Update ROI TV-Analyzer nieuwe campagnes: ROI net zo hoog als in 2012

Volgens nieuw Duits onderzoek levert investeren in TV-reclame voor FMCG producten zowel op de korte als op de lange termijn geld op. De korte termijn ROI is gemiddeld € 1,13 en de lange termijn ROI € 2,57. Screenforce Duitsland onderzocht deze keer 70 verschillende FMCG campagnes. De hoogte van de ROI in 2018 is vergelijkbaar […]

In de retailmarkt leidt hoge Share Of Voice tot groter aandeel in omzet

FMCG - kinderen - supermarkt - boodschappen

Voor een artikel in Fonk heeft onderzoeksbureau Nielsen de marktaandelen van de retailers geïnventariseerd in de omzetten van 2017 en 2018. Uit deze analyse blijkt Albert Heijn nog altijd de absolute marketleider te zijn. Echter uit een aanvullende analyse van Screenforce blijkt niet Albert Heijn maar Jumbo de grootste te zijn als het gaat om […]

Korte TV-commercials zijn de nieuwste trend dit jaar

TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot. Marketeers en adverteerders moeten daarbij echter wel opletten dat ze de juiste doelstellingen kiezen en deze commercials goed laten uitvoeren. Dat blijkt uit onderzoek door het Amerikaanse merk- en communicatie-onderzoeksbureau Phoenix […]

Doelgroepsegmentatie en -targeting het belangrijkste bij marketing analytics

Forrester-Consulting

De moderne marketing meetmethoden en datatechnologie hebben het bedrijfsleven drastisch hervormd. Maar niet alle bedrijven maken goed gebruik van het potentieel. Onderzoek- en advieskantoor Forrester Consulting beschrijft in een rapport welke analyse aanpak leidt tot de beste bedrijfsresultaten. Zo moet bijvoorbeeld de mediakeuze altijd gebaseerd zijn op goede doelgroepsegmentatie en -targeting. Dat vindt 67% van […]