campagnes die inspelen op emoties tot betere resultaten leiden dan puur rationele reclameboodschappen. Reclame die de kijker iets laat voelen heeft meer impact op hoe mensen over je merk denken. Of het vrolijkheid, ontroering of zelfs […]