The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip hebben in 10 Europese landen onderzoek laten uitvoeren naar het effect van de coronapandemie op het kijkgedrag, met name naar het kijkgedrag op het grote TV-scherm. Uit het onderzoek komen […]

Thinkbox webinar: de context van aandacht volgens internationale experts

De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft een bijeenkomst georganiseerd waarin internationale experts hun visie geven over de belangrijkste aspecten om de aandacht van de consument te trekken. Cognitief wetenschapper Dr. Ali Goode presenteerde zijn conclusies op basis van wetenschappelijk onderzoek en de input van experts. Zijn eindconclusie: maak als adverteerder gebruik van de aandacht die je […]

De vorm van de aandacht curve is het fundament van de voorspelling voor het merkresultaat

Karen Nelson Field schrijft maandelijks blogs voor het Britse mediadata en -softwarebedrijf Mediatel. Daarin geeft ze een beschrijving van de state of the art van de aandachteconomie. In een eerder artikel heeft Screenforce een overzicht gegeven van de inzichten uit haar eerste vier blogs van vorig jaar en haar vijfde blog samengevat. We vertalen hier […]

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch niet bij zijn? Dat kan. Lees hier het verslag of bekijk de video-opnames. De TV-reclamemarkt is in 2021 gestegen met 20% en kwam uit op € 903 miljoen. Dat maakte […]